Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

    Binnen enkele weken verwachten wij ons eerste kindje. Ik ben reeds in het bezit van een pentax K5 maar zou graag nog een nieuw compact fototoestel willen aanschaffen voor als ons kindje is geboren. Ik zoek dus een zeer goed all round toestel dat voor scherpe foto's zorgt. Budget tussen de 300 en 400€. Wat kunnen jullie mij aanraden?
    GO ON...BE A TIGER!!!

    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

  • #2
    Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

    Pas een dergelijke topic gehad:
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    Zoals je ziet, is mijn advies eigenlijk bij het merk blijven dat je hebt. Persoonlijk vind ik dat handiger (qua aansluitkabels - vaak vergelijkbare menu-opties, e.d.)
    Bestaan er van Pentax compacttoestellen? Zoek eens op een site als Fotokonijnenberg, en als je iets gevonden hebt dat je wat lijkt, kun je nog altijd posten van "heeft er iemand ervaring met een XYZ123"?
    Als het merk geen rol speelt, lijkt het toestel dat Doudeke heeft gesuggereerd, me wel geschikt.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

      Ik zit momenteel te denken aan een Canon Powershot of Ixus. In welke range bij Canon zitten de beste toestellen?
      Iemand ervaring met Panasonic TZ20?
      GO ON...BE A TIGER!!!

      Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

        Re: Fotograaf voor reportage zwangerschap gezocht!



        Dank voor de reacties. Ik denk een leuke fotograaf gevonden te hebben om ons hierbij te helpen.
        ....
        geen hulp meer..?..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

          Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
          Ik zit momenteel te denken aan een Canon Powershot of Ixus. In welke range bij Canon zitten de beste toestellen?
          ...
          Ik ben zeer tevreden van mijn Powershot G9, intussen opgevolgd door de G10, 11, 12...
          Zelfde instelmogelijkheden als mijn EOS camera(s), RAW mogelijk, e.d. Typisch een toestel om naast een dSLR te hebben.
          Nu de G-reeks zijn echt niet de kleinste modellen hoor. Mijn G9 is een kleine baksteen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

            Ik zou gaan voor de LX5 van panasonic....supersnelle AF en zeer mooie foto's.
            Plus heel veel mogelijkheden van manueel instellen tot gewoon automatisch.
            Pluspunt je hebt er ook een zeer goede lens op die begint van 24mm

            grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

              Bouk, hulp is niet meer nodig want een eerste fotoshoot van de bolle buik met een professionele fotograaf hebben we al achter de rug.

              Ik wil gewoon een nieuw compact toestel want een reflex neem je niet overal even gemakkelijk mee :-)
              GO ON...BE A TIGER!!!

              Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

              Comment


              • #8
                Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

                Bij de compacte modellen zijn er geen echt slechte meer. Ga naar een goede winkel (Rubens bv) en neem er een paar vast, en kijk naar wat je belangrijk vindt.
                Ik zou het model nemen dat het breedst gaat. Zeer handig tijdens feestjes.

                Comment


                • #9
                  Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

                  Ik geloof best dat er veel goede toestelletjes zijn maar ik denk dat er toch nog wel een serieus verschil zal zijn in scherpte en kleuren tussen de verschillende modellen. Er is zoveel keuze, niet makkelijk om daar zomaar een modelletje uit te halen.

                  Momenteel haal ik er volgende modelletjes uit:

                  Canon Powershot G12
                  Panasonic TZ20/30
                  Sony Nex serie
                  GO ON...BE A TIGER!!!

                  Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

                    olympus XZ1?
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

                      ik heb een Canon G7 en een IXUS 100, maar geen van beide konden mij overtuigen, wel overdag en wanneer ik tijd genoeg had, maar voor snelle items, s''avonds, slecht licht ed vond ik ze allebei niet goed genoeg, sind kort heb ik een Nikon J1 tot mijn beschikking en dit herbergt alle eigenschappen die ik wil hebben in een klein compact toestel, scherp, ontzettend snel in AF, geen afdrukvertraging, goed in hogere ISO''s en vooral klein en handzaam.
                      Wellicht een idee om die eens erbij te nemen.
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

                        Het is de Canon Powershot SX240-HS geworden. Iemand ervaring hiermee?
                        GO ON...BE A TIGER!!!

                        Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

                          Van harte proficiat. Met een 70-200 ga je een minimum scherpstelafstand hebben die mss langer is dan een meter. Houd daar rekening mee. Met 70 mm ga je de baby er wel op krijgen maar wel wat afstand moeten nemen. Persoonlijk zou ik voor een compactje gaan die uw vrouw/vriendin in haar handtas kan stoppen, zo mis je geen moment. Nikon Coolpix S9200 Black
                          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

                            Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                            Van harte proficiat. Met een 70-200 ga je een minimum scherpstelafstand hebben die mss langer is dan een meter. Houd daar rekening mee. Met 70 mm ga je de baby er wel op krijgen maar wel wat afstand moeten nemen. Persoonlijk zou ik voor een compactje gaan die uw vrouw/vriendin in haar handtas kan stoppen, zo mis je geen moment. Nikon Coolpix S9200 Black
                            Zoals ik hierboven al had vermeld heb ik een compactje gekocht, nl de Canon Powershot SX240-HS. De K5 van Pentax heb ik al van vorige zomer. Met de 70-200 lens die ik daarbij heb gekocht zou het inderdaad moeilijk zijn om leuke foto's van kortbij te maken.
                            GO ON...BE A TIGER!!!

                            Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Baby op komst en op zoek naar compact fototoestel

                              Mijn mobiele browser had de pagina niet vernieuwd, ik vergeet hier soms rekening mee te houden. ;-)
                              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X