Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blijven twijfelen nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • blijven twijfelen nikon D90

    goedemiddag

    ik heb momenteel al een 3jaar een nikon D70 en nu na mijn vakantiewerk zo ik onder andere een nieuwe lens kopen en ook een nieuwe body.
    ik was aan het kijken naar de Nikon D90 en D7000, maar de D90 beviel me meer...
    maar ik ben nu nog steeds aan het twijfelen of ik wel een D90 zou kopen.
    ik weet dat jullie nu gaan zeggen, ja zeker dat is de moeite of iets in die naart maar dat heeft me nog niet echt overgehaald,(sorry ) ik denk dat dat vooral door de prijs is van de nikon D90 en niet goed weet wat echt de moeite is..
    wat ik meer kan: filmen, maar wat verder nog, wat echt de moeite waart is om over te schakelen? iso? ....

    ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen
    alvast bedankt

    Nikon D90, Canon G7x macro 105mm, Nikon 18-70mm, Sigma 70-200mm, 35mm 1.8f, SB-700
    www.rvefotosite.be

  • #2
    Re: blijven twijfelen nikon D90

    Ik ben geen fotografie-techneut, maar een van de redenen waarom ik toch voor de D7000 zou gaan is de hogere ISO (dewelke ik regelmatig nodig heb, flits niet graag). Het filmen is meegenomen, maar voor mij geen must.
    Ik volg dit draadje zeker ook, want overweeg ook een overstap, vooral omdat mijn D50 begint te haperen. Ik twijfel ook al lang, maar denk dat het toch een D7000 zou worden. Nu ja, budget is ook iets natuurlijk, maar met de casback komt een D7000 nu op 800 euro, een D90 op 600 euro (geen cashback denk ik). Met die 200 euro kun je misschien nog een stuk lens financieren.
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: blijven twijfelen nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Ik ben geen fotografie-techneut, maar een van de redenen waarom ik toch voor de D7000 zou gaan is de hogere ISO (dewelke ik regelmatig nodig heb, flits niet graag). Het filmen is meegenomen, maar voor mij geen must.
      Ik volg dit draadje zeker ook, want overweeg ook een overstap, vooral omdat mijn D50 begint te haperen. Ik twijfel ook al lang, maar denk dat het toch een D7000 zou worden. Nu ja, budget is ook iets natuurlijk, maar met de casback komt een D7000 nu op 800 euro, een D90 op 600 euro (geen cashback denk ik). Met die 200 euro kun je misschien nog een stuk lens financieren.
      Hij komt zelfs op 759 euro met die cashback van 100 euro (die geldig is t.e.m. 31 juli 2012). Echt belachelijk goedkoop voor zo'n toestel. Heb zelf een Canon 550D, maar denk er enerzijds sterk aan om zo'n D7000 in huis te halen omdat hij nu zo goedkoop is. Anderzijds wacht ik liever de D600 af omdat die fullframe is en nog betere iso prestaties gaat hebben (zou namelijk graag ISO 3200 of eventueel ISO 6400 gebruiken).
      Last edited by jocau; 14 juli 2012, 11:46.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #4
        Re: blijven twijfelen nikon D90

        Ikzelf heb nu ongeveer en 6 maand en nieuwe nikon d90 en ben hier heel tevreden van is wel nieuw gekocht .
        is en toestel dat leuk in de hand ligt en heb er ook de batterijgrip ineens bijgekocht ,wat voor mij toch en meerwaarde is .
        presteert heel goed in zowel donkere als lichte omstandigheden ,natuurlijk de nikon d7000 is weer en stapje hoger .

        grtz
        Ardesign
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

        Comment


        • #5
          Re: blijven twijfelen nikon D90

          Ik twijfelde ook tussen de D90 en de D7000. Vandaag dan toch nog eens naar de winkel geweest, beide eens vastgehad en dan toch voor de D7000 gekozen. Deze voelde veel beter aan. Voelde echt aan als een solide en stevig. Nu met de cashback valt deze heel goed mee van prijs.
          Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

          Comment


          • #6
            Re: blijven twijfelen nikon D90

            Wel, ik was ook op zoek naar een backup camera, D90 zeker in gedachten gehad maar ben uiteindelijk voor de D3200 gegaan . . . 24,2 milj pixels . . .
            Last edited by Franciskine; 14 juli 2012, 19:26.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment

            Working...
            X