Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Husavik at dusk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Husavik at dusk

    Die avond een laatavondshoot gedaan bij Asbyrgi en bij het terugrijden passeerden we deze haven: Husavik

    Hoewel het vrij laat was al, was er toch nog voldoende licht (een van de deugden van Ijsland) en konden we het toch niet laten om hier nog even halt te houden...

    Laat maar horen!


    UPDATE: Na de comments van Ddboke en Rupselkopke de plaat opnieuw bewerkt met schaduwen opgelicht...






    Origineel:





    Last edited by Cytochrome; 19 juli 2012, 21:59.
    facebook

    500px

  • #2
    Re: Husavik at dusk

    Sfeervolle foto! Knap werk.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

    Comment


    • #3
      Re: Husavik at dusk

      zeer knap ,je voelt bijna de avondsfeer ,mooi zacht licht op die sneeuw

      Comment


      • #4
        Re: Husavik at dusk

        Zou toch zonde zijn hier niet even halt te houden.
        Zeer knappe nacht/avond fotografie, mooi die achtergrond met sneeuwtoppen.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Husavik at dusk

          Prachtige avondsfeer met die mengeling van warme en koude kleuren.
          Topper wat mij betreft.
          vriendelijke groeten, Kurt
          Mijn foto's
          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

          Comment


          • #6
            Re: Husavik at dusk

            Héél knap beeld.
            Wat een sfeer met deze contrasterende kleuren
            Mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Husavik at dusk

              das heel knap gedaan hoor.
              bakken met sfeer.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Husavik at dusk

                Mooi sfeerbeeld van Husavik, nooit eerder gezien. Mooi gedaan.

                @Matthias : 2 vragen

                - Wat denk je zelf van Ásbyrgi ? Persoonlijk vind ik het zeer overroepen, ben je bij Hjódaklettar en Raudhólar geweest ?
                Ik ben dus wel benieuwd naar de Ásbyrgi-foto's.
                - Enneuh, heb je in Husavik het vreemdste museum ter wereld bezocht ? Niet het walvismuseum dus.

                Comment


                • #9
                  Re: Husavik at dusk

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Mooi sfeerbeeld van Husavik, nooit eerder gezien. Mooi gedaan.

                  @Matthias : 2 vragen

                  - Wat denk je zelf van Ásbyrgi ? Persoonlijk vind ik het zeer overroepen, ben je bij Hjódaklettar en Raudhólar geweest ?
                  Ik ben dus wel benieuwd naar de Ásbyrgi-foto's.
                  - Enneuh, heb je in Husavik het vreemdste museum ter wereld bezocht ? Niet het walvismuseum dus.
                  We gingen Asbyrgi eigenlijk zelfs niet doen omdat de weg van de dettifoss naar asbyrgi gesloten was (de 864 was volledig gesloten, de weg ten westen er van, was enkel open tot aan dettifoss). We waren die avond terug gereden richting overnachtingsplaats (asbyrgi hadden we al opgegeven wegens de gesloten weg), maar toen hadden we ziets van...foert, het is wel al heel laat, maar laat ons toch eens de toer rondrijden via de 1 en de 85 naar asbyrgi. Toen we daar aankwamen was het echt wel al heel goed aan het schemeren, zelfs redelijk donker. Vond Asbyrgi mooi en ben blij dat ik het eens gezien heb, maar idd, 't is nu niet meteen het allermooiste van Ijsland.
                  Van Hjodaklettar en Raudholar had ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord, maar die Hjodaklettar ziet er wel de moeite uit!! Ga ik opschrijven voor een volgende keer

                  Ik vermoed dat je refereert naar het phal....museum? Nee, niet bezocht. Het was al laat toen we naar asbyrgi reden, en nog later toen we terugkeerden naar Husavik: dus geen museum meer kunnen doen (denk niet dat ze nog open waren op dat uur ).
                  facebook

                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Husavik at dusk

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                    Ik vermoed dat je refereert naar het phal....museum? Nee, niet bezocht. Het was al laat toen we naar asbyrgi reden, en nog later toen we terugkeerden naar Husavik: dus geen museum meer kunnen doen (denk niet dat ze nog open waren op dat uur ).
                    Ja, haha

                    Hljódaklettar (ik was de l vergeten) ofte "de echorotsen" passeer je op de wandeling naar Raudhólar. Het is gewoon een uurtje langer stappen naar Raudhólar (Raud = rood).
                    Het zijn geplooide basaltstructuren.
                    Raudhólar zijn echt merkwaardig intens rood gekleurde bergen in combinatie met pikzwart. Om de één of andere reden gaat er niemand verder dan de echorotsen, mijn dochter incluis. Voor de rest heeft ze mijn raad opgevolgd
                    Jammer want ik weet niet zo meteen iets gelijkaardigs op te noemen in IJsland.

                    Maar op dat moment van het jaar moeilijk of niet bereikbaar, ik had er moeten aan denken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Husavik at dusk

                      mooi tafereel! knappe foto!
                      groeten, Kristof
                      Canon EOS 5D mkII

                      Comment


                      • #12
                        Wow !
                        My site : http://www.photografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Husavik at dusk

                          sfeervol en mooi gedaan
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Husavik at dusk

                            Heel sterke plaat, mooi licht, en het blauw subtiel uit de sneeuw gefilterd
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Husavik at dusk

                              Heel mooi.
                              En een pluim voor de scherpte op de bootjes. Hoe weinig wind ook, daar zit toch altijd wat beweging in.

                              greetz
                              Cheeta
                              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X