Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vøringfossen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vøringfossen

    wat vinden jullie van deze?







    Last edited by Stoffograaf; 7 juni 2013, 14:13. Reden: bijplaatsen tweede bewerking
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

  • #2
    Re: Vøringfossen

    LOL, heb haast een identieke foto. Zal nog even wachten met deze te posten.
    Vond dit toch wel een van de spectaculairste watervallen die ik in Noorwegen gezien hebt.

    Over de foto, je hebt wel een lastig moment van de dag waarop je de foto genomen hebt zo met dat felle tegenlicht. Dat vind ik dan ook het enige minpuntje dat de wolken zo uitgebrand zijn, Voor de rest vind ik het een pracht foto.

    p.s ben je over het hekje geklommen, of lijkt dat maar.
    Last edited by jos82; 10 juli 2012, 08:00.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Vøringfossen

      water en wolken niet mooi...te licht.
      compo OK.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Vøringfossen

        Compositie vind ik zeker ok

        Maar je hebt het jezelf helemaal niet gemakkelijk gemaakt in deze omstandigheden.
        De wolken zijn grotendeel uitgebeten. Als je hier geen extra belichting voor hebt valt daar helaas niets meer aan te doen
        Maar wat mij ook vooral opvalt is dat je de schaduwen proberen recupereren hebt (goed te merken onderaan links en rechts). Hierdoor hebben ze een vreemde, onechte structuur en kleur verkregen.
        Fototechnisch kan het beter, maar terug, je hebt het jezelf helemaal niet gemakkelijk gemaakt. Een belichtingsblend is hier niet de vermijden.
        Groeten!

        500px / Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Vøringfossen

          Ik ben het eens met de commentaren. Anderszijds vind ik Voringfossen fotogenieker van de andere kant, ik bedoel : vanaf de weg die je ziet in de verte heb je een veel beter idee van hoe hoog het water wel valt.

          Comment


          • #6
            Re: Vøringfossen

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Ik ben het eens met de commentaren. Anderszijds vind ik Voringfossen fotogenieker van de andere kant, ik bedoel : vanaf de weg die je ziet in de verte heb je een veel beter idee van hoe hoog het water wel valt.
            Ja, daar heb je gelijk in, daar kijk je echt de diepe afgrond in. ( Zijn er ook al wel een aantal naar beneden gevallen aan de bloemenkransjes te zien )
            Maar puur voor de mooiste foto vond ik dit toch de mooiste lokatie.

            Waarschijnlijk heeft de TC ook wel een foto van deze kant.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Vøringfossen

              yep volledig akkoord met de commentaren, ben er drie keer geweest (verschillende dagen en verschillende momenten van de dag), van alle kanten foto's gemaakt, vooral van over de hekjes
              het weer moet ook meezitten natuurlijk...
              heb zo'n honderd opnames ofzo, ik zal zien wat bruikbaar is en wat er van te maken valt.
              de originele opname van deze foto is ook een stop donkerder, dus zal wel lukken denk ik. (ik onderbelicht altijd om er later zoveel mogelijk detail uit te krijgen)
              zal me vanavond eens bezighouden.

              Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
              Compositie vind ik zeker ok

              ...Maar wat mij ook vooral opvalt is dat je de schaduwen proberen recupereren hebt (goed te merken onderaan links en rechts). Hierdoor hebben ze een vreemde, onechte structuur en kleur verkregen....
              idd de onderste hoeken ga ik terug donker laten zoals het was, heb er eigenlijk niet op gelet, ben beetje te snel over deze foto gegaan precies
              Last edited by Stoffograaf; 10 juli 2012, 10:56.
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

              Comment


              • #8
                Re: Vøringfossen

                Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                Ja, daar heb je gelijk in, daar kijk je echt de diepe afgrond in. ( Zijn er ook al wel een aantal naar beneden gevallen aan de bloemenkransjes te zien )
                Ja....vandaar ook de vele hekjes en draden van de laatste jaren.
                Dat je door onvoorzichtigheid te pletter valt, tot daar. Maar de grootste oen heeft het ooit in zijn kop gekregen om de legende bij de Riddarspranget-stroomversnellingen na te spelen, in twee woorden : over de kloof te springen. Hij heeft het in ieder geval toch maar geprobeerd, ze hebben maanden moeten zoeken naar zijn lijk.
                Ook daar : bloemetjes.

                Maar, eerlijk is eerlijk, ik heb ook al mijn deel van de stommiteiten uitgehaald
                Ze lachen er nog altijd mee.....

                Comment


                • #9
                  Re: Vøringfossen

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Ja....vandaar ook de vele hekjes en draden van de laatste jaren.
                  Dat je door onvoorzichtigheid te pletter valt, tot daar. Maar de grootste oen heeft het ooit in zijn kop gekregen om de legende bij de Riddarspranget-stroomversnellingen na te spelen, in twee woorden : over de kloof te springen. Hij heeft het in ieder geval toch maar geprobeerd, ze hebben maanden moeten zoeken naar zijn lijk.
                  Ook daar : bloemetjes.

                  Maar, eerlijk is eerlijk, ik heb ook al mijn deel van de stommiteiten uitgehaald
                  Ze lachen er nog altijd mee.....
                  LOL!
                  beneden (aan het hangbrugje) lagen er ook stukken vangrail en veel stukken vrachtwagen...
                  groeten, Kristof
                  Canon EOS 5D mkII

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vøringfossen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                    LOL!
                    beneden (aan het hangbrugje) lagen er ook stukken vangrail en veel stukken vrachtwagen...
                    Noren en drank gaan nu eenmaal niet samen
                    Toch niet in zo'n landschappen.

                    Wat ik pas laat besefte is dat in de top 10 van hoogste watervallen ter wereld Noorwegen meerdere keren voorkomt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vøringfossen

                      heb er een tweede bewerking bijgeplaatst, maar ben er niet zo tevreden mee...
                      wat vinden jullie?
                      niet makkelijk met dat tegenlicht, maar de andere belichtingen die ik heb zijn van op een zwaar bewolkte dag,
                      die foto's zijn nogal flets.
                      groeten, Kristof
                      Canon EOS 5D mkII

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vøringfossen

                        De eerste was beter imho. Inderdaad jammer van de lucht, volgende keer meerdere exposures nemen
                        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                        500px FaceBook

                        Comment

                        Working...
                        X