Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D spiegel los....wat nu?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D spiegel los....wat nu?

    Vandaag is de spiegel van mijn Canon 5D losgekomen. Ik heb gelezen dat dit gratis gerepareerd zal worden door Canon? Iemand ervaringen mee? Hoe lang duurt deze reparatie? Ik hoop dat ik het zo snel mogelijk in orde kan krijgen zodat ik toch nog iets kan schieten tijdens de rest van de vakantie.

    Alvast bedankt voor de hulp!

  • #2
    Re: Canon 5D spiegel los....wat nu?

    ik ben niet zeker maar heb de indruk deze vraag nog eens gezien te hebben en toen is er uiteindelijk een oplossing van canon uit de bus gekomen. Ik zou dus zeggen, zoek even met de zoekfunctie.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D spiegel los....wat nu?

      Oorspronkelijk geplaatst door GT2-R Bekijk bericht
      Vandaag is de spiegel van mijn Canon 5D losgekomen. Ik heb gelezen dat dit gratis gerepareerd zal worden door Canon? Iemand ervaringen mee? Hoe lang duurt deze reparatie? Ik hoop dat ik het zo snel mogelijk in orde kan krijgen zodat ik toch nog iets kan schieten tijdens de rest van de vakantie.

      Alvast bedankt voor de hulp!
      zie hier eens.
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D spiegel los....wat nu?

        Bedankt voor de info. Het probleem is dat ik momenteel een aantal maanden rondreis door achtereenvolgens de VS, Singapore en Australië. Ik vraag me dus af of het het risico waard is om de spiegel er voorlopig zelf aan te lijmen? Blijkbaar wordt het volledige frame + spiegel vervangen door Canon. Dit lijkt me een dom idee maar geen foto's van deze reis is een bijzonder slecht vooruitzicht .

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D spiegel los....wat nu?

          Ze vervangen niet het volledige frame en spiegel. De spiegel rust op een soor ijzeren frame aan de zijkanten, deze bevestiging versterken ze door extra metalen plaatjes toe te voegen aan de constructie.

          Canon USA has sent out emails to notify the original 5D users, citing a weak design in main mirror attachment could cause the mirror to…
          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
          BLOG

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D spiegel los....wat nu?

            probeer eens of er geen hersteldienst zit op de locatie waar je nu bent
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D spiegel los....wat nu?

              met wat lijm kan je je misschien wel verhelpen, maar wie weet krijg je dan achteraf geen gratis herstelling meer....

              Canon lijmt ook gewoon+ dan dat extra dingetje.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D spiegel los....wat nu?

                Als ge het zelf probeert te repareren, dan vervalt die gratis herstelling. Bij techrepair duurt dat ong 2 maand (vriend van me heeft dat voorgehad).

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D spiegel los....wat nu?

                  Nu, beter laat dan nooit.
                  Bij mij hebben ze ook een nieuwe spiegel moeten plaatsen en hij (de kamera is net geen 4 weken weg geweest )
                  Nu wat het batterijklepje aangaat, was zeer snel opgelost.
                  Zeer goede service van Tech Repair.Mag ook gezegd worden.
                  gr, eb

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D spiegel los....wat nu?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                    Als ge het zelf probeert te repareren, dan vervalt die gratis herstelling. Bij techrepair duurt dat ong 2 maand (vriend van me heeft dat voorgehad).
                    Zou wel straf zijn
                    ik heb 2 5d's met losse spiegel en in het midden van huwelijksseizoen heb ik geen tijd om ze op te sturen en god weet hoelang te wachten. Nu heb ik gewoon die spiegels met wat dubbele tape vastgeplakt omdat ik anders geen toestel meer had om mee te fotograferen.
                    Dan kan ik ze beter blijven gebruiken in de staat waarin ze nu zijn dan een boel duiten te gaan betalen voor zolang ze nog meegaan.
                    Heb me net geregistreerd voor die Canon Professional Service, dan heb je een reparatietijd van 5 dagen of zo; maar het maakt misschien niet veel uit dan.

                    Edit: alhoewel ik die tape er zo weer tussenuit haal en dan gewoon de spiegel los meestuur.. daar merkt toch niemand wat van ?
                    Last edited by monstertruckess; 24 juli 2012, 10:14.
                    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D spiegel los....wat nu?

                      idd, gewoon doen =)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D spiegel los....wat nu?

                        Nu, mijn spiegel was stukgevallen en de herstelling was volledig gratis.
                        gr, eb

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D spiegel los....wat nu?

                          en wat is het beste ?
                          Gewoon naar de lokale fotoboer of rechtstreeks per post naar TechRepair in NL ?
                          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D spiegel los....wat nu?

                            Weet niet wat het beste is? Heb hem rechtstreeks naar TechRepair verzonden, is misschien iets sneller. De fotoboer moet hem toch ook versturen.(net geen 4 weken)

                            PS: Tenzij hij het zelf kan en de onderdelen heeft.
                            Last edited by sloefke; 24 juli 2012, 15:03.
                            gr, eb

                            Comment

                            Working...
                            X