Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zee van kalksteen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zee van kalksteen



    Jammer dat mijn vorige upload niet in de smaak viel. Misschien kan deze jullie beter bekoren:

    Update:



    Origineel:



    Thaneller (2343m) is de eerste grote berg die je tegenkomt als je via Füssen Oostenrijk inrijdt. Dankzij zijn geïsoleerde
    ligging biedt hij een van de mooiste vergezichten die ik ooit gezien heb. Via Berwang is de top in ruim drie uur te
    bereiken, echt de moeite waard en niet al te zwaar! Via de noordkant vanaf Heiterwang is er een moeilijkere route, die
    ik door tijdgebrek nog niet geprobeerd heb.

    Vanaf de zuidhelling van Thaneller word je beloond op een prachtig uitzicht over de Lechtaler Alpen. Als je goed kijkt
    zie je zelfs nog wat van de Alpenhoofdkam met de Stubai- en Ötztaler Alpen in de achtergrond.

    Last edited by Niels "Planetscape"; 11 juli 2012, 10:41.
    Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

  • #2
    Re: Zee van kalksteen

    Idd prachtig vergezicht, jammer van het harde licht, en de blauwzweem. Heb ook tal van dit soort foto`s uit Noorwegen uit de bergen, en heb hetzelfde.
    Stuk onderkant croppen, en er een pano van maken vind ik ook erg mooi trouwens.

    Edit: Even geprobeerd, als je met een curven aanpassingslaag het blauw in de midtonen en schaduwen wat omlaag trekt, en de voorgrond vervolgens terug zwart schildert, ben je aardig van de blauwzweem af.
    Last edited by jos82; 10 juli 2012, 16:48.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Zee van kalksteen

      Ongetwijfeld een mooi uitzicht, maar het licht is helaas erg hard. De voorgrond vind ik verder niet erg interessant - daarachter begint het eigenlijk pas mooi te worden.
      Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

      Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

      Comment


      • #4
        Re: Zee van kalksteen

        @Jos en Marsel: bedankt voor jullie reacties! Ik zat nog in vakantiemodus en keek niet objectief genoeg naar de foto's denk ik. Ik heb een update geplaatst! Het is wat warmer, maar de foto was al rond 19:00 gemaakt, dus het licht was waarschijnlijk warmer dan in het origineel.
        Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Re: Zee van kalksteen

          Hmm...ik vind de update minder goed als het origineel. Bij het origineel (RAW-file?) zou je de saturatie van de blauwe tonen eruit kunnen halen, wat in mijn opzicht beter is als de belichting aanpassen. Die vind ik wel ok in het origineel
          portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
          Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Zee van kalksteen

            Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
            Hmm...ik vind de update minder goed als het origineel. Bij het origineel (RAW-file?) zou je de saturatie van de blauwe tonen eruit kunnen halen, wat in mijn opzicht beter is als de belichting aanpassen. Die vind ik wel ok in het origineel
            Hier sluit ik mij bij aan
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Zee van kalksteen

              Idem.

              Beeld is nu erg modderig geworden. Probleem zat 'm niet zozeer in de belichting, maar meer in de kleurbalans.
              Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

              Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

              Comment


              • #8
                Re: Zee van kalksteen

                +1 ik vind me in het commentaar van Marsel
                D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                500px FaceBook

                Comment

                Working...
                X