Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dilemma (canon body + lens)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dilemma (canon body + lens)

    Twee keuzes
    1° 10D + 35-350mm lens (canon)
    2° 300D + 28-300mm lens (de nieuwe van canon)
    Ik zou wel de 10D met de 28-300mm willen maar ja mijne spaarpot beslist daar anders over.
    Canon 10D-350D-30D-7D-2x 1D Mark IV,24-105 L f4 ,70-200 L f2.8,100-400 L f4.5 5.6, 300mm L f4, 500mm L f4
    http://www.cyclingphoto.be

  • #2
    Voor mij Keuze 1

    En anders gewoon ff doorsparen voor keuze `3` en tijdelijk een van je oude lenzen gebruiken, als dat mogelijk is.

    Met de groeten van Stanley !

    Albumpies

    Canon Stuff

    Comment


    • #3
      Originally posted by smhdlb
      doorsparen voor keuze `3`
      wat was keuze 3 ??

      Comment


      • #4
        Originally posted by Visio
        Originally posted by smhdlb
        doorsparen voor keuze `3`
        wat was keuze 3 ??
        Is eigenlijk geen keuze, maar toch ...

        ``Ik zou wel de 10D met de 28-300mm willen maar ja mijne spaarpot beslist daar anders over``
        Met de groeten van Stanley !

        Albumpies

        Canon Stuff

        Comment


        • #5
          Keuze 2.

          Uw body vervang je veel sneller dan die 28-300 volgens mij.
          Die 35-350 gaat daarentegen al een hele tijd mee en is de voorloper van de nieuwe 28-300.
          Dus waarom investeren in een 'oud' glas' als de body niet evenlang mee zal gaan?

          Langs de andere kant moet die 28-300 zich nog gaan bewijzen, kleine tast in het duister. Maar toch een vrij zekere 'gok' als je het mij vraagt. Als je die toch zou wegdoen ... gegadigden genoeg denk ik.

          Comment


          • #6
            ik zou ook eerder voor keuze 1 gaan, en later dan misschien een kijken voor een breedhoek als aanvulling,
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #7
              fredericrom: ik heb eigenlijk geen behoefte aan een breedhoek.(maar toch bedankt voor de tip)
              -------------------------------------------
              Jaded : Dus waarom investeren in een 'oud' glas'.... ik heb foto's gezien van dat oud glas en die bevallen mij 100% (die van het nieuwe glas zullen mij ook wel bevallen denk ik)
              -------------------------------------------
              smhdlb : ja, ik kan blijven doorsparen,maar zo blijf ik bezig ,binnenkort ben ik mischien dood en dan maakt mijn vrouw het mooie weer met mijn zuurverdiende spaarcenten.
              -------------------------------------------

              aléé toch allemaal bedankt voor de replay,k'zal er nog eens een paar nachten over slapen.
              Waarom konden die niet gewoon wachten tot volgend jaar om een nieuwe lens op de markt te brengen,dat had het voor mij heel wat eenvoudiger gemaakt.
              Hoelang draait die 35-350 eigenlijk al mee ?


              Canon 10D-350D-30D-7D-2x 1D Mark IV,24-105 L f4 ,70-200 L f2.8,100-400 L f4.5 5.6, 300mm L f4, 500mm L f4
              http://www.cyclingphoto.be

              Comment


              • #8
                Wat wil je eigenlijk doen met deze 10x zooms ? Deze zooms zijn groot, zwaar en zijn niet het summum in kwaliteit vanwege de 10x zoom.
                Groetjes, Blord

                Canon 7D en wat lenzen.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by paris loverHoelang draait die 35-350 eigenlijk al mee ?
                  Ben blijkbaar vergeten te zeggen dat die 35-350 zeker geen misse lens is.

                  En wat zijn gewicht betreft : dat valt héél goed mee.
                  Maar dat is misschien omdat ik normaal gezien o.a. een 70-200 2.8 IS en/of 100-400 IS meesleur.

