Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vøringfossen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vøringfossen

    Hierbij mijn versie van deze mooie waterval, deze is met een wat langere sluitertijd.
    Aangezien er ook liefhebbers zijn voor een korte sluitertijd, deze is HIER te vinden.

    Update:




    Last edited by jos82; 19 juli 2012, 20:46. Reden: Sensorvlekje verwijderd
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Vøringfossen

    Keuze is snel gemaakt hoor voor mij. Deze heeft beter contrast en uiteraard de regenboog.
    Heel mooi plaat. Mooi met de regenboog er bij en knappe diepte!
    facebook

    500px

    Comment


    • #3
      Re: Vøringfossen

      Ongetwijfeld deze

      Comment


      • #4
        Re: Vøringfossen

        Mooie weergave van deze schitterende omgeving.
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: Vøringfossen

          wat een knappe plaat en de regenboog komt er mooi uit.
          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

          Comment


          • #6
            Re: Vøringfossen

            goed gedaan hoor
            heb je 20NOK moeten betalen aan die vent in da kotje aan het hotel om de waterval te kunnen fotograferen?
            ik vond dat schandalig, niet het geld maar het principe,
            heb dus niet betaald en ben naar beneden gegaan langs de weg om wat verder een wandelpadje in te gaan en even later daar boven terug uit te komen aan het uitkijkpunt zelf, zonder te betalen
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

            Comment


            • #7
              Re: Vøringfossen

              heel mooie opname , goed contrast en die regenboog zo duidelijk aanwezig.
              Groeten Leon
              http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
              Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

              Comment


              • #8
                Re: Vøringfossen

                Indrukwekkend met al die watervallen en dan nog die regenboog en die diepte

                Een beetje jammer dat de watervallen zo onderaan hangen te "bengelen", maar wat me hier weer opvalt is het lage contrast tussen zonpartijen en schaduwpartijen op de rotsen.
                Dit lijkt mij in realiteit toch wel iets harder te moeten zijn ?

                Ik zal vanavond nog eens op mijn gecalibreerd scherm kijken...
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: Vøringfossen

                  Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vøringfossen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                    goed gedaan hoor
                    heb je 20NOK moeten betalen aan die vent in da kotje aan het hotel om de waterval te kunnen fotograferen?
                    ik vond dat schandalig, niet het geld maar het principe,
                    heb dus niet betaald en ben naar beneden gegaan langs de weg om wat verder een wandelpadje in te gaan en even later daar boven terug uit te komen aan het uitkijkpunt zelf, zonder te betalen
                    Heb inderdaad de 20NOK betaald, was het inmiddels al wel een beetje gewend. Vooral de wat toeristische plekken moet je overal wel parkeergeld betalen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                    Indrukwekkend met al die watervallen en dan nog die regenboog en die diepte

                    Een beetje jammer dat de watervallen zo onderaan hangen te "bengelen", maar wat me hier weer opvalt is het lage contrast tussen zonpartijen en schaduwpartijen op de rotsen.
                    Dit lijkt mij in realiteit toch wel iets harder te moeten zijn ?

                    Ik zal vanavond nog eens op mijn gecalibreerd scherm kijken...
                    Je hebt bij deze watervallen niet veel mogelijkheden aan deze kant kwa compo, heb hier de camera zo hoog mogelijk op statief gezet 2m+, en achter de omheining die er staat. Ik had nog wel een 20 cm naar voren gekunnen, maar dan had ik erover moeten klimmen.
                    Nu heb ik geen hoogtevrees, maar hier kijk je toch een serieus gat in hoor. Dus om eerlijk te zijn durfde ik niet zo goed.

                    Betreft het contrast, hier was niet echt sprake van veel zonlicht, was meer een diffuus licht door de wolken heen.
                    Heb zelfs een behoorlijk tijdje moeten wachten tot het zonnetje een beetje door de wolken prikte om de regenboog te pakken.
                    Heb hier zelfs een behoorlijk pak contrast in moeten steken omdat het anders vrij vlak was. ( Misschien mag die nog iets meer )
                    Ben benieuwd of die op je ander scherm anders over komt.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vøringfossen

                      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                      Heb inderdaad de 20NOK betaald, was het inmiddels al wel een beetje gewend. Vooral de wat toeristische plekken moet je overal wel parkeergeld betalen.



