Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gaat mee op daguitstap?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie gaat mee op daguitstap?

    Ik zoek mensen die graag een dagje op stap gaan om te fotograferen (als het eens stopt met regenen...). Vooral in de periode van 9 juli t/m 21 juli heb ik tijd om op stap te gaan. Ben een eenvoudige amateur met een degelijke spiegelreflex, maar zonder een karrenvracht aan extra materiaal. Ik woon in de omgeving van Brussel, maar de Belgische kust is ook wel een goede uitvalsbasis.

    Keeperke

  • #2
    Re: Wie gaat mee op daguitstap?

    Shootingday's in de gaten houden Geregeld uitstappen zo, dit voorjaar zo al marollen brussel gedaan, beekse bergen, Macro-dagen ...
    Webstek in opbouw

    Comment


    • #3
      Re: Wie gaat mee op daguitstap?

      Om hier toch even op te reageren : ik heb al regelmatig interessante dingen zien staan bij shootingdays, maar ik reken mezelf bij de amateurs en ben altijd een beetje "bang" dat de mensen die aan zo'n shooting day deelnemen superervaren fotografen zijn met een indrukwekkend arsenaal aan materiaal. En ik zou daar dan tussen staan als amateur met een D7000 en een simpel lensje
      Of zie ik dit verkeerd ?

      Comment


      • #4
        Re: Wie gaat mee op daguitstap?

        Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
        Om hier toch even op te reageren : ik heb al regelmatig interessante dingen zien staan bij shootingdays, maar ik reken mezelf bij de amateurs en ben altijd een beetje "bang" dat de mensen die aan zo'n shooting day deelnemen superervaren fotografen zijn met een indrukwekkend arsenaal aan materiaal. En ik zou daar dan tussen staan als amateur met een D7000 en een simpel lensje
        Of zie ik dit verkeerd ?
        Als je wegblijft zie dat verkeerd, als je meedoet dan zie je dat niet verkeerd.

        Comment


        • #5
          Re: Wie gaat mee op daguitstap?

          Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
          Om hier toch even op te reageren : ik heb al regelmatig interessante dingen zien staan bij shootingdays, maar ik reken mezelf bij de amateurs en ben altijd een beetje "bang" dat de mensen die aan zo'n shooting day deelnemen superervaren fotografen zijn met een indrukwekkend arsenaal aan materiaal. En ik zou daar dan tussen staan als amateur met een D7000 en een simpel lensje
          Of zie ik dit verkeerd ?
          Wel, ik heb helemaal hetzelfde gevoel. Het vervelende gevoel om te kort te schieten, in materiaal, in kennis, in ervaring, ... om zo meer een last te zijn van de groep, dan een meerwaarde...

          Comment


          • #6
            Re: Wie gaat mee op daguitstap?

            Ewel kijk, ik fotografeer al jaren met spiegelreflex, zo'n 20 jaar terug met een analoge canon AE1 (en 50mm 1.8) en rolletjes, erna een analoge Nikon F50 met kitzoom erop 35-70 dacht ik (net voor overgang digitaal) en erna een canon 350D met kitlensje 18-55. Fotografie is altijd een passie geweest voor mij al van die analoge dagen alwaar ik steeds zocht naar perfectie maar brave perfectie (rolletjes hé en geen "wisknop" ... ), gewone snapshots zijn voor mij nooit genoeg geweest maar echt experimenteren deed ik toen niet door de beperking van de rolletjes, t'waren "brave" platen dan compo gewijs verzorgd maar de edge zit vaak net in het opzoeken van grenzen. Met de 350D geleerd wat mij aanspreekt en fotografie gaan verdiepen en experimenteren, geen rolletjes meer, dus dat kon dan, in die periode ook op BD beland en begonnen met lezen lezen lezen lezen .... Besef gekregen ondanks beperking van kitlense wat mij aansprak. 350D heeft me 7 jaar trouw gediend (en nu fotografeerd mijn 7-jarige dochter er af en toe mee ) tot ik toe was aan meer mogelijkheden.
            Vorig jaar dan de 60D gekocht en via het forum geleerd welke lenzen zouden mijn intresseveld kunnen invullen, de voor en nadelen van elk ... Een van mijn passie's is Macro, ik heb mijn lens pas sinds januari en mijn "arsenaal" is helemaal niet indrukwekkend of enorm (de wenslijst wel )! Naast macro doe ik wat kandit portret en nu ben ik me aan het inlezen en leren over landschaps, oefen dan achter de schermen en plaats nu en dan een beeld waarvan ik dan met de reacties weer verder knoei tot het er begint op te lijken en ik het perfectioneren durf te noemen wat niet betekend dat het perfect is, perfectie is een streven maar in fotografie spelen vele factoren mee ook sommige waar je geen vat op hebt. Ik krijg en heb nooit geen lessen gekregen maar ben niet beroerd om onderbouwde comment te accepteren (vraag er ook om!) en ermee aan het werk te gaan en die sd-dagen heb je een bron aan kennis in je directe omgeving .... ideaal toch?!!!! Mooie is dat je door die dagen echt bezig bent met fotograferen en vanzelf dieper en intenser gaat zoeken naar perfectie ...

            Die sd-dagen is een kennispoel gewoon en die dagen lenen zich ideaal om kennis te stelen legaal én als je aardig bent zal je vast wel's iemand zijn of haar lens mogen uitproberen waardoor je zelf ook meer een idee krijgt wat je ligt en wat niet! Als je op voorhand de groep benaderd met een verzoekje doet men stevast z'n best je te helpen als je voor een bepaalde sd de nodige spullen niet hebt maar toch graag zou deelnemen om te proeven of iets je ding wel is! Men kijkt niet raar of vreemd omdat je nog veel te leren hebt, ze kijken raar als je weg blijft omdat je juist op die SD-dagen zoveel kan leren! Doen!!!! Echt waar!
            Bovendien, t'zijn echt aardige mannen en vrouwen (naja, buiten ik dan, ik ben een trut ). Als men een foto naast het woordenboek zou zetten van een aso zou ik dat mogelijks zijn (hé sd'ers?!) maar t'zijn echt heel gewone mensen met of zonder groot arsenaal aan spullen!

