Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon VS Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon VS Nikon

    Ik ben van een DSLR camera te kopen om volgende reden :

    De laatste twee jaar kom ik steeds terug van vakantie met foto's die waren getrokken met een normaal alledaags toestel van sony. Het resultaat is niet zoals gewenst door het gebrek aan functionaliteiten op het toestel en de kwaliteit ervan. De reden waarom ik voor een DSLR wil gaan is omdat je indien gewenst nieuwe lenzen kan kopen voor specifieke doeleinde.

    Mijn budget is tussen 400 € - 500 €, hierdoor kwam ik uit bij :

    Nikon D3100 + AF-S DX 18-55mm G VR
    Canon EOS 1100D + EF-S 18-55mm IS II


    Ik zal hem voornamelijk gaan gebruiken voor alledaagse dingen te fotograferen. Ik heb het reeds gehad met de kleine toestellen waar je niet in staat mee bent om foto's vast te leggen zoals je wil.

    Welke van de 2 is de betere?
    Last edited by DriesS; 17 juli 2012, 20:54.

  • #2
    Re: Canon VS Nikon

    Misschien wel een goed plan!
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Canon VS Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Misschien wel een goed plan!
      Welke raad jij aan? En is een zoomlens een must?

      Comment


      • #4
        Re: Canon VS Nikon

        Als ik u was zou ik naar de winkel stappen en beide camera's in de hand nemen, als je nog nooit een van beiden hebt getest,kan je moeilijk nu zeggen ga voor Nikon of ga voor Canon.

        beide merken hebben voor en nadelen, en eens je met een bepaald merk in zee bent gegaan, doe je hier meestal mee verder.

        dus ik denk dat je nu wel weet wat je moet doen niet
        Last edited by Rudy_VDS; 18 juli 2012, 06:47.
        Groetjes Rudy
        Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

        Comment


        • #5
          Re: Canon VS Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door DriesS Bekijk bericht
          Welke raad jij aan? En is een zoomlens een must?
          Niets is een must. Net zo min als dat Canon beter of slechter dan Nikon zou zijn.
          Maar leren fotograferen, kijken, zien, voelen, is dat wel. Naast een toestel is het
          misschien raadzaam om een of andere cursus te volgen.

          Comment


          • #6
            Re: Canon VS Nikon

            En zelfs omgekeerd is nog beter: eerst een cursus beginnen en na een paar lessen een toestel/combinatie kiezen die je beter ligt!
            Ook kun je de tweedehandsrubriek hier op de site in het oog houden. Soms interessant!
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment


            • #7
              Re: Canon VS Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door DriesS Bekijk bericht
              Ik heb het reeds gehad met de kleine toestellen waar je niet in staat mee bent om foto's vast te leggen zoals je wil.
              ik heb een Fujifilm X10 en daar doe ik bijna evenveel mee als een DSLR. Deze is nochtans ook een compact toestel. Als je op manueel werkt is dat ding gelijk een DSLR zoveel mogelijkheden. Je hebt gewoon een verkeerd compactje gekocht
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Canon VS Nikon

                Ze zijn allebei evengoed en hebben allebei hun plus- en minpunten. Koop diegene die het best in de hand ligt.
                Als je vandaag merk x koopt dan ga je waarschijnlijk binnen een jaar (of 2) een nieuwe lens kopen en zo blijf je meestal voor altijd bij hetzelfde merk want eens je wat materiaal hebt, wordt het duur om nog over te stappen.

                Persoonlijk denk ik dat op lange termijn met Canon werken iets goedkoper is dan Nikon (kostprijs lenzen) maar dat Nikon misschien wel een tikkeltje beter is in het duurdere segment. Maar dan moet je al echt goed zijn omdat verschil te merken.

                Een cursus volgen zal een groter verschil geven dan kiezen voor een bepaald merk want als je alleen foto's gaat kunnen nemen in de automatische stand dan ga je merken dat het verschil met je compact niet erg groot gaat zijn.
                Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                Comment


                • #9
                  Mijn 1ste post hier, meteen waarschijnlijk enkele beginnersvragen. Ik ga dit topic zowieso volgen.

                  Ik ben ook aan het twijfelen tussen deze 2 toestellen. De canon schiet in raw, de nikon weet ik niet, schiet deze ook in raw? Volgens coolblue niet. Is dit een groot nadeel voor de nikon?

                  Alvast bedankt


                  Sent from my iPad using Tapatalk HD

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon VS Nikon

                    Nikon maakt zeker RAW foto's hoor. (foei coolblue)
                    Welk merk je moet kiezen, ja dat ligt toch zeer persoonlijk hoor. Gewoon eens gaan shoppen en voelen.
                    Canon vs Nikon is zoiets als Apple vs Windows, wat is het beste?
                    Je ziet mijn voorkeur, maar alleen omdat ik daarvoor gekozen heb en er prettig mee kan werken.
                    Ze doen allebei hun ding maar het gebruik ervan en hoe ligt aan de persoon.

                    Ruud
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                      Nikon maakt zeker RAW foto's hoor. (foei coolblue)
                      Welk merk je moet kiezen, ja dat ligt toch zeer persoonlijk hoor. Gewoon eens gaan shoppen en voelen.
                      Canon vs Nikon is zoiets als Apple vs Windows, wat is het beste?
                      Je ziet mijn voorkeur, maar alleen omdat ik daarvoor gekozen heb en er prettig mee kan werken.
                      Ze doen allebei hun ding maar het gebruik ervan en hoe ligt aan de persoon.

                      Ruud
                      Ok thanks! Zal dan maar eens in de buurt gaan zien of ik ze ergens kan vasthouden en testen...


                      Sent from my iPad using Tapatalk HD

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon VS Nikon

                        Beide toestellen zijn goed. Als de centjes het toelaten, zou ik opteren voor een 18-105 lens ipv een 18-55, dan heb je iets meer zoombereik.
                        Nikon Df

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon VS Nikon

                          je kan de merkenkeuze ook laten afhangen van wat eventuele familieleden of vrienden hebben zodat je desgevallend bij hen eens een lens kan proberen.
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon VS Nikon

                            De vergelijking tussen de Eos 1100D en de D3100 gaat niet echt op en neigt teveel in het voordeel van de Nikon. Beter kun je vergelijken met de Canon Eos 550D. Die ligt kwa specs veel dichter bij de D3100. Maar wat nu het beste is... Canon of Nikon... Ikzelf werk met Nikon en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Mijn maat heeft een Canon en die hoor ik ook niet klagen dus. Een kwestie van hoe goed een bepaald toestel je ligt. Wat je ook kiest, Canon of Nikon, je kan niet verkeerd kiezen.
                            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon VS Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                              De vergelijking tussen de Eos 1100D en de D3100 gaat niet echt op en neigt teveel in het voordeel van de Nikon.
                              Het eerste wat je nu zelf doet is vergelijken en dat kon niet?????????
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X