Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lonely Mountain @ Myvatn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lonely Mountain @ Myvatn



    Altijd aangenaam als de zon zacht de besneeuwde toppen verlicht terwijl de dreigende wolken voor een contrasterende achtergrond zorgen...
    De voorgrond zijn lavabrokken en -velden
    Paul zal vast wel iets weten te zeggen over deze speciaal gevormde berg en ben er eigenlijk al benieuwd naar sinds ik die gezien heb ter plaatse







    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

  • #2
    Re: Lonely Mountain @ Myvatn

    Prachtig ! Het licht, de compo, de vlakverdeling...

    Zou niet misstaan in het grote boek !
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: Lonely Mountain @ Myvatn

      Grandioos mooi.
      Is me al een paar keer opgevallen bij de Ijsland foto`s de enorme weidsheid, Hier vind ik het ook zo geweldig 1 zo`n grote berg in een grote vlakte.
      Het is natuurlijk niet voor niets het paradijs voor fotografie.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Lonely Mountain @ Myvatn

        Ik denk dat mijn mond open viel toen de foto aan het laden was :-).
        Schitterend
        Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

        Comment


        • #5
          Re: Lonely Mountain @ Myvatn

          Dit is af, zéér mooi beeld
          Mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: Lonely Mountain @ Myvatn

            Vind hem heel mooi!
            Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

            Comment


            • #7
              Re: Lonely Mountain @ Myvatn

              waaw
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

              Comment


              • #8
                Re: Lonely Mountain @ Myvatn

                Een hele mooie!
                vriendelijke groeten, Helen
                Updated WWW.HELENICA.NL
                ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                Comment


                • #9
                  Re: Lonely Mountain @ Myvatn

                  Zet die maar in het rijtjes vanavond. Prachtige prent, top locatie en super omstandigheden. "It all came together"
                  Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                  Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lonely Mountain @ Myvatn

                    Doet bovendien een beetje denken aan Ayers Rock, eenzame berg in een desolaat landschap. Ik ben wel benieuwd naar je opnamestandpunt, doet me wat twijfelen.
                    Dit is een tafelberg, deze ontstaan door een vulkaanuitbarsting onder het ijs, er zijn er een heleboel op IJsland, de bekendste is de Herdubreid. Ik ben uit hoofd niet helemaal zeker hier : de Bláfjall dacht ik eerst, maar de Bláfjall is nog platter en die staat ook niet alleen.
                    Indien ja behoort hij tot de landerijen van de hoeve van Graenavatn ten Zuiden van Myvatn en ben ik er verleden jaar met IJslanders op geweest. Op de top is er een verpletterend zicht op Myvatn, je rijdt eerst zo kilometers stapvoets via een afgrijselijke weg, op het einde is er zelfs geen track meer en paf! dan opeens ben je boven en verschijnt het hele gebied van wijd-Myvatn voor je neus.
                    Verbijsterend is het woord. Daar in de buurt liggen de basaltbergen van Seljahallagil, een van de minst bekende plaatsen.

                    Gokje dus : Sellandafjall ? Maar typisch aan dit soort landschappen is dat iedere schatting van hoogte en afstand er vele vele kilometers naast zit. Ik ben zo ooit terug moeten komen van de honger omdat die verdomde berg maar niet dichter kwam, en stappen op lava ? Hallo zeg
                    Ideaal weer had je daar, tekening van het ijs op de berg maakt het minder vlak, bij heldere hemel en volle zon is er kwasi niks van te maken door de blauwzweem en de harde schaduwen.
                    Echt mooi gedaan. Ik ben jaloers.

                    Paul

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lonely Mountain @ Myvatn

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      Prachtig ! Het licht, de compo, de vlakverdeling...

                      Zou niet misstaan in het grote boek !
                      yep mag voor mij dadelijk in het groot op de frontpage...
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lonely Mountain @ Myvatn

                        wow!
                        grt
                        steve

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lonely Mountain @ Myvatn

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          ...de Bláfjall dacht ik eerst, maar de Bláfjall is nog platter en die staat ook niet alleen....

                          Gokje dus : Sellandafjall ?

                          Paul
                          Impressionant hoor ...kloef erop. Voor de Blafjall moest ik gewoon 15° of zo naar links draaien (wat ik ook gedaan heb hoor ) maar dit is de meer 'afgeronde' Sellandafjall (Heb toch even moeten nakijken op de kaart en was pas zeker toen Mathias tot het zelfde resultaat kwam )
                          D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                          500px FaceBook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lonely Mountain @ Myvatn

                            Schitterend mooie landschapsfotografie. Sterk werk
                            vriendelijke groeten, Kurt
                            Mijn foto's
                            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lonely Mountain @ Myvatn

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Doet bovendien een beetje denken aan Ayers Rock
                              ....
                              Gokje dus : Sellandafjall ?
                              ...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
                              Impressionant hoor ...kloef erop. Voor de Blafjall moest ik gewoon 15° of zo naar links draaien (wat ik ook gedaan heb hoor ) maar dit is de meer 'afgeronde' Sellandafjall (Heb toch even moeten nakijken op de kaart en was pas zeker toen Mathias tot het zelfde resultaat kwam )
                              Ja hallo, dit vind ik toch ook impressionant dat je weet waar dit is
                              En Ayers rock? Dat was ook mijn eerste gedacht toen ik deze berg zag grappig genoeg...

                              Toen we in de auto zaten (we waren hier al een paar keer gepasseerd, want we zijn 2 nachten in Myvatn gebleven) wist geen van beide welke berg dit was, en ik spreek nu voor mezelf, ik weet het pas welke berg dit is sinds jouw post en sinds ik de namen heb opgezocht. En meteen weet ik ook welke degene was die er naast lag. Merci voor de info! Ik annoteer het bij mijn fotos...


                              @Benjamin: 'k ga het toch ook ne keer zeggen: Prachtig!
                              facebook

                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X