Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hellup !! Wat is dit???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hellup !! Wat is dit???

    Ik was wat aan het spelen met de diafragma instellingen en had de volgende foto getrokken.


    De volgende waarden zijn ingesteld:
    ShutterSpeed 30 sec. Aperture: 22 ISO: 200
    Lens: 28.0 to 135.0 mm
    Focal length: 135.0mm
    Subject distance: 0.71 m

    Naast de stof deeltjes, ontdek ik tot mijn verbazing 2 stippen, blauw en rood.



    Weet iemand wat dit is? Oorzaak?
    Blijkbaar komt dit naar boven bij F-waarden 10+

    Nu zal ik niet vaak op F22 schieten, maar het stoord mij wel degelijk.
    Aanspraak maken op de garantie van Canon ?



    Met de groeten van Stanley !

    Albumpies

    Canon Stuff

  • #2
    Dit zijn hot pixels. Het is niet abnormaal dat je er zo een paar te zien krijgt bij sluitertijden vanaf enkele seconden. Pas als ze vroeger optreden (bij 1/20s bijvoorbeeld) kan je van een probleem spreken. Ikzelf heb er 4 of 5, en die zijn zichtbaar vanaf een seconde of 10.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Originally posted by Pieter G.
      Dit zijn hot pixels. Het is niet abnormaal dat je er zo een paar te zien krijgt bij sluitertijden vanaf enkele seconden. Pas als ze vroeger optreden (bij 1/20s bijvoorbeeld) kan je van een probleem spreken. Ikzelf heb er 4 of 5, en die zijn zichtbaar vanaf een seconde of 10.
      Jee... heeft alleen zo'n CMOS er last van, of ook ander typen?
      Eigenlijk komt het er dus op neer dat men er maar mee moet leren leven?



      Met de groeten van Stanley !

      Albumpies

      Canon Stuff

      Comment


      • #4
        iedere digitale camere heeft er een paar, of dit nu canon, nikon, fuji, olympus, .... maakt niet uit, moet je je zeker geen zorgen om maken.

        Nu een wonderbaarlijk verhaal (kuch kuch), ik had er ook een paar op men 10D en die zijn na verloop van tijd gewoon verdwenen en nu heb ik er geen meer, echt heel eigenaardig maar toch een feit
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          Jongens .... bedankt voor jullie bijdrage.

          Heeft weer een duidelijk licht laten schijnen op mijn 'probleem'.
          Zal die hotpixels dus gewoon moeten weg CS'en.

          Ben in er in iedergeval wat geruster op geworden.....ppffff...
          Thanks !
          Met de groeten van Stanley !

          Albumpies

          Canon Stuff

          Comment


          • #6
            uit de reviews kan ik verstaan dat voornamelijk de 300D er wat meer last zou van hebben dan andere DSLR's ... ik weet niet of we het op de kwaliteitscontrole mogens steken of niet

            Comment


            • #7
              Ik hoorde een tijdje geleden iemand vertellen -misschien een urban legend, maar kom- dat ccd's pijlsnel duurder worden naarmate er minder defecte pixels zijn. Bovendien gaan de foutloze en meest stabiele (minste dev (afwijking = ruis) tussen de onderlinge cellen rechtstreeks naar toepassingen voor militair en medische toepassingen, en komen er dus niet al te vaak grotere 'perfecte' ccd's in camera's terecht. Ik weet echter niet of dat verhaal niet voornamelijk over full-frames ging.

              Comment

              Working...
              X