Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instellingen camera om honden te fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • instellingen camera om honden te fotograferen

    ik heb dus nu een goeie 14 dagen een nieuwe camera... nu hebben we ook momenteel puppys graag had ik tegen dat ze 8 weken zijn (dus nog een goeie 4 weken) kunnen foto's nemen van bewegende beelden... met de automatische instellingen is het niet echt zoals ik het wil... nu vraag ik me af of er daar universele waarden voor zijn om de camera in te stellen... Er staan 5 letter op waar ik kan waarden veranderen... maar ik weet niet bij welke letter ik wat moet veranderen... ik had graag de honden op de voorgrond echt "zuiver" en de achtergrond wat wazig... maar ook als ze lopen dat hun oren niet wazig zijn of hun staart niet... hopelijk kan er mij iemand helpen.... alvast bedankt!!!

  • #2
    Re: instellingen camera om honden te fotograferen

    Gebruik de zoekfunctie eens, er is al veel geschreven over bevriezen van bewegende onderwerpen.
    Best kan je werken in de sluitertijdvoorkeuze van de camera (s bij Nikon en Tv bij Canon).
    Hier kan je dan kiezen hoe lang de sensor belicht word.
    Hoe korter deze tijd, hoe minder bewogen de beelden zullen zijn.
    Hier zou ik wat mee experimenteren, beelden zullen dan wel beter worden.

    Comment


    • #3
      Re: instellingen camera om honden te fotograferen

      Bedankt voor je reactie.. jammer genoeg heb ik dus een sony dus kloppen die letters waarschijnlijk niet... ook in de handleiding vind ik er niks van terug daar deze maar 15 pagina's heeft.... heb al eens gezocht op internet maar vind er niets van terug voor mijn toestel... als ik hem op de sluitertijd instelling zet
      heb ik dus een iso waarde 100, nr30" F6.3 -2.0EV op men scherm staan dat ik kan veranderen (onder letter S= opnemen met sluitertijdvoorkeur) dus zal ik bij deze instelling moeten prutsen?! heb al vanalles veranderd maar blijft super wazig en heeeeeel overbelicht.... Misschien nog wat tips.... alvast bedankt!!!

      Comment


      • #4
        Re: instellingen camera om honden te fotograferen

        jammer genoeg is fotografie niet simpel als je niet goed weet wat je moet doen, dus ook zeer moeilijk zomaar uit te leggen.
        beste is een cursus volgen of iemand kennen die je in levende lijve kan helpen.
        alles hangt af van waar en wanneer en met welk materiaal je de foto's maakt, daarmee bedoel ik: maak je foto's binnen of buiten, zonnig, bewolkt, overdag, 's avonds, soort lens, ...
        kortom elke omstandigheid vereist een andere instelling van de camera, en er zijn heel veel factoren waar je rekening mee moet houden, teveel om zomaar te kunnen zeggen hoe je je camera moet instellen.
        dat is nu eenmaal fotografie.
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: instellingen camera om honden te fotograferen

          Misschien dat dit een leerzame link voor je is http://wiskerke.home.xs4all.nl/artikelen/basis1.htm
          Succes.
          Wat spul van Nikon, Sigma, Metz, Qihe, Hoya, Sekonic, Spider en Yongnuo.

          De fotograaf maakt de foto, de camera is slechts een hulpmiddel!

          Comment


          • #6
            Re: instellingen camera om honden te fotograferen

            Best inderdaad eerst de basis leren van fotografie. Als je niet weet wat belichting inhoudt, wat een sluitertijd of diafragma is, of waarvoor die ISO-waarde dient, dan wordt het heel moeilijk om uit te leggen hoe je je toestel moet instellen.
            Als je nu overbelichte foto's hebt, zou ik voorlopig voorstellen dat je het toestel in een automatische stand gebruikt en eens kijkt wat er verandert bij verschillende situaties.
            Want wat je nu op je scherm hebt staan, lijkt me niet te kloppen : ISO 100 is normaal, maar 30" zou een sluitertijd van 30 seconden moeten zijn (lijkt me niet bijster correct). Die f6.3 is ook nog normaal, maar die -2.0Ev slaat op een belichtingscompensatie van -2 stops. Normaal staat dat standaard op 0.
            Wat teveel zitten brielen met je toestel ???

            Zet je ding bv. in de P-stand, en kijk eens wat hij ervan maakt. Je kan trouwens veel makkelijker foto's buiten nemen dan binnen, gewoon omdat daar meer licht is.
            Als je niet weet welke invloed elk van die instellingen heeft, zal je er moeilijk in slagen om goed belichte foto's te hebben.

            Als je een wazig achtergrond wil, is het best om die f-waarde (diafragma) tamelijk laag te kiezen, en je zoomlens in zijn tele-stand te gebruiken (voor zover dat lukt natuurlijk).

            Algemene tips geven over hoe je het toestel moet instellen is redelijk moeilijk : dat hangt af van teveel factoren (hoeveelheid licht, soort onderwerp, ...)
            Groeten,

            Polleke

            Comment

            Working...
            X