Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

    SD/Workshop Natuur in de Stad
    za 04/08/2012


    Naar aanleiding van het artikel "Natuur in de Stad" in Shoot nr 18 (april-mei 2012) werd besloten om met de auteur van het bewuste artikel op pad te trekken in de Stad. Onze keuze is gevallen op Antwerpen.Edwin Brosens, bekend van zijn macro- en natuurfotografie, zal ons niet enkel begeleiden maar ook de nodige praktijktips meegeven.

    We hebben een dagvullend programma voor je klaar staan, inclusief een lekkere lunch.

    Tijdens deze workshop gaan we de straten verkennen in de omgeving van het Fotomuseum te Antwerpen. Op onverwachte plaatsen groeien planten: langs gevels, tussen trottoir tegels en langs de kade aan de Cockerillkaai staan diverse planten. Waarbij we tevens de relatie met het water en de stad in beeld kunnen zetten.We gaan met een groothoek lens 18 mm (24mm kleinbeeld) de plant in zijn omgeving fotograferen, daarbij gaan we onder andere op de compositie letten. Met praktische tips zal Edwin deze toelichten.

    Inhoud workshop:
    • Compositie
    • Gebruik van het natuurlijk licht
    • Wel of geen flits
    • Scherpstellen
    • Witbalans


    Programma:
    08u45
    Verzamelen aan de ingang (buiten) van het Fotomuseum (Waalsekaai 47 2000 Antwerpen)
    09u00
    Start SD / Workshop deel 1
    Verkenning Waalse en Vlaamse kaai en omgeving van het Museum voor Schone Kunsten
    13u00
    Lunch in brouwerij ’t Pakhuis
    “Brouwersschotel” à € 11,25/pp.
    Huisbereide aardappelsla, Varkensgebraad, Salami, Gekookte ham, Gepocheerde verse zalm,Salade met biervinaigrette en eitjes, Cocktailsausje , Drafbrood
    "Vegetarisch" à € 13,50/pp.
    Vegetarische pasta met groene pesto, zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes & champignons
    14u00
    Start SD / Workshop deel 2 Verkenning Scheldekaaien
    16u00
    Einde

    PDF - SD/Workshop Natuur in de Stad (druk deze af en breng hem mee naar de SD)

    Niet vergeten
    • statief
    • breedhoeklens
    • macrolens
    • reflectiescherm
    • PDF workshop


    Gelieve via reactie in dit topic en/of pm in te schrijvenBezorg ons volgende gegevens
    • Naam
    • Voornaam
    • Nickname
    • BD Lidnummer (indien van toepassing)
    • GSM (via PM)
    • Aantal personen


    Je inschrijving is definitief na betaling van je lunch (11,25 EUR per persoon) op het rekeningnummer van de vzw
    Gelieve uw bijdrage te storten, onder vermelding van SD natuur in de Stad en je nickname of lidnummer op onderstaand rekeningnummer
    IBAN BE81 7350 2015 0524
    BIC KREDBEBB


    Deelnemerslijst

    Nickname
    Aantal
    Lidnummer
    Betaling
    James71 1 BD0617BE OK
    Edwinmacro 1 OK
    MP61 1 BD0980BE OK
    Jumpingjacquesflash 1 BD0681BE OK
    Stapperke 1 BD1069BE OK
    Cromagnonman 1 OK
    Sannepoes 1
    Sardi51 1 BD2089BE OK
    Sonjabelgium 2 OK
    LMfotos 1 OK
    vdkx 1 BD1805BE OK
    Deka 1 OK
    LVB 1 BD0722BE OK
    Klakboem 1 OK
    Fotosdirk 1 BD1013BE
    Patricske 1 BD1192BE
    Last edited by James71; 3 augustus 2012, 21:23. Reden: aanpassing deelnemers

  • #2
    Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

    18mm APS-C is 27-28mm fullframe, James...
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

    Comment


    • #3
      Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

      ziet er goed uit
      ben al ingeschreven vr de SD macro op dezelfde dag dit vindt ik wel spijtig, volgende keer misschien



      OEPS

      niet goed gekeken, maar kan me toch niet inschrijven andere afspraak
      Last edited by IngridVD; 11 juli 2012, 22:38. Reden: tekst aangepast
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

        Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
        ziet er goed uit
        ben al ingeschreven vr de SD macro op dezelfde dag dit vindt ik wel spijtig, volgende keer misschien
        Idemdito voor mij (dilsen is dan wel op 5/8, maar gelet op het vroege uur ga ik toch reeds zaterdag in die richting vertrekken, zodat vrouwlief van de koopzondag in maastrig kan profiteren )

        Volgende keer beter (maar misschien is het toch leuk om geen 2 sd s in 1 weekend te plannen)

        Peter

        Comment


        • #5
          Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

          Voor mij ook spijtig, want 5/8 zit ik al van voor 7 uur s'ochtends op de macro SD in Dilsen-Stokkem...

          Comment


          • #6
            Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

            spijtig dat ik dat weekend in de ardense steengroeves lig. Maar ja eerst is eerst en kiezen is nu eenmaal verliezen hé
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

              Lijkt mij de moeite om eens te doen.
              PM verstuurd en betaling uitgevoerd.

              mvg
              Marc
              Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
              M.v.g. Marc

              Comment


              • #8
                Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

                Betaling is onderweg
                Willems
                Jacques
                Jumpingjacquesflash
                BD0681BE
                GSM (via PM)
                1
                BD0681BE -
                Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                Comment


                • #9
                  Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

                  Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                  ziet er goed uit
                  ben al ingeschreven vr de SD macro op dezelfde dag dit vindt ik wel spijtig, volgende keer misschien
                  ik dacht al, dat is toch de 5de
                  Jammer dat je niet mee kan
                  Last edited by James71; 11 juli 2012, 23:14.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                    Volgende keer beter (maar misschien is het toch leuk om geen 2 sd s in 1 weekend te plannen)
                    Peter
                    Peter
                    Dat proberen we te vermijden.
                    Dit is echter door een samenloop van omstandigheden de enige geschikte datum die overbleef.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

                      Ik heb geen kwaliteits-wide ... Mijn dochter ook niet. Naja, wel twee 18-55-kitlensjes eentje met en eentje zonder IS ... tja ....
                      Last edited by Sonjabelgium; 11 juli 2012, 23:44.
                      Webstek in opbouw

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                        Ik heb geen kwaliteits-wide ... Mijn dochter ook niet. Naja, wel twee 18-55-kitlensjes eentje met en eentje zonder IS ... tja ....
                        Dat hoeft ook niet, dat zijn louter richtlijnen en tips van Edwin, onze gids.
                        Even voor de duidelijkheid, iedereen is welkom op deze SD, ongeacht je lenzen of toestel. Je mag zelfs meedoen met je GSM telefoon bij wijze van spreken.

                        Je moet trachten de beste foto te maken met de tips die je die dag meekrijgt en je eigen materiaal. Als je de (eventuele) beperkingen van je materiaal kent, zoek je een creatieve omweg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

                          Als ik de lunch zie, is mijn goesting al over.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

                            Zo, ook ingeschreven voor de SD in mijn eigen 'koekestad' .

                            En nu maar hopen dat het een beetje wilt zomeren....
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD/Workshop Natuur in de Stad (4 aug 2012)

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Als ik de lunch zie, is mijn goesting al over.
                              Onze focus ligt op het fotograferen, dit is geen culinaire uitstap

                              Comment

                              Working...
                              X