Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Superzoom, ik kan door de bomen het bos (nog) niet zien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Superzoom, ik kan door de bomen het bos (nog) niet zien

    Ik wil voor mij een goede keuze maken uit het aanbod Superzoom camera's. Het is een lastige keuze maar dat wisten jullie natuurlijk al. Mijn foto hobby wil ik weer oppakken. (www.jansfotos.nl)

    Belangrijk voor mij is (ik ben o.a. rolstol gebonden);

    handige macro, veel zoom, goede plaatjes en beelden bij 200-800 iso, met uitschieter naar +800. Ook bij weing licht toch goede foto/video. 30% macro, 30% zoom, 30% kiekjes binnen, 10% video

    Nikon coolpix p510, Canon powershot SX40 HR, Sony Cyber-shot DSC-HX200V of Panasonic Lumix DMC-FZ150

    Ik heb de laatste weken veel gelezen, misschien wel te veel. Ik roep al jaren "volgende camera is een Nikon". Ik heb nu een 8-9 jaar oude Olympus E-1 om oa 50-200. Deze E-1 is in orde maar, ivm mijn beperkingen, weegt 't toestel te zwaar voor me. Maar ja wat nu ....?

    Groet, Jan. (www.jansfotos.nl)
    Last edited by jansfotos; 13 juli 2012, 09:26. Reden: vergissing p500, moet zijn p510
    www.jansfotos.nl
    Member of Han Fan Clan

  • #2
    Re: Superzoom, ik kan door de bomen het bos (nog) niet zien

    Als je echt een superzoom wilt moet je hier eens verder zien.
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    Comment


    • #3
      Re: Superzoom, ik kan door de bomen het bos (nog) niet zien

      Ik heb Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510 gezien en gelezen. Maar daarna kan ik nog geen keuze maken tussen; Nikon coolpix p500, Canon powershot SX40 HR, Sony Cyber-shot DSC-HX200V of Panasonic Lumix DMC-FZ150
      www.jansfotos.nl
      Member of Han Fan Clan

      Comment


      • #4
        Re: Superzoom, ik kan door de bomen het bos (nog) niet zien

        Als specificaties en kwaliteit zo dicht bij elkeer staan moet je dan misschien maar de voordeligste prijs zoeken of voor een four thirds kijken, dan kan je de lenzen nog wisselen maar spaar je weer heel wat gewicht
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Superzoom, ik kan door de bomen het bos (nog) niet zien

          Oorspronkelijk geplaatst door jansfotos Bekijk bericht
          Ik heb Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510 gezien en gelezen. Maar daarna kan ik nog geen keuze maken tussen; Nikon coolpix p500, Canon powershot SX40 HR, Sony Cyber-shot DSC-HX200V of Panasonic Lumix DMC-FZ150
          P510 is opvolger van P500 die overal niet meer leverbaar is.

          Comment


          • #6
            Re: Superzoom, ik kan door de bomen het bos (nog) niet zien

            Dank, Ik bedoelde eigenlijk ook de P510. (foutje, bedankt) maar de keuze is er nog niet. Hopelijk dat iemand mij er meer over kan vertellen.
            Last edited by jansfotos; 13 juli 2012, 12:00. Reden: tikfoutje
            www.jansfotos.nl
            Member of Han Fan Clan

            Comment


            • #7
              Re: Superzoom, ik kan door de bomen het bos (nog) niet zien

              Je kan ze misschien ook eens vastnemen en zien wat voor jou het comfortabelst is.

              Comment


              • #8
                Re: Superzoom, ik kan door de bomen het bos (nog) niet zien

                Ik verwacht bij het vasthouden niet zoveel verschillen. Welke camera uit mijn lijstje kan het best overweg met weinig licht, zowel groothoek dan wel de tele?
                www.jansfotos.nl
                Member of Han Fan Clan

                Comment

                Working...
                X