Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies voor eenvoudige camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies voor eenvoudige camera

    De vriendin van mijn zoon zoekt een eenvoudige camera voor snapshots. Klein en licht liefst maar de kwaliteit van de foto's zou toch beter moeten zijn dan een GSM.
    Ik denk dat ze het best gebaat is met zo'n "zeepje" maar ik ken daar totaal niks van. Ik weet dat dit financieel van niet zo hoog valt en dat je niet kan misdoen met een eenvoudige Sony te kiezen maar misschien vang ik hier wel een goede tip.

  • #2
    Re: Advies voor eenvoudige camera

    Het is misschien goed dat je de hoogte van het budget meegeeft zodat er suggesties kunnen komen.

    Comment


    • #3
      Re: Advies voor eenvoudige camera

      Mijn vrouw is destijds begonnen met een Canon Ixus, en dat cameraatje doet af en toe nog dienst. Past makkelijk in "de sacoche", maakt heldere en kleurrijke foto's, enz.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Advies voor eenvoudige camera

        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Het is misschien goed dat je de hoogte van het budget meegeeft zodat er suggesties kunnen komen.
        Het budget is geen probleem.
        Persoon in kwestie heeft weinig benul van fotografie maar wil gewoon sfeerbeeldjes schieten. Een Leica "zeepje" vind ik dan persoonlijk overkill.

        Ik zoek dus