Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Licht... (+ update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Licht... (+ update)

    origineel

    update1



    de groter klik

    update2



    de groter 1500pix klik

    Bedankt voor de tips

    Last edited by saintlambert; 16 juli 2012, 17:11. Reden: update2
    Flickr

  • #2
    Re: Licht...

    Mooie compo, mooi beeld, veel drama . Maar de zware bewerking heeft ook zijn sporen nagelaten (zij het dat de grote versie aangenamer is dan de kleine): het ophalen van detail toont al je sensorvlekjes en trekt veel ruis op (ik neem aan dat je dit gedaan hebt om de lichtstralen erdoor te laten komen wat wel aardig gelukt is). Er zit ook een halo rond de donkere (detailloze) silhouetten, vooral rechts. Ik had door toch liever nog wat detail gezien.
    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

    Comment


    • #3
      Re: Licht...

      Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
      Mooie compo, mooi beeld, veel drama . Maar de zware bewerking heeft ook zijn sporen nagelaten (zij het dat de grote versie aangenamer is dan de kleine): het ophalen van detail toont al je sensorvlekjes en trekt veel ruis op (ik neem aan dat je dit gedaan hebt om de lichtstralen erdoor te laten komen wat wel aardig gelukt is). Er zit ook een halo rond de donkere (detailloze) silhouetten, vooral rechts. Ik had door toch liever nog wat detail gezien.
      Bedankt voor je reactie. Inderdaad, vlekjes niet gezien... Halo is iets raar, zit ook in origineel beeld. Ik plaats een update, hopelijk zonder vlekjes, met minder ruis, met detail in de voorgrond en probeer de halo weg te werken. Maar wel een iets mildere bewerking... Laat maar weten als je nog iets ziet
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Licht...

        Update kijkt een stuk fijner voor mij, zeker de grote versie.
        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
        500px FaceBook

        Comment


        • #5
          Re: Licht...

          mooie compo, veel sfeer en prachtige lichtstralen
          Er zit inderdaad een halo op beide foto's. In de originele had ik ook graag wat meer detail in de voorgrond gezien, maar ik ga toch niet voor de update. In de update hebben de wolken aan detail verloren en de electriciteitspalen verstoren het beeld wat. Persoonlijk zou ik enkel en alleen de voorgrond wat oplichten zodat het net niet meer dichtgelopen zwart is en de rest van de plaat zou ik ongemoeid laten...

          my 2 cents...
          facebook

          500px

          Comment


          • #6
            Re: Licht...

            Amai, wat een prachtig schouwspel

            Ik ga resoluut voor de update, omdat je vooraan ook nog mooie details en lichtspel hebt. Maar dan wel de hoogspanningskabels wegwerken...

            De wolken zouden eigenlijk iets van tussen de twee moeten hebben, en zou zelfs het bovenste stuk wolken wegcroppen tot een pano, tot net onder die bovenste grijze wolk.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: Licht...

              zou ook voor een crop van de wolken gaan, dan ga je echt een knaller hebben! Voor mij mag zelfs meer als de helft van de wolken verdwijnen.dan hoef je geen aanpassing van de wolken te doen.
              Photography is a way to see the world in detail.
              Fotograaf op rust

              Comment


              • #8
                Re: Licht...

                Kan niet zo goed kiezen, vind beide versies erg mooi. Zeer knap gedaan.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Licht...

                  De update en dan gecropt zoals Dama voorstelt
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Licht...

                    Schitterende update...Voor mag hij zo blijven.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Licht...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      Amai, wat een prachtig schouwspel

                      Ik ga resoluut voor de update, omdat je vooraan ook nog mooie details en lichtspel hebt....

                      De wolken zouden eigenlijk iets van tussen de twee moeten hebben......
                      helemaal mee eens.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Licht...

                        Pano, de wolken iets tussen de twee enz... Bedankt om mee te denken
                        Voor ik de update plaats graag jullie mening, een klik naar de 1500pix versie van de update.
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Licht...

                          Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                          Pano, de wolken iets tussen de twee enz... Bedankt om mee te denken
                          Voor ik de update plaats graag jullie mening, een klik naar de 1500pix versie van de update.
                          dat is 'em voor mij!!
                          facebook

                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Licht...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                            dat is 'em voor mij!!
                            Oké, dan plaats ik hem... op jouw verantwoordelijkheid
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Licht... (+ update)

                              wow wat een licht heb jedaar vast gelegd , ik voor de 2de.

                              grt
                              steve

                              Comment

                              Working...
                              X