                      Je hebt bij deze watervallen niet veel mogelijkheden aan deze kant kwa compo, heb hier de camera zo hoog mogelijk op statief gezet 2m+, en achter de omheining die er staat. Ik had nog wel een 20 cm naar voren gekunnen, maar dan had ik erover moeten klimmen.
                      Nu heb ik geen hoogtevrees, maar hier kijk je toch een serieus gat in hoor. Dus om eerlijk te zijn durfde ik niet zo goed.

                      Betreft het contrast, hier was niet echt sprake van veel zonlicht, was meer een diffuus licht door de wolken heen.
                      Heb zelfs een behoorlijk tijdje moeten wachten tot het zonnetje een beetje door de wolken prikte om de regenboog te pakken.
                      Heb hier zelfs een behoorlijk pak contrast in moeten steken omdat het anders vrij vlak was. ( Misschien mag die nog iets meer )
                      Ben benieuwd of die op je ander scherm anders over komt.
                      mij is het gelukt meer op de foto te krijgen door over de boord te hangen, maar ben dan wel iemand die overal over, onder en door kruipt, best dat mijn vriendin er niet altijd bij is

                      persoonlijk vind ik ook dat er meer contrast mag zijn tussen de lichte delen en de donkere schaduwpartijen.
                      het is wel een moeilijke plaats om, kwa licht, goeie opnames te maken vind ik, ben er drie dagen na elkaar geweest op verschillende tijdstippen en het is eigenlijk nooit goed
                      heb er ook met bewolkte lucht, licht is dan idd heel flets in de vallei...
                      wil je wel zon in de vallei, dan moet je wachten tot 's avonds, maar dan heb je weer hard licht recht voor je lens...
                      ik denk dat je er in de vroege namiddag moet zijn met zon en een aantal opnames maken met verschillende belichting om te blenden.
                      of als de zon net onder gaat kan ook.
                      wat denk jij jos82?
                      Last edited by Stoffograaf; 17 juli 2012, 14:17.
                      groeten, Kristof
                      Canon EOS 5D mkII

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vøringfossen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                        mij is het gelukt meer op de foto te krijgen door over de boord te hangen, maar ben dan wel iemand die overal over, onder en door kruipt, best dat mijn vriendin er niet altijd bij is

                        persoonlijk vind ik ook dat er meer contrast mag zijn tussen de lichte delen en de donkere schaduwpartijen.
                        het is wel een moeilijke plaats om, kwa licht, goeie opnames te maken vind ik, ben er drie dagen na elkaar geweest op verschillende tijdstippen en het is eigenlijk nooit goed
                        heb er ook met bewolkte lucht, licht is dan idd heel flets in de vallei...
                        wil je wel zon in de vallei, dan moet je wachten tot 's avonds, maar dan heb je weer hard licht recht voor je lens...
                        ik denk dat je er in de vroege namiddag moet zijn met zon en een aantal opnames maken met verschillende belichting om te blenden.
                        of als de zon net onder gaat kan ook.
                        wat denk jij jos82?
                        Voor het licht is tegen zon`s ondergang denk ik de beste tijd hier. Zou graag rond die tijd een foto gemaakt hebben.
                        In de namiddag heb je ook behoorlijk fel tegenlicht hier.
                        Deze is om 12:00hr `s middags.
                        s`morgens vroeg zou ook kunnen maar dan heb je hem teveel in de rug te staan, is voor deze lokatie ook niet ideaal denk ik, wel voor de overkant.

                        Dit is trouwens ook een blend, 3 opnames met een totaal overbrugging van 2.5 stop. Had al vrij lastig geweest dit uit 1 foto te halen.

                        Heb nog een update geplaatst met nog een keer een S-curve, is inderdaad beter.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vøringfossen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                          mij is het gelukt meer op de foto te krijgen door over de boord te hangen, maar ben dan wel iemand die overal over, onder en door kruipt, best dat mijn vriendin er niet altijd bij is
                          LOL, is snap wat je bedoelt, statief stond achter het het boord bij mij, en ik zelf aan de "veilige kant", idd kun je er helemaal over hangen, maar dan was een statief weer niet mogelijk.
                          Last edited by jos82; 17 juli 2012, 15:07.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vøringfossen

                            idd is waar, met statief zou het niet lukken.
                            ik heb er trouwens eens van 's morgens vroeg, maar dan zit je met een ferme schaduw over beide watervallen en is niet mooi zo.
                            groeten, Kristof
                            Canon EOS 5D mkII

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vøringfossen

                              schoontje
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X