Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MACRO SD 7/7 Libelle of Flair?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MACRO SD 7/7 Libelle of Flair?

    foto's door mij verwijderd na interventie van de Mod op basis van een 'gedifferentieerde' behandeling van de BD leden.

    kijk maar eens op volgende posting en tel de foto's en zoek vooral naar de reactie van de Mod op die posting

    20 juni 2012, 23:50 #1 baloo
    RvB - PR & Marketing

    SD Brussel Marollen - Deel 2: Een geslaagde Shooting Day in tien (st)aties

    en voor alle duidelijkheid, ik had daar geen probleem mee .

    maar ik heb wel een probleem met onduidelijkheid en een behandeling die verschilt in functie van wie de posting doet .







    Ik heb niet enkel bloemetjes geschoten ...


    Mijn beestjes Deel 1


    Dit zijn mijn allereerste van de soort ever, so please be gentle ... Tips en adviezen van harte welgekomen
    * ik denk zelf diafragma net iets hoger in nummer nemen * Eerste duo beelden van de blauwe knapperd vanop statief, tweede schoonheid vanuit de hand!















    http://dl.dropbox.com/u/75404096/onj...MG_5307-2c.JPG
    Last edited by Sonjabelgium; 8 augustus 2012, 23:25. Reden: Max 3 Foto's
    Webstek in opbouw

  • #2
    Re: MACRO SD 7/7 Libelle of Flair?

    Ahh ik dacht al dat je geen beestjes had gevonden ik ga voor 1&3

    Comment


    • #3
      Re: MACRO SD 7/7 Libelle of Flair?

      Ga voor de derde, mooi

      Grt Rosie
      GROETJES ROSIE
      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

      Comment


      • #4
        Re: MACRO SD 7/7 Libelle of Flair?

        Ik heb d'er niet veel Dirk, maar van de weinig die ik heb is er maar een enkeling op de digitale composthoop gemikt wegens onscherp dus da's ondanks niet-veel toch goed

        Bedankt voor de comments

        [CENTER]
        Last edited by zunoel; 8 augustus 2012, 20:44.
        Webstek in opbouw

        Comment


        • #5
          Re: MACRO SD 7/7 Libelle of Flair?

          sonja voor de weinige keren dat jij beestjes op plaat gezet hebt zijn deze heel goed geslaagd
          wacht maar tot dat je het nog beter onder de knie krijgt want dit belooft
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: MACRO SD 7/7 Libelle of Flair?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
            Ik heb d'er niet veel Dirk, maar van de weinig die ik heb is er maar een enkeling op de digitale composthoop gemikt wegens onscherp dus da's ondanks niet-veel toch goed
            Je moest eens weten hoe groot mijn digitale composthoop geworden is Sonja , van de 100 en zoveel shots schoten er ook bij mij slechts een handvol van over.
            Tips of advies, veel, heel veel shots maken is de boodschap , sluitertijd kort genoeg houden, manuele focus (liveview en inzoomen, dan scherpstellen), beestjes evenwijdig houden tov je lens, belichtingscompenstatie pas ik ook al eens toe, ... Er is zoveel waar je moet op letten, zelf experimenteer ik veel met de instellingen, daar leer ik heel veel van.

            Grtjs
            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

            Comment


            • #7
              Re: MACRO SD 7/7 Libelle of Flair?

              Kijk Edje, da's t'verschil, ik priegel veel meer (en ja mis ook beelden zo!), van de nummering kan ik aflezen dat ik nummer 5308 en 5310 gecomposteerd heb ... ik heb niet veel beelden, maar ik ben vrijwel zeker als ik afdruk dat het goed zit
              Analoge naweeën, ik druk niet zomaar af nog steeds niet ondanks de compostknop Niet dat ik niet experimenteer hoor, absoluut wel maar vaak zeer beredeneerd
              Ik werk manueel met liveview (soms schakel ik 'm uit net voor het afdrukken omdat de sluiter dan sneller reageerd) en het inzoomknopje weet ik ook zitten Wat ik moeilijk vind is de grens te bepalen van het diafragma, die balans tussen voldoende scherpte in je onderwerp maar behouden van die zachte achtergrond en het inschatten van de afstand en dus die verhouding ... Lichtcompensatie pas ik ook al toe