                  Specs:
                  Marketed January 1993
                  Original Price 290,000 yen(w/case and hood)
                  Lens Construction (group) 15
                  Lens Construction (element) 21
                  No. of Diaphragm Blades 8
                  Minimum Aperture 22-32
                  Closest Focusing Distance (m)
                  0.6
                  Maximum Magnifcation (x) 0.25
                  Filter Diameter (mm) 72
                  Maximum Diameter x Length (mm) 85 x 167.4
                  Weight (g) 1,385

                  Comment


                  • #10
                    even rekensommetje gemaakt

                    eos 300D => 1000 euro
                    ef 28-300 L is => 2400 euro

                    maakt een bedrag van 3400 euro

                    eos 10D => 1500 euro
                    ef 35-350 L => 1600 euro

                    maakt een bedrag van 3100 euro

                    moest je nu eens een 10D tweedehands zoeken, die vind je wel voor een 1000 euro in goede staat en darbij die 28-300 kopen (2400 euro) kom je aan hetzelfde bedrag maar dan met een 10D.

                    vind een 10D toch nog steeds een stuk beter dan de 300D, dit omwille van de flitscompensatie, AI servo manueel instelbaar (lijkt me wel belangerijk als je houdt van tele), metal body enz...

                    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                    Comment


                    • #11
                      denk dat je nog serieus mag zoeken om een 10d al aan 1000 euro te vinden

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by pierewiet
                        denk dat je nog serieus mag zoeken om een 10d al aan 1000 euro te vinden
                        Alez, ik zal weer eens tegendraads doen, optie 2, met de 300d en 28-300 IS zal je waarschijnljk betere fotos afleveren, daar gaat het toch om? op telestand is de IS echt een nuttig instrument. De mogelijkheden van de 10d tov de 300d zijn wel wat groter, maar, al ben ik er niet voor, de 300d heeft al enkele "firmware hacks", en daarmee leunt ie al enorm dicht tegen de 10d.
                        Persoonlijk vind ik dat de 300d hier ferm onderschat word.
                        Gewoon mijn gedacht hé.

                        Comment


                        • #13
                          Ik vind dat, indien je de functies mist op de 300d welke aanwezig zijn op de 10D, je betere een 10D koopt ipv. een gehackte firmware te gaan gebruiken. Je weet uiteindelijk nooit welke "side-effects" zo'n gehackte firmware zal veroorzaken, aangezien deze firmware niet de "officiele" versie van de fabrikant is. Ik zou eerder aanraden om naar een winkel te gaan waar ze beide toestellen hebben, en ze eens uit te proberen.

                          just my 2c worth...
                          Canon met glas...

                          Comment


                          • #14
                            Ik zou zeker voor de 10D kiezen, maar dan zou ik is beginnen denken of in wel echt altijd met die zware 10X zoom wil lopen. Ik ben niet zo voor alles met 1 lens te willen doen. En als je start met een 10D en bijvoorbeeld een 28-70 F2,8 L USM dan heb je een steengoede combinatie waar héél veel mogelijkheden inzitten, de kwalitiet van deze lens gaat boven die van 35-350 en je houdt nog geld over. Breng daar (na verloop van tijd) een 70-200 F2,8 bij en je hebt met deze twee lenzen superkwaliteit en meer mogelijkheden. Want hoe dikwijls heb je de volle tele van 350 mm nodig? Als je dan ook een converter 1.4 haalt heb je ook bij F4 een perfect werkende Autofocus met 280 mm aan brandpunt.


                            Just my 2 cents.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Digipics357
                              Want hoe dikwijls heb je de volle tele van 350 mm nodig?
                              Jij misschien niet, maar anderen wel.
                              Ik zit meer tussen 300 en 400 te schieten dan wat anders.
                              Ik heb net mijn 28-135 weggedaan omdat ik dat bereik haast nooit gebruik.

                              Comment

                              Working...
                              X