Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoek idee voor groepsportret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoek idee voor groepsportret

    Hallo,

    Heeft er iemand een leuk idee om meerdere kinderen van verschillende leeftijden op één foto te krijgen. Ik heb het dan over 7 en 11 kids, van baby tot 11 jaar.
    Ik zou ze gewoon in het gras in de tuin kunnen zetten maar dat vind ik echt te gewoon.

    Veerle
    Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

  • #2
    Re: Zoek idee voor groepsportret

    Liggend op de grond in een cirkel op grootte en dan moet je er nog recht boven proberen te komen.

    Staand in een cirkel, maar dat zal met de verschillende lengtes moeilijk worden, armen op de schouders en dan met een UWA er onder gaan liggen.

    Met krukjes oid zorgen dat alle hoofden op lijn staan en met een duidelijke achtergrond, zodat je dat duidelijk ziet.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Zoek idee voor groepsportret

      Google eens op 'children group portrait' daar komen wel wat 'originelere' standpunten uit.

      Ik denk dat je - wat je ook plant - van de kinderen zult moeten afgaan. Misschien komen ze zelf wel met een leuk idee naar boven.
      al bellenblazend, iets doende aangezien poseren en kinderen niet altijd goed samen gaan.

      sowieso geen makkelijke opdracht als je ze allemaal in de lens wil kijken hebben Ik zorg altijd dat ik op continu shoot en zodoende eventueel foto's kan combineren via nabewerking.
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Zoek idee voor groepsportret

        Ik heb pas zo'n foto van alle kleinkinderen van die persoon aan de muur zien hangen. Het waren er ook een tiental (kinderen hé )
        Moeilijk om uit leggen en je er een beeld van te vormen, maar ik probeer :
        de foto was in een studio gemaakt. Ondergrond, achtergrond, alles wit. De opstelling van de kinderen was een beetje kriskras door elkaar (klein, groot, jong, oud).
        De enige attributen die gebruikt werken was een klein opstapje, waarop de grootste z'n rechtervoet plaatste, en voorovergebogen met z'n ellebogen op z'n bovenbeen leunde, om zichzelf zo "kleiner" te maken.
        De kinderen waren allemaal blootsvoets.
        De kleinste kinderen, baby, zaten vooraan op de foto. Als ik me goed herinner had één van de grootste ook een kleine op haar schoot.

        Ik heb minutenlang naar die foto gekeken omdat ik me realiseerde dat het toch enorm moeilijk moet zijn om met één attribuutje (opstapje) en geen achtergrond, toch een speelse foto te maken van zoveel kinderen van verschillende leeftijden.
        Last edited by kdm; 18 juli 2012, 15:29.

        Comment


        • #5
          Re: Zoek idee voor groepsportret

          @kdm: dat klinkt wel goed, de kleren dan ook veel wit en grijs?
          Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: Zoek idee voor groepsportret

            Allen op de buik is ook leuk, de kinderen die willen meewerken de voeten laten optrekken omhoog (blootvoets!) en pano-opnamen eruit halen ("maten" kinderen mengen!)! Erg leuk! Kan je net zo goed aan zee doen of in een weilandje waar wat weidebloemen staan, gebruik maken van je lens z'n diafragma kan dan handig zijn daarbij. Kwa kledij ofwel kleuren op elkaar afstemmen (jeans met wit bv) ofwel lekker kleurig en bont ... OF total-dark gaan met antraciet of zwart op donkere achtergrond waar de gezichtjes dan bijgelicht worden. Ik zie zo de beelden eigenlijk voor me!

            Hou kledij wel sober, opdrukken storen vaker dan dat ze wat toevoegen bij groepsbeelden (opdruk zit zelden glad en frontaal goed te zien) en zeker z'n groepsbeeld is al druk dus toegevoegde drukte in de vorm van drukke kledij is eerder storend dan waardevolle bonus. Kies sober en eenvoudig en laat het kind de sterk zijn eerder dan de kleerkast

            Ik heb zelf 5 kinderen van tussen de 18 en jongste 2, ik weet uit ervaring hoe aartsmoeilijk het is. De sfeer vooral leuk houden, iedereen uitgeslapen en accepteren dat altijd wel eentje niet zal kijken en dat is ook echt niet nodig dat ze allen kijken, een foto is een duik in hun moment en als een kleintje z'n koppie gaat neerleggen bv, prachtig toch ... het is hoe het is, vertederend en werkelijkheid van dat ene moment!

            Bij zo'n shoot gingen die van mij plots stoeien met elkaar terwijl zoontje met een auto'tje ging spelen dat ie al in z'n handje had (bij kleintje kan het handig zijn "iets" als houvast of afleiding in de hand te geven want het duurd wel even voor de scene gezet is) en dat ... heeft wereldbeelden opgeleverd!
            Last edited by Sonjabelgium; 19 juli 2012, 12:50.
            Webstek in opbouw

            Comment

            Working...
            X