Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D sluiter spreekt tegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50D sluiter spreekt tegen

    Hoi,

    Ik heb al een tijdje een probleem met mijn Canon Eos 50D. Raar maar waar de sluiter spreekt tegen.
    Wat ik hier juist mee bedoel is als ik een bepaalde sluiter kies hij uiteindelijk toch een andere wilt.

    VB: ik sta in sluitervoorkeuze (TV) en kies een sluiter van 1/750 als ik scherpstel veranderd er niets maar vanaf het moment dat ik mijn ontspanningsknop induw veranderd hij de sluiter naar een veel lagere vb 1/180. En dit doet hij dus bij alle programma’s behalve in de stand Manueel.
    Canon denkt dat het software is maar ze weten het niet, het heeft meer dan een maand geduurd om toch iets van hun te horen te krijgen. En of ze zo’n gelijkaardig voorval is gebeurt hebben ze nooit beantwoord de canon repair center in NL heeft nog nooit van zo’n probleem gehoord dus de kosten om dit te maken kunnen al flink oplopen.
    Daarmee hoop ik hier misschien wat meer informatie te winnen… Als iemand een idee heeft voor het te oplossen of het zelfde voorgehad heeft en laten maken heeft mag je het allemaaal zeggen. Ook zal ik mijn 2de 50D moeten laten maken omwille dat de ontspanningsknop heel stevig moetingedrukt worden voor dat hij de foto neemt .

    Vriendelijke groeten,
    Ken
    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

  • #2
    Re: Canon 50D sluiter spreekt tegen

    Klinkt alsof de safety-shift is ingeschakeld bij het eerste probleem.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50D sluiter spreekt tegen

      Misschien kan je eerst eens proberen om de camera te resetten naar de originele instellingen (pagina 45 volgens de handleiding die ik op het internet heb gevonden).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50D sluiter spreekt tegen

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Misschien kan je eerst eens proberen om de camera te resetten naar de originele instellingen (pagina 45 volgens de handleiding die ik op het internet heb gevonden).
        De Custom-functie instellingen wijzigen daarmee niet dus in het geval van een ingeschakelde safety-shift zou het niet helpen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50D sluiter spreekt tegen

          Inderdaad het was de safety-shift functie. Ik heb het ontdekt gisteren via een andere post.

          heaucheneaudt toch bedankt dat was het inderdaad, ik weet begot niet meer waarom ik dat heb aangezet.
          Persoonlijk vind ik het een beetje dom dat zo iets bestaat...
          bedankt voor de reacties.


          Hier mag een slotje op :-).
          Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

          Comment

          Working...
          X