Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enorm verschil in belichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Enorm verschil in belichting

    Heb een groot probleem en snap er niks meer van. Ik zit een foto te bewerken, kijken dat er nergens niets uitgebrand is in de wolken, alles ok slaag hem op in srgb voor web dus. Zet hem dan op net en plots is die wolk overbelicht???? tegenwoordig als ik iets opsla dan is het totaal niet meer wat ik er van gemaakt heb, kleuren en belichting is ineens heel anders en eerlijk gezegd krijg het ervan op men zenuwen... foto's worden bewerkt op een xp systeem en op het net worden ze op een windows 7 systeem gezet.
    Photography is a way to see the world in detail.
    Fotograaf op rust


  • #2
    Re: Enorm verschil in belichting

    welk programma gebruik je?

    ik merk dat mijn foto's (sedert ik lightroom4.1 heb) ook niet meer zijn wat ik ervan maak.
    in lightroom4 alles zoals ik het wil, erna "onscherp" en belichting is ook niet wat het moet zijn, niet dat het echt erg is maar je ziet wel degelijk verschil.

    Comment


    • #3
      Re: Enorm verschil in belichting

      Ik gebruik PS5 en LR3. Nu heb ik bij de foto de wolken ferm onderbelicht en masker gebruikt en nu is hij goed.
      Photography is a way to see the world in detail.
      Fotograaf op rust

      Comment


      • #4
        Re: Enorm verschil in belichting

        Awel, ik had dat overlaatst ook : in PS5 alles perfect, maar in "voorvertoning" was het niet meer wat ik ervan gemaakt had in PS.
        Ik moet nu wel zeggen dat ik die bewuste foto in PS5 in CMYK had bewerkt (moest afgedrukt worden).

        Comment

        Working...
        X