Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7d

    De instelling lukt me maar niet om een punt van de spot AF te verzetten zonder dat je telkens de ontgrendel knop moet indrukken want zo verlies je veel tijd, iemand een idee !

  • #2
    Re: 7d

    Rechts boven op de hoek van de camera staat een knopje waar je in de view-modus kan met inzoomen er staat een vierkantje met nog 4 kleinere vierkantjes bij.
    Als je deze ingedrukt houd en dan scrolt aan het wielte bovenop kan je zien op het scherm of in de zoeker dat je het AF-pint kan wijzegen.

    Comment


    • #3
      Re: 7d

      ja dat weet ik en dat is juist de vergrendeling het zou logisch zijn om alleen met de multifunctionele knop en je duim de Af punten te kunnen verplaatsen zonder deze knop in te moeten drukken.

      Comment


      • #4
        Re: 7d

        ik weet niet hoe het met de 7d zit maar met de 60d druk ik op dat knopje laat het los en draai dan aan dat wieleke. Na keuze even half de onspanknop indrukken en keuze is gemaakt. Gaat vrij vlot hoor.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: 7d

          Bij mij wordt het scherpstelpunt verplaatst met het joystickknopje alleen.
          En als je erop duwt staat het punt terug in het midden.
          Doodsimpel.
          Geen idee of dat standaard zo was of ik het zelf heb ingesteld.

          RTFM

          Comment


          • #6
            Re: 7d

            dat is wat ik zoek alleen met de joystick maar heb deze instelling nog niet gevonden !

            Comment


            • #7
              Re: 7d

              Ik werk ook met de joystick. Geen idee of ik daar een speciale instelling voor moest maken.
              Heb je deze video's toch al bekeken?
              Explore the Canon Digital Learning Center to find everything ranging from buying guides to training courses.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: 7d

                leerrijke video's, maar ik moet telkens het rechter vergrendeling knopje indrukken om het Af punt te verplaatsen en dat moet toch kunnen vermeden worden.

                Comment


                • #9
                  Re: 7d

                  Ik heb zeker instellingen aangepast.
                  Handleiding p.212 en p.217.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X