Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact vraagje..pana vs pana

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact vraagje..pana vs pana

    Allen,
    Zoals de titel al aangeeft,zoek ik een compactje en twijfel tussen 2 panasonic's, De LX5 of de nieuwere TZ30.
    Je hoort de vraag al aankomen..welke is de betere...?

    Marc


  • #2
    Re: Compact vraagje..pana vs pana

    Niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Compact vraagje..pana vs pana

      Als je het mij vraagt, de LX5 maar hou er rekening mee dat het eigenlijk 2 verschillende camera's zijn. De TZ30 is een travel zoom en dat heb je dan weer niet op de LX5. Ik heb lange tijd de TZ20 en later de TZ30 als compactje willen kopen. 't Is dan toch iets anders geworden en dat had veel te maken met de beperkte kwaliteiten van de TZ20 in de hoge ISO's. Terwijl er in die tijd over de LX5 al veel goeds geschreven werd over de hoge ISO's. Later is me trouwens op DP review & co een niet zo positieve review opgevallen over de TZ30, niet zo goed als de concurrentie (Canon Powershot 230/260 en Nikon Coolpix 9100/9300) in de hoge ISO's.

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: Compact vraagje..pana vs pana

        Hey...

        Ik hebzelf de panasonic LX5 en ben daar super tevreden van. Het is wel een verschil met de TZ30 wat zoals al gezegd een travelcompact is...de LX5 is meer een high end cpmpact heeft een iets grotere sensor en heeft een snelle AF..het leica lensje is heel lichtsterk en hij heeft een mooi bereik van 24mm groothoek tot 100mm tele dit is ongeveer 4 maal optische zoom.
        Eigenlijk het meest gebruikte bereik voor op vakantie enz...
        Hier enkele vb met de LX5 genomen








        Oordeel zelf
        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Compact vraagje..pana vs pana

          Hey templar,
          Bedankt voor deze foto's te posten,die zien er echt wel heel goed uit..Heb zelf ook al voorbeelden gezien van de TZ30 en vindt deze langs de softe kant.Denk dat het de lx5 gaat worden dan..Thx !

          Comment


          • #6
            Re: Compact vraagje..pana vs pana

            Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
            Hey templar,
            Bedankt voor deze foto's te posten,die zien er echt wel heel goed uit..Heb zelf ook al voorbeelden gezien van de TZ30 en vindt deze langs de softe kant.Denk dat het de lx5 gaat worden dan..Thx !
            Daar zul je geen spijt van hebben.
            Als je nog vb wilt dan moet ge u mailadres eens doorgeven.
            Grtz
            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Compact vraagje..pana vs pana

              mag je altijd doen op marc_vanloo@live.be
              Thx !

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door marc1201
                mag je altijd doen op marc_vanloo@live.be
                Thx !
                Er bestaat zo iets als pm om persoonlijke info door te geven.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                Comment


                • #9
                  Re: Compact vraagje..pana vs pana

                  Ik heb de Panasonic LX3, de voorganger van de LX5, en dit toestelletje is zalig ... alhoewel ik momenteel meestal mijn sony nex-5 met de toplens 24mm f1.8 gebruik doe ik mijn Panasonic LX3 toch niet weg, gaat waarschijnlijk binnenkort mee naar de kust.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compact vraagje..pana vs pana

                    Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                    Er bestaat zo iets als pm om persoonlijke info door te geven.
                    Ja weet ik..en??

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compact vraagje..pana vs pana

                      Ik heb ook nog altijd de LX5 en dat toestel weet onder de meeste omstadigheden
                      heel goed zijn plan te trekken.
                      Zeker op vakantie iets heel fijns om bij te hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Compact vraagje..pana vs pana

                        Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                        Ja weet ik..en??
                        De spammers zullen lachen, als ze jouw e-mailadres zomaar van het internet kunnen plukken.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Compact vraagje..pana vs pana

                          Jos,dat vinden ze zo ook wel hoor.Krijg dikwijls genoeg mails (reclame bv) van sites waar ik nooit op ben geweest of zelfs niet ken...Vandaar dit e mail adres,je dacht toch niet dat dit mijn dagelijkse e mail was zeker...Heb er zo een aantal waar ik alle sh*t laat naartoe gaan..

                          Trouwens het is geen LX5 geworden maar de nieuwe sony rx100

                          Comment

                          Working...
                          X