Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wilsons Creek Canyon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wilsons Creek Canyon

    Toen ik stopte langs de Haast Pass om een waterval te fotograferen, ben ik de oorsprong van die waterval gaan opsporen, en beginnen naar boven klauteren.
    Na 20 minuten "rock-hopping" kwam ik bij deze kloof terecht. Er liep water door, maar het was helemaal niet diep. Ik wou echter zien wat er zich achter de bochten van die canyon bevond, maar dat ging niet zonder door die rivier te waden.
    OK, dan maar terug naar de camper, om mijn wandelschoenen in te ruilen voor rubberlaarzen...
    Terug het klauterwerk, en extra voorzichtig zijn met die gladde zolen van die laarzen, en ik begon door die rivier te stappen.
    Sommige plaatsen waren dan toch te diep, en moest ik dus terug over rotsen klauteren.
    Op den duur liep ik dan toch door de diepere stukken, en liepen mijn laarzen op 1-2-3 onder water... Hahaha, gelukkig dat ik dan mijn laarzen gaan aantrekken ben
    Na een half uur gekkenwerk kwam ik op deze plek terecht. Glimmende, donkere steile rotswanden, en het blauwe water dat naar die waterval stroomde.
    Plots begon het te regenen en de rivier begon vrij snel aan te zwellen... Hup hup in paniek snel terug stroomafwaarts, en zorgen dat ik niet "gevangen" raakte.
    Was eventjes schrikken... Op zo'n momenten denk je dan dat dit eigenlijk wel gevaarlijk spel is, zo op je eentje, zonder gsm-bereik...

    Alles voor de fotografie he

    Last edited by Dama; 14 juli 2012, 23:32. Reden: typo
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Wilsons Creek Canyon

    Amaai, het was zeker de moeite. Heel knap weer en prachtig belicht!
    Als ik dat zo lees, het zou geen situatie zijn waar ik graag zou inzitten. Rivieren kunnen inderdaad heel snel aanzwellen en als je dan diep in de grot zit ben je gezien...
    facebook

    500px

    Comment


    • #3
      Re: Wilsons Creek Canyon

      Ben zonet wat naar foto's hiervan gaan googlen, en kwam dit filmpje tegen... http://www.youtube.com/watch?v=TtLwuJAmGRw
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Wilsons Creek Canyon

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Ben zonet wat naar foto's hiervan gaan googlen, en kwam dit filmpje tegen... http://www.youtube.com/watch?v=TtLwuJAmGRw
        doe dat maar ne keer met je statief en rugzak
        facebook

        500px

        Comment


        • #5
          Re: Wilsons Creek Canyon

          hehe,zou ik ook gedaan hebben, maar je ziet met wat avontuurlijk instinct bekom je mooie beelden. Alleen heb ik wat twijfels over het sluierwater. De rest tiptop in orde
          Photography is a way to see the world in detail.
          Fotograaf op rust

          Comment


          • #6
            Re: Wilsons Creek Canyon

            Ik zou zoiets nog in geen triljoen jaar gedaan hebben. Maar bon, daarom
            zit ik ook hier... en kan ik dit natuurschoon alsnog bewonderen. Prachtige
            foto.

            Comment


            • #7
              Re: Wilsons Creek Canyon

              Prachtige foto, heel erg mooi spel van het licht, zeer knappe contrasten ook. .

              Leuk het bijbehorende verhaal achter de foto.
              Heb een filmpje uit Costa Rica gezien, dat zo een kloof binnen een paar minuten zo 2-3 meter steeg door hevige regenval.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Wilsons Creek Canyon

                man man voor hetzelfde geld hoorden we niets meer van Danny ,en dit zonder gsm bereik ! en hoe je doe je dat om je toestel te beschermen ,hoe snel is het niet gebeurd dat je uitglijd en kopke onder gaat met toestel en al ,dan sta je dan daar ver van de bewoonde wereld zonder camera
                maar goed Danny je hebt er idd heel veel voor over en denk dat wat je hebt gezien voor altijd zal meedragen
                en wij zullen heel veel genieten van jou mooie beelden, weer zoals deze ,dat licht en kleuren op die wanden zijn echt prachtig zelf had ik ook in het water wat meer beweging willen zien ,maar het blijft wel een prachtig beeld

                Comment


                • #9
                  Bedankt voor de reacties

                  Ik ben wel eerder het type "liever bange Jan dan dode Jan", en ga dus gaan risico's nemen of al te zotte dingen doen, zeker als je daar alleen op stap bent, niemand weet waar je zit, en dan nog geen gsm-bereik hebt (ik heb daar trouwens meerdere dagen zonder bereik gezeten ).

