Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon s100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon s100

    iemand ervaring met dit toestel
    ik twijfel tussen deze en de g1x, de grootte van de g1x doet mij twijfelen
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

  • #2
    Re: canon s100

    Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
    iemand ervaring met dit toestel
    ik twijfel tussen deze en de g1x, de grootte van de g1x doet mij twijfelen
    Je zou ook nog eens naar de Sony DSC-RX100 kunnen kijken. Verschijnt nu zo'n beetje op de markt en krijgt lovende recensies.
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

    Comment


    • #3
      Re: canon s100

      Ik heb zelf een S100, voornamelijk door de combinatie van een klein toestelletje en goeie beeldkwaliteit. Dat kleine doet wel wat afbreuk aan de lens (hogere f-waarden in tele-stand).
      Ook bij dergelijke compactjes is er altijd een compromis tussen afmetingen en lenskwaliteit.
      Voor mij doet het ding ruimschoots wat het moet doen...
      Je keuze tussen een S100 en een G1X vind ik eigenlijk wel wat vreemd : De 2e is een 65% duurder en door de grotere sensor uiteraard ook een stuk beter...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: canon s100

        Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
        iemand ervaring met dit toestel
        ik twijfel tussen deze en de g1x, de grootte van de g1x doet mij twijfelen

        Ik heb een S95 gehad die ik gebruikte naast mijn 5D2 en die heb ik verkocht voor een G1x.
        Dag en nacht verschil. Ik zou niet meer willen ruilen. Ondanks dat de S95 kleiner en veel goedkoper is heeft deze mij nooit kunnen bekoren.
        Als je deze G1x te groot vind dan is de Sony Rx100 waarschijnlijk de beste keuze als je een camera wilt die onder categorie Compact valt met vaste lens.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #5
          Re: canon s100

          ik denk dat mijn oog is gevallen opde sony rx100
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: canon s100

            Van wat we nu zien, is de RX100 de beste kleine camera van dit moment. Geen discussie mogelijk vrees ik. Er is ook wel een hype ontstaan op het net. Even relativeren dus. De camera is ook niet perfekt, maar momenteel zijn de meeste bezig met de high-iso resultaten.
            Ook niet iedereen wil 700€ neertellen voor een kompaktje (met extra accuutje), die uiteindelijk met goed weer (lage iso's) ongeveer gelijk gaat presteren met een S100 die de helft kost; en nog eens kleiner is.
            Het is en blijft veel geld voor een kompakt, die RX100.

            Mijn grootste pluspunten voor de s100:
            -Zeer kompakt
            -24mm lens
            -goede high iso tot 800, bruikbaar tot 1600 (subjectief natuurlijk)
            -eenvoudige menu's
            -draairing rond lens

            Minpunten:
            -Geen manueel knopje voor flash
            -Levensduur accu
            -lichsterkte lens op telestand

            Maar ik ga een van de dagen de rx100 wel ergens "tegenkomen", en dan mijn mening zelf kunnen vormen, of de RX100 voldoende goed is om geld uit mijn zakken te kloppen ;-)
            Last edited by Rudy; 21 juli 2012, 14:55.

            Comment


            • #7
              Re: canon s100

              Helemaal akkoord met je analyse Rudy. Het is heel veel geld voor een compact vooral omdat de s100 ook al een dure compact is. En deze nog meer dan 50% duurder is.

              Toch schaf ik er mij binnenkort 1 aan want dit is waar ik al heel lang op aan het wachten ben. Want naast men dslr wil ik ook een compact die overal mee te nemen is. Ik dacht dat g1x het ging worden maar is uiteindelijk te groot. Men g9 was al limiet en dit gaat erover.

              Nu ja ik heb de rx100 nog niet in mijn handen gehad dus dat kan ook nog tegenvallen. Maar hij is alvast compact genoeg en is voldoende beter dan een iPhone om extra mee te nemen.

              Comment


              • #8
                Re: canon s100

                Ik heb ze hier nu beide naast mekaar liggen.
                Eerste indruk van de Sony, SNEL!!! Maar wel een flink stuk groter dan de S100.
                Accu is aan het laden....

                Comment


                • #9
                  Re: canon s100

                  Beetje meer me gespeeld nu.
                  Image quality is wel wat beter dan de S100. Maar ergonomie....
                  De menus van de Sony zijn zeer uitgebreid, maar weer die stomme beperkingen. Geen autoflits mode in P???? En je zoekt een half uur naar sommige zaken (scherpte zit niet direkt in het zicht) . Ook de lensring als zoomring werkt stukken beter op de Canon, veel direkter, met klikjes.
                  Mooie camera, maar niet zonder minpuntjes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon s100

                    En nu mijn vraag........welke ga je houden?