              Wat me opviel die SD-dag dat ik bij een aantal mensen klik-klik-klik-klik hoorde zeer snel, bursts dus wat ik persoonlijk kan plaatsen als je doel hebt een opvliegend insect te vangen (wat voor mij dan ook de enige toepassing is van deze knop) ... Ik ben gewoon dat-soort-van plaatjesmaker niet. Ik heb een kick erin om net dat ene beeld te maken dat knal erop zit eerder dan in een digitale hoop te gaan zoeken naar de goeie
              Wat ik ook merk bij mezelf dat ik erg streng ben voor mezelf. Geregeld zie ik beelden die van mij niet-goed-genoeg zouden zijn Als ik beeld op 100% zet wil ik nog scherp en soms merk ik ze hier dat ze bij de verkleinde versie al niet helemaal "het-van-de" zijn. Vandaar dat ik ook gemerkt had dat Sardi51 zijn sigma op z'n fullframe niet de crisp had wat ie wel blijkt te hebben op zijn croptoestel. Ik ben zo'n wijf-van-perfectie vrees ik en niet het perfecte wijf ...
              Die blinde blaag bv is naar mijn eigen normen niet 100%, niet omdat de compo niet frontaal is, wel omdat het scherpste punt niet bij het hoofdje zit van de vliegenier maar net erachter, door het iets wijder genomen diafragma merk je het hier niet echt maar op 100% zie ik het wel ... Ik ben me bewust dat totale perfectie vrijwel onmogelijk is, maar t'streven is er wel.
              De nummers dat ik niet gepubliceerd heb hier hebben het zelfde fenomeen, op pixelniveau net-niet de ideale plaatsing welke in regel veroorzaakt zijn door wind of beweging van onderwerp en het wachten op de sluiterbeweging (vandaar dat ik soms liveview uitschakel voor de effectieve opname), op gewoon kijkformaat geen kat die het merkt maar ik weet het en da's teveel (en dat zijn de beelden die ik af en toe hier ook opmerk, op't eerste gezicht goed tot je in details gaat speuren en zien ... ik had het niet mogen weten De Boktor die ik plaatste bv ... Ik heb zitten twijfelen erover omdat de aftekening niet scherp is, uiteindelijk gaan opzoeken naar species en blijkt het gewoon zo te zijn bij deze soort ... toen mocht ie wel op bd van mij want het patroon van z'n koppie bv is effectief haarscherp

              Goede tip van het evenwijdige, wel moeilijk inschatten gezien de erg dunne dof bij macro en mijn eigen verregaande drang tot softe achtergronden waardoor ik dus mezelf in een minimum-ruimte-maximum scherpte/licht/softe achtergrond-situatie dwing met marge van eigelijk "sero-sero-sero ... sero-sero-sero .... sero-sero-sero ... sero sero sero ... 1" (Alberto Contador)

              Da's eigenlijk ook de reden dat ik veel flora fotografeer, op pixelniveau crispscherpte oefenen gaat beter op flora, bloemblaadjes of stampers of meeldraden (soms groeven in meeldraden) enz ... Ook oefenen van dof-veld enz, en dan dit vertalen in andere omstandigheden met meer variatie en met meer noodzaak aan bepaalde snelheid dewelke je krijgt met oefenen ... het oefenen dat ik dus vooral toepas op flora, een onderwerp die imo sowiezo beetje ondergewaardeerd is want een duik in een bloemkelk kan zeer verrassend zijn ...
              Last edited by Sonjabelgium; 14 juli 2012, 23:35.
              Webstek in opbouw

              Comment

              Working...
              X