Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van D50 naar D7000 de moeite waard ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van D50 naar D7000 de moeite waard ?

    Ik ben bezitter van de nikon D50 met de lens nikor AF-S 18-200mm 1;3.5-5.6 G ED DX VR , uv 0 filter van cokin + circular polarizer filter van cokin
    Als externe flitser bezit ik de Metz mecablitz 48 AF-1 digital ( die het liefst zou moeten passen op de andere bodys )

    Ik ben een amateur fotograaf en zou graag de kwaliteit van men foto"s nog willen zien verbeteren.
    De vraag is of dit "zichtbaar ' mogelijk is via upgrade naar de D7000 of beter via upgrade naar andere lens.
    Ook de D5100 zou kunnen overwogen worden, het verschil in budget tussen de 5100 en de 7000 is geen hinderpaal.
    Men fotographie interesse kan zowat alles zijn, van potrait, natuur tot sport.
    Als ik de verschillen hier zie zou het aanzienlijk moeten kunnen verbeteren de kwaliteit VS de D50 ?

    http://snapsort.com/compare/Nikon_D50-vs-Nikon_D7000
    Mvg, Robby
    Nikon D7100 - Nikkor AF-S 18 - 200 mm 3.5 - 5.6 G ED DX VR - Nikkor AF-S 35 mm F 1.8 G DX

  • #2
    Re: van D50 naar D7000 de moeite waard ?

    Het is de moeite waard in principe. Qua lenzen kan je misschien nog wel meer vooruitgang boeken denk ik persoonlijk.
    Groeten Remco.

    Comment


    • #3
      Re: van D50 naar D7000 de moeite waard ?

      Zeker de moeite waard. Ineens een sprong van 3 sensorgeneraties. Onmogelijk om die verbetering te evenaren door een betere lens te kopen. Ook al omdat die nikon al de beste onder de superzooms is.

      Comment


      • #4
        Re: van D50 naar D7000 de moeite waard ?

        Alleen voor de betere beeldkwaliteit bij hogere iso's zou ik het al doen.

        Comment


        • #5
          Re: van D50 naar D7000 de moeite waard ?

          Oorspronkelijk geplaatst door nikonuser Bekijk bericht