Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CP5700 vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CP5700 vraagje

    Ik heb nog maar net m'n cp 5700 en nu ben ik aan het denken om een extra batterij aan te schaffen,maar ik twijfel tussen een extra batterij of ineens een battery grip te kopen.Wat denken jullie ervan?Het toestel wordt door het jaar niet zoveel gebruikt maar wel vrij intensief op vakantie.
    Vitarake


    Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

  • #2
    Het is eigenlijk simpel
    een extra batterij zorgt voor een kleine 100 foto's extra en kost minder dan de batterijgrip
    als dit genoeg is dan zou ik deze optie nemen
    Maar als je de batterijgrip koopt , dan heb je niet alleen extra power ( naar gelang de batterijen)maar ook een betere grip van het toestel ,wat ik zeker kan aanbevelen er staat ook een extra zoomknop op en een schutterknop
    dus handig om foto's te nemen in portret stand
    hopenlijk heb je kunnen helpen
    NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

    Comment


    • #3
      Als je twijfeld, zou ik zeggen ga voor de batterij grip. Ik weet uit ervaring dat de batterijen zowieso niet zolang meegaan, en in de batteriepack gaan penlites, welke je overal kan kopen !!!!
      Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

      Comment


      • #4
        monsi , wat is dat daar bij cheong ?
        levert hij niet meer ,heb overal klachten gehoord op fm

        Comment


        • #5
          Misscien is deze intressant ....
          http://www.bugeyedigital.com/product_main/miz-dps9000.html#Nikon

          is een kompleet battery pack


          Comment


          • #6
            Hallo,
            De battery grip spreekt me ook het meest aan omdat je idd penlites kan gebruiken (en overal kan kopen),maar maakt dat je cam niet een stuk groter???Ik zou juist geneigd zijn te denken dat dit minder handig is
            Vitarake


            Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

            Comment


            • #7
              Originally posted by vitarake
              ...,maar maakt dat je cam niet een stuk groter???Ik zou juist geneigd zijn te denken dat dit minder handig is
              Tuurlijk wordt die een stukje groter, maar in mijn geval was dat alleen maar een verbetering. Ik heb niet van de kleinste of fijnste handjes en ik was al groter toestellen (6x7) en grips gewoon.
              De betere grip en het extra gewicht hebben ook als voordeel dat het toestel wat stabieler in de hand ligt, minder snel bewegingsonscherpte dus.

              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Vitarake,
                kijk eens op dit topic iemand verkoopt zo'n extern battery pack
                en voor die prijs zou ik het niet laten liggen
                http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=45029

                ge kunt er geen nieuw voor kopen .Het voordeel is ook dat bij deze een adapter zit om het batterijpak op teladen in de auto !


                heb niks te zien met deze advertentie od de persoon die het verkoopt!

                Comment


                • #9
                  Ik heb ook de batterygrip voor de CP5700 maar wil toch iets kwijt.
                  Ik gebruik herlaadbare penlites en heb er ook altijd een deel reserve bij in mijn fototas.
                  Nu is het zo, wanneer ik mijn toestel gebruik, gebruik ik wel veel de zoomfunctie maar soit.
                  Ik vind dat ik niet genoeg foto's kan nemen met de 6 penlites die er inzitten.Dat varieert van 50 tot 150 foto's, dit nagelang het dag of nachtfotografie is.
                  Ik vind dat toch wel erg weinig hoor.
                  Midden in een hulpdiensten-interventie gauw nog andere penlites steken is maar een minuut werk maar ik had destijds speciaal voor de batterygrip gekozen omwille het langere gebruik van de camera zonder batt's te moeten wisselen.
                  Van 50 tot 150 foto's per 6 penlites lijkt me toch wat weinig.
                  Zijn er hier nog mensen met die ervaring?

                  Mvg

                  VV
                  Bezoek het HULPDIENSTENFORUM VLAANDEREN http://www.hulpdienstenforum-vlaanderen.be voor actiefoto's.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Vuurvechter

                    Van 50 tot 150 foto's per 6 penlites lijkt me toch wat weinig.
                    Zijn er hier nog mensen met die ervaring?

                    Mvg

                    VV
                    Dit lijkt me wel heel weinig. Ik kan er soms 80 trekken met één standaard lithiumbatterij als ik goed doorwerk.
                    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                    Comment


                    • #11
                      @vuurvechter gebruik je GP batterijen?
                      Vitarake


                      Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

                      Comment


                      • #12
                        Ik gebruik oplaadbare penlites van Memorex.
                        Dat zijn zeker niet de goedkoopste.

                        VV
                        Bezoek het HULPDIENSTENFORUM VLAANDEREN http://www.hulpdienstenforum-vlaanderen.be voor actiefoto's.

                        Comment


                        • #13
                          Met de originele batterij van 650mAh had ik ook een gemiddelde van een goede 100 foto's.

                          Later, met de batterygrip en batterijen van 2100 (?) mAh had ik een drievoudige capaciteit.

                          Jou stroomverbruik of batterijen zijn niet zoals het hoort. Ik neem aan dat je NiMh batterijen gebruikt in de grip? NiCd zijn een stuk minder krachtig en alkaline al helemaal te zwak om lang door te gaan.



                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Probeer eens GP's ik had verbluffende resultaten ermee op m'n fuji S5000,gaan echt heel lang mee.Da's ook de reden waarom ik denk een battery grip aan te schaffen,dan gaan er meteen gp's in!
                            Vitarake


                            Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

                            Comment


                            • #15
                              gp's is dan gewoon een ander merk of zo?
                              Ik wist niet dat ik nu slechte kwaliteit gekocht had.
                              Dure oplaadbare batterijen van memeorex, ik snapte het dus niet dat ik telkens zo vlug van batts moest wisselen.
                              Ik zoek morgen naar gp's, wat dat ook is, ik moet me kunnen verbeteren want zo kan ik onmogelijk goed werk leveren.
                              Al bedankt allen

                              VV
                              Bezoek het HULPDIENSTENFORUM VLAANDEREN http://www.hulpdienstenforum-vlaanderen.be voor actiefoto's.

                              Comment

                              Working...
                              X