            Oh, en je spulletjes? Niet iedereen is rijk en wat is er fout als je met een compactje of bridge bv fotografeerd???? Helemaal niets hoor, sommige plekken zijn die toestellen zelfs in hun voordeel en t'is niet waarmee je werkt maar wat je ermee doet ... !!! Echt helemaal niets fout mee welk toestel dan ook!! Kitlens alleen? prima toch?!!! Iedereen begint ooit en moet roeien met de riemen die er zijn en voordeel van t'geheel? Proef 's van wat spul en neem die kennis mee zodat je gericht kan sparen naar wat voor jouw de ideale spullen zijn! Waarom zou je een tas-vol willen als je veldje met één lens gecoverd is bv? Of waarom "maar kopen" zonder te weten wat en waarom of welk product dichtst aan leunt tegen wat je wil bereiken?! Probeer 's zo'n dagje en je zal zien, t'smaakt naar meer want t'is reuzegezellig altijd en t'brengt je op plaatsen waar je anders niet zou komen

            Ook je beelden gaan ze echt niet raar overdoen, je neem reacties mee als informatie waarmee je verder kan leren en geef meteen aan dat je graag wil leren en dus graag onderbouwde tips en commentaren wil krijgen ; dat doet veel Het zijn echt niet allemaal pro's hoor, t'is wel zo dat je hard gaat evolueren door die sd's mee te doen, je "kijkt" de kunst werkelijk af bij mensen soms letterlijk achter hun schouder mee ...

            Heb je al een idee wat je ligt of waar je intresse naar uitgaat?

            Son

            PS menig D7000's op bd hoor! Niet voor schamen, prima toestel
            Last edited by Sonjabelgium; 10 juli 2012, 22:02.
            Webstek in opbouw

            Comment


            • #7
              Re: Wie gaat mee op daguitstap?

              Wat een pleidooi

              Wel, als er een SD georganiseerd wordt over een thema wat me interesseert, dan zou het wel eens kunnen dat ik deelneem

              Comment


              • #8
                Re: Wie gaat mee op daguitstap?

                iedereen is ooit gestart met een simpele camera en lens en weinig ervaring

                er is hier iemand op het forum die een leuke handtekening heeft "indien ik een fornuis had van 8000 euro, zou ik dan beter kunnen koken?"

                zo'n dagen zijn de perfecte leerschool voor mensen.

                grtz david

                Comment


                • #9
                  Re: Wie gaat mee op daguitstap?

                  Lees de topics van de shooting days en SD foto's eens door en je zal er van opkijken,
                  Sonjabelgium heeft overschot van gelijk. Het was afgelopen zondag ook mijn eerste SD
                  en was echt verrast van de ongedwongen sfeer die er heerste.
                  en Sonjabelgium is ook een aardige hoor en geen trut

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie gaat mee op daguitstap?

                    Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                    Om hier toch even op te reageren : ik heb al regelmatig interessante dingen zien staan bij shootingdays, maar ik reken mezelf bij de amateurs en ben altijd een beetje "bang" dat de mensen die aan zo'n shooting day deelnemen superervaren fotografen zijn met een indrukwekkend arsenaal aan materiaal. En ik zou daar dan tussen staan als amateur met een D7000 en een simpel lensje
                    Of zie ik dit verkeerd ?
                    Niks mis met een D7000 !!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie gaat mee op daguitstap?

                      Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                      Wat een pleidooi

                      Wel, als er een SD georganiseerd wordt over een thema wat me interesseert, dan zou het wel eens kunnen dat ik deelneem
                      Doen ... en "dat" heet enthousiasme
                      Webstek in opbouw

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie gaat mee op daguitstap?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jerko Bekijk bericht
                        Wel, ik heb helemaal hetzelfde gevoel. Het vervelende gevoel om te kort te schieten, in materiaal, in kennis, in ervaring, ... om zo meer een last te zijn van de groep, dan een meerwaarde...
                        Joh, ik maak ook geen wereldfoto's, maar ik ga wel mee hoor, als het onderwerp mee een beetje aanspreekt en ik tijd heb, heerlijk om met een groep gezellige mensen een dagje weg te zijn. Kom ik helemaal tot rust omdat er een keer niet 3 tot 6 kinderen aandacht vragen :-D
                        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                        Our English website: www.kaichitravel.com
                        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie gaat mee op daguitstap?

                          Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                          iedereen is ooit gestart met een simpele camera en lens en weinig ervaring

                          er is hier iemand op het forum die een leuke handtekening heeft "indien ik een fornuis had van 8000 euro, zou ik dan beter kunnen koken?"

                          zo'n dagen zijn de perfecte leerschool voor mensen.

                          grtz david
                          mijn fornuis kost nog geen tiende van dat bedrag
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie gaat mee op daguitstap?

                            BD in jouw tuin en jij als kok NoenkelMI!

                            jvdk : ook groot gezin? Ikke 5 stuks erfgenamen
                            Webstek in opbouw

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie gaat mee op daguitstap?

                              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                              mijn fornuis kost nog geen tiende van dat bedrag
                              daarmee dat er oltied een verbrande geure in bruhhe hangt

                              Comment

                              Working...
                              X