                    Een beetje vroeg waarschijnlijk. Veel groter zeg je hmmm hopelijk niet te groot. Ja ik ben niet zeker dat ik uiteindelijk niet beter af zou zijn met s100 want ook die gps vind ik leuk en dat heeft rx100 ook niet dacht ik.

                    Nu ja ik heb hem hier volgende week ook wel liggen vermoed ik....

                    Nog veel plezier ermee en hou ons op de hoogte met je vergelijkingspunten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon s100

                      Ja,waar liggen je prioriteiten hè.
                      De s100 is de fijnere kompakte camera. Ook geen gedoe met klepjes om je accu op te laden, en toch een halve cm platter ter hoogte van de lens. Gps is inderdaad een leuk extra, ik geloof zelfs dat er een soort tracking in de s100 zit.
                      Eigenlijk is de rx100 enkel beter in de beelden. Je ziet de 20mpixels op alle standen, en de high iso's zijn ook beter. (ik schat zo een 2 stops)
                      Ik ben er nog niet uit. Voorlopig koop ik nog geen enkele reserve accu. En voor de sony zou ik ook een charger bijkopen. Is ie nog duurder....

                      Even ter vergelijk van afmetingen:
                      De S100 pas perfekt in een lowepro semi hardcase Volta 10, de RX100 niet in de verste verte. daar zal een maatje groter aan te pas moeten komen vrees ik. Dus zij die kompaktheid eisen zijn beter af met met de S100.
                      Last edited by Rudy; 22 juli 2012, 07:43.

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon s100

                        Er zit inderdaad een tracking op de gps van die S100 (dus het toestel slaat dan op de zoveel tijd een gps lokatie op in een log-bestand). Canon levert daar een programma'tje voor mee, maar ik gebruik dan Routeconverter om het zichtbaar te maken (dus ook de hoogtemeters).
                        Qua afmetingen is het eigenlijk enkel de dikte die scheelt (S100 : 98.9 x 59.9 x 26.7 mm, RX 100 : 102 x 59 x 36 mm)...
                        Ik heb bij de S100 toch behoorlijk snel een bijkomende batterij gekocht, want als je de GPS tracking gebruikt heb je toch behoorlijk snel een lege batterij.

                        Persoonlijk heb ik wel de prijs van die Sony er niet voor over. De canon zat aan mijn limiet, maar werkt behoorlijk goed.
                        Het enige echt minpunt is dat ik bij sommige macro foto's moeilijk kan scherpstellen (bv. bij een bloempje, dat hij scherpstelt op de achtergrond, i.p.v. het onderwerp). Maar meestel lukt het wel goed...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon s100

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                          iemand ervaring met dit toestel
                          ik twijfel tussen deze en de g1x, de grootte van de g1x doet mij twijfelen
                          Het hangt ervan af waarvoor je die wil gebruiken. De S100 is een echte compact en kan dus gemakkelijk mee in de jaszak. De GX 1 zal je minder rap overal mee nemen maar levert wel betere foto's. Als je niet echt een gps functie nodig hebt en je vind nog ergens de S95, ga dan voor dat toestel. Die levert betere foto's dan de S100.

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon s100

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stefflater
                            Het hangt ervan af waarvoor je die wil gebruiken. De S100 is een echte compact en kan dus gemakkelijk mee in de jaszak. De GX 1 zal je minder rap overal mee nemen maar levert wel betere foto's. Als je niet echt een gps functie nodig hebt en je vind nog ergens de S95, ga dan voor dat toestel. Die levert betere foto's dan de S100.
                            Waarom neemt de S95 betere foto's dan de S100 ? Volgens mij en alle reviews die ik al gelezen heb is het juist andersom...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon s100

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stefflater
                              Het hangt ervan af waarvoor je die wil gebruiken. De S100 is een echte compact en kan dus gemakkelijk mee in de jaszak. De GX 1 zal je minder rap overal mee nemen maar levert wel betere foto's. Als je niet echt een gps functie nodig hebt en je vind nog ergens de S95, ga dan voor dat toestel. Die levert betere foto's dan de S100.
                              De S95 levert helemaal geen betere foto's dan de 100.
                              De G1x is idd wel superieur dan beide genoemde camera's...de fysieke eigenschappen van sensor laten dat blijken. Foto's van de g1x zijn smooth en clean en de camera heeft een excellent objectief. Zeer fijne Camera naast mijn 5d2.
                              Helaas is de G1x niet klein maar wel veel compacter dan b.v een 550D met 18-55.

                              Persoonlijk vind ik de S90-95-100 gewoon te klein. Ik heb zelf de 95 gehad en de beeldkwaliteit heeft mij nooit kunnen bekoren. Ik heb het dan niet alleen over de high-iso , maar over de algemene output.

                              De Sony Rx 100 lijkt me een betere keuze dan de S reeks van Canon voor wie Compact belangrijk is.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X