Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colors of Iceland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Colors of Iceland

    Ook iets typisch voor ijsland is de zware klei-achtige grond rond de geothermisch active gebieden.

    Zeker als die bodem nat is wegen je schoenen na 2min stappen letterlijk een kilogram meer van al de klei die er aan hangt.

    Bij deze een detail van deze rode klei in combinatie met water dat ook al van een speciaal soort is...

    Laat maar horen!

    UPDATE2: meer contrast






    UPDATE: blauw gedesatureerd





    Origineel


    Last edited by Cytochrome; 15 juli 2012, 19:01.
    facebook

    500px

  • #2
    Re: Colors of Iceland

    .
    Het is echt een detailopname, maar als je een klein beetje je fantasie gebruikt zie je er ook een pracht luchtopname in.
    Speciaal is het zeker.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Colors of Iceland

      zo zie we Iceland ook van dicht bij

      knappe detail opname
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: Colors of Iceland

        eerst zou je denken dat dit uit het vliegtuig genomen is ,tot ik je uitleg gelezen had ,zeer mooie detail opname

        Comment


        • #5
          Re: Colors of Iceland

          Creatieve landschapsfotografie die dan ook nog eens heel geslaagd is.
          Ik kan enkel bewonderend kijken en dit toejuichen.
          Knap werk
          vriendelijke groeten, Kurt
          Mijn foto's
          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

          Comment


          • #6
            Re: Colors of Iceland

            Laat maar horen, zegt ie
            Prachtig beeld Matthias, echt mooi.

            Maar je hebt het blauw toch wel overdreven, niet dat het me hier stoort.
            Van IJsland mag je alles verwachten.

            Hier kan ik nu echt eens geen reactie op plaatsen, ik heb geen flauw benul waar deze genomen is

            Comment


            • #7
              Re: Colors of Iceland

              Heel mooi detail maar je zou het inderdaad ook als luchtopname kunnen verkopen
              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

              Comment


              • #8
                Re: Colors of Iceland

                heel knap, mooie kleuren!
                groeten, Kristof
                Canon EOS 5D mkII

                Comment


                • #9
                  Re: Colors of Iceland

                  bedankt voor de reacties alvast!

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Laat maar horen, zegt ie
                  Prachtig beeld Matthias, echt mooi.

                  Maar je hebt het blauw toch wel overdreven, niet dat het me hier stoort.
                  Van IJsland mag je alles verwachten.

                  Hier kan ik nu echt eens geen reactie op plaatsen, ik heb geen flauw benul waar deze genomen is
                  lol Paul...het zou heel, heel, heel erg straf zijn mocht je de plaats herkend hebben adhv een foto van een vierkante meter grond . Om je uit je lijden te verlossen: dit is Namaskard...
                  facebook

                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Colors of Iceland

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                    bedankt voor de reacties alvast!

                    lol Paul...het zou heel, heel, heel erg straf zijn mocht je de plaats herkend hebben adhv een foto van een vierkante meter grond . Om je uit je lijden te verlossen: dit is Namaskard...
                    Er waren op dat moment van het jaar maar drie mogelijkheden en ik wou niet gokken

                    Dit is wel heel atypisch Namaskard en de foto is prachtig

                    Comment


                    • #11
                      Re: Colors of Iceland

                      Mooie compo en kleurtjes.
                      Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Colors of Iceland

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                        lol Paul...het zou heel, heel, heel erg straf zijn mocht je de plaats herkend hebben adhv een foto van een vierkante meter grond . Om je uit je lijden te verlossen: dit is Namaskard...
                        Het foto is prachtig, maar om eerlijk te zijn erken ik deze kleuren niet van Namagard. Ik onthou de blauw veel grijzer en de terra kleuren meer geel/rood.
                        vriendelijke groeten, Helen
                        Updated WWW.HELENICA.NL
                        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                        Comment


                        • #13
                          Re: Colors of Iceland

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Maar je hebt het blauw toch wel overdreven, niet dat het me hier stoort.
                          Van IJsland mag je alles verwachten.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                          Het foto is prachtig, maar om eerlijk te zijn erken ik deze kleuren niet van Namagard. Ik onthou de blauw veel grijzer en de terra kleuren meer geel/rood.
                          @ Paul en Helen

                          Net zoals bij een vorige foto heb ik het blauw niet speciaal apart gesatureerd, maar ik zie nu ook dat bij het optrekken van de algemene saturatie van het RAW beeld, het blauw sterker opgekomen is dan de rest van de kleuren, vandaar dat het blauw mss wat té was (iemand trouwens een idee waarom dat is??). Bij deze een update waar ik het blauw apart gedesatureerd heb tot het niveau van de RAW file.

                          @Helen: Bedankt voor je reactie! Dit zijn echt de kleuren zoals ze uit mijn camera zijn gerold (behalve dus het blauw mss). Aan de kleurtoon heb ik niks veranderd. Maar ik vermoed dat jij refereert naar het veld van de fumarolen en het grote veld er naast? Daar is de kleur idd anders (ik post daar ook wel nog eens een foto van). Deze is genomen aan de "ingang" van namaskard waar je de splisting hebt naar de fumarolen enerzijds en het veld met die "mudpool" anderszijds (aan de touwtjes dus)...Wat ook een reden kan zijn is dat deze foto 's avonds laat genomen is en het al goed donker was (sluitertijd was hier al 10sec) en de kleuren dus wat "dieper" zijn dan overdag mss...
                          Last edited by Cytochrome; 14 juli 2012, 22:54.
                          facebook

                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Colors of Iceland

                            Da's een knap specialleke

                            Mooie kleuren en details

                            En ja, de update heeft al genoeg felle kleurkes.
                            Wel vreemd dat zelfs de kleine hoeveelheid water in die spleetjes al blauw ziet. Ik hab altijd gedacht dat dit met diepte, lichtbreking en reflectie te maken had.

                            Lijkt wel echt blauw water hier.

                            Echt nen schone foto !
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Colors of Iceland

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                              Wel vreemd dat zelfs de kleine hoeveelheid water in die spleetjes al blauw ziet. Ik hab altijd gedacht dat dit met diepte, lichtbreking en reflectie te maken had.
                              Bijna alle stilstaand water in Ijsland is van dat blauwe type. Geen idee hoe het komt maar ik vermoed door de aanwezigheid van algen en mineralen. Maar voor alle zekerheid...Paul???
                              facebook

                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X