Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SDHC geheugenkaart nummering op nul zetten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SDHC geheugenkaart nummering op nul zetten

    Hallo,
    Ik ben in het bezit van een Nikon D3100 met ongeveer 5100 kliks op de teller. Nu heb ik een Nikon D7000 er nog bij gekocht en het SDHC geheugenkaartje van de D3100 gebruikt in de D7000. Nu loopt de nummering van de foto's op de D7000 verder vanaf 5100 foto's.
    Nu heb ik een probleem met de aankoop vandaag van een nieuw SDHC geheugenkaartje voor de D7000 zodat het andere terug in de D31000 verder kan gebruikt worden maar tot mijn verbazing merk ik nu dat het nieuwe kaartje ook begint met nummeren vanaf 5100 foto's. Ik had verwacht terug op nul te kunnen beginnen. Is het mogelijk om een reset te doen op de D7000 om de nummering op nul te doen starten op het nieuwe kaartje.
    Het is nu alsof de nieuwe D7000 al meer dan 5100 foto's gemaakt heeft.
    Alvast bedank voor de tips.

  • #2
    Re: SDHC geheugenkaart nummering op nul zetten

    Als je met een exifviewer kijkt naar je foto's zal die de werkelijke kliks aangegeven.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: SDHC geheugenkaart nummering op nul zetten

      Kaartjes formateren, mischien.Eerst leegmaken natuurlijk
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: SDHC geheugenkaart nummering op nul zetten

        Een instelling op de camera laat je kiezen voor doorlopende nummering of niet, als je nu éénmaal formateerd met de instelling niet doorlopende nummering dan gaat de teller op nul, als je daarna de doorlopende nummering terug actief maakt ben je terug vertrokken maar dan wel van 1 .

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment

        Working...
        X