Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Traphalverlichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Traphalverlichting

    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Traphalverlichting

    Als je 'm op de korte zijde horizontaal zet, valt het niet op dat de zaak niet perfect rechthoekig is.

    Afgesneden bol is niet mooi.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Traphalverlichting

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Als je 'm op de korte zijde horizontaal zet, valt het niet op dat de zaak niet perfect rechthoekig is.

      Afgesneden bol is niet mooi.
      Zeg niet dat je ongelijk hebt, Jos, maar als je een kwartslag gaat draaien, zoals jij voorstelt, dan " hangen " de lampen niet meer aan het plafond maar dan zweven ze.
      Dat de bol er niet helemaal opstaat, ligt aan mijn lensbeperking. Mijn maximum van 18MM was bereikt, dus......., was het kiezen tussen de pest en de cholera.
      Ik heb voor een mix gekozen.
      Vond het toch wel een foto om te tonen. Zeker niet de beste, maar, ...... heb er hier al andere zien passeren.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Traphalverlichting

        Euh ... wie had het over het draaien van de foto?

        Gewoon waterpas zetten op de bovenste horizontale lijn in het trappenhuis.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Traphalverlichting

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Euh ... wie had het over het draaien van de foto?

          Gewoon waterpas zetten op de bovenste horizontale lijn in het trappenhuis.

          Oeps, verkeerd begrepen. Ik dacht dat je met de " korte zijde " de foto bedoelde.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: Traphalverlichting

            En aan de bovenste leuning te zien heeft hij al gefoefeld der zit wat curve in,en ook in de muur net naast de grote bol.

            Comment


            • #7
              Re: Traphalverlichting

              Oorspronkelijk geplaatst door nim Bekijk bericht
              En aan de bovenste leuning te zien heeft hij al gefoefeld der zit wat curve in,en ook in de muur net naast de grote bol.
              Beste Nim.

              Ik heb er geen problemen mee dat men mij wijst op fouten, en dan daaraan de nodige aanbevelingen koppelt van hoe het wel moet of eventueel zou kunnen, maar als men veronderstellingen begint te maken van dingen die men niet hard kan maken, en die trouwens fout zijn, daar heb ik het wel moeilijk mee. Laat me duidelijk zijn: " Er is niet gefoefeld ". Je kan deze situatie ter plekke gaan bekijken in het hoofdgebouw van het Middelheimpark te Antwerpen. De leuning is nu eenmaal zo en op de muur naast de grote bol is het lichtinval.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Traphalverlichting

                Oorspronkelijk geplaatst door nim Bekijk bericht
                En aan de bovenste leuning te zien heeft hij al gefoefeld der zit wat curve in,en ook in de muur net naast de grote bol.
                Qua woordkeuze zou ik toch voorzichtiger zijn, legio zijn de armleuningen met kromgetrokken hout, hout 'werkt' nu eenmaal.
                Wat de plaasteren muur betreft, hoe ga jij die krommer maken zonder aan de grote bol te raken ?

                Comment


                • #9
                  Re: Traphalverlichting

                  opzet is leuk, buiten wat er reeds gezegd is mocht het voor mij een beetje lichter en warmer. het geheel komt nogal donker en koud over.compo is echt wel mooi
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment

                  Working...
                  X