Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

neveneffectje van de omnibouncer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • neveneffectje van de omnibouncer

    Toen ik daarnet een onfortuinlijke offroader ben gaan helpen nam ik snel even een foto van hoe hij met z'n disco op de buik lag. In de pikkedonker flitsen deed me naar de omniboncer grijpen om er nog iets van te maken (had geen statief bij). Op het dashboard van die disco lag een duplicaat van zijn nummerplaat.

    Door de omnibouncer te gebruiken is er blijkbaar licht recht op die nummerplaat op het dashboard gevallen zodat ze via de voorruit geprojecteerd werd.


  • #2
    Het betreft hier zo goed als zeker een reflectie binnenin de lens, en dus niet op de voorruit.
    mvg
    Jos
    http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

    Comment


    • #3
      een reflectie van de nummerplaat op het dashboard, of van de frontale nummerplaat ? 't was id. met een 20 mm prime .. relatief grote kans op de interene reflectie zoals jij het stelt

      Comment


      • #4
        Dat is geen interne reflectie. Door de flits ( met of zonder omnibounce ) wordt een gedeelte van het licht door het voorruit op het dashbourd geplaatst. De hier gelegen nummerplaat licht dus op omdat nummerplaten eenmaal reflecteren. ( Dat is wel handig voor de snelheidscontrole ) De reflectie is zo groot dat het zichtbaar wordt geprojecteerd op het voorruit.
        Groetjes, Blord

        Canon 7D en wat lenzen.

        Comment


        • #5
          Ik denk dat je de nummerplaat ook zou zien zonder omni-bouncer.

          Comment

          Working...
          X