                  Als het me te heet, te zwaar, of te diep lijkt, zal ik dan ook niet kost wat kost mijn doel proberen bereiken, en opgeven en terugkeren.

                  Je kan wat moeite doen, maar wil het wel voorzichtig doen.

                  Maar inderdaad, dan nog is een slippertje snel gebeurd, of al was het maar domweg een voet omslaan...

                  Alleen reizen heeft zo zijn voordelen, maar ook zijn risico's...

                  Ben dan toch altijd opgelucht als ik er zonder kleerscheuren van af kom.

                  Trouwens het was de eerste keer dat ik met een camper rondreisde, en dat is echt de max ! ik was dus nat tot aan mijn onderbroek, en kon me dus heel gemakkelijk omkleden, ook doordat je dan steeds alles bij je hebt.

                  Edit... O ja, die flou over het water...
                  Ik hou van lange sluitertijden, omdat je de aandacht dan meer op de omgeving legt dan op het water. De omgeving wordt dan als het ware geïsoleerd van de rest.
                  Anderzijds was het daar ook zo heel donker dat je zowieso met open diafragma of hoge iso moet werken om het water te bevriezen, en dan krijg je problemen met scherpte, maar vooral scherptediepte, en ruis.
                  Die lijkt mij de enige manier om loepzuivere en over heel de lijn scherpe foto's te verkrijgen.
                  Last edited by Dama; 15 juli 2012, 08:03.
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wilsons Creek Canyon

                    Je hebt er idd. iets voor over maar het resultaat is dan ook prachtig.
                    Zeer mooi beeld
                    Mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wilsons Creek Canyon

                      't Is een mooie foto uiteraard maar zonder het verhaal erachter verliest hij toch aan kracht vind ik.
                      De structuur van de rotswand achteraan is hetgeen me het meest aanspreekt in de foto
                      maar het grote zwarte gedeelte rechts leidt mijn blik teveel weg van dat waar hij eigenlijk naartoe gezogen moet worden.
                      Het water vind ik dan wel weer goed in combinatie met die mooie structuren achteraan...
                      Samengevat... een goeie foto met een heel goed verhaal en iets teveel zwart voor mij
                      vriendelijke groeten, Kurt
                      Mijn foto's
                      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wilsons Creek Canyon

                        dubbelpost, deze mag weg
                        vriendelijke groeten, Kurt
                        Mijn foto's
                        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wilsons Creek Canyon

                          ja een mens moet er wat voor over hebben he
                          heeft een heel mooie plaat opgeleverd
                          groeten, Kristof
                          Canon EOS 5D mkII

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wilsons Creek Canyon

                            Thx Kurt

                            Tja die donkere partijen, da's altijd moeilijk en vaak punt van discussie.
                            Ik denk dat veel ook van het scherm afhangt, en van het licht in de ruimte waar je scherm staat. Ik kijk nu ook in een niet verduisterde ruimte, en het zwart komt idd zwaar over. Maar als ik in het donker kijk zie ik eerder bruin, en overal detail.

                            Ik wil daar bewust niet te veel aan optrekken (ik heb zelfs de lichtere opnames) omdat dit ook de donkere sfeer in zo'n canyon moet weergeven. Er valt amper licht binnen, en als je overal de putjes kan tellen, denk ik dat veel van de sfeer verloren gaat.

                            Maar het zou best kunnen dat voor een afdruk bvb het zwart zou kunnen dichtlopen
                            Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                            ...maar het grote zwarte gedeelte rechts leidt mijn blik teveel weg van dat waar hij eigenlijk naartoe gezogen moet worden.
                            Het water vind ik dan wel weer goed in combinatie met die mooie structuren achteraan...
                            Samengevat... een goeie foto met een heel goed verhaal en iets teveel zwart voor mij
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wilsons Creek Canyon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                              Thx Kurt

                              Tja die donkere partijen, da's altijd moeilijk en vaak punt van discussie.
                              Ik denk dat veel ook van het scherm afhangt, en van het licht in de ruimte waar je scherm staat. Ik kijk nu ook in een niet verduisterde ruimte, en het zwart komt idd zwaar over. Maar als ik in het donker kijk zie ik eerder bruin, en overal detail.

                              Ik wil daar bewust niet te veel aan optrekken (ik heb zelfs de lichtere opnames) omdat dit ook de donkere sfeer in zo'n canyon moet weergeven. Er valt amper licht binnen, en als je overal de putjes kan tellen, denk ik dat veel van de sfeer verloren gaat.

                              Maar het zou best kunnen dat voor een afdruk bvb het zwart zou kunnen dichtlopen
                              er zit idd nog veel detail in de donkere partijen hoor.
                              groeten, Kristof
                              Canon EOS 5D mkII

                              Comment

                              Working...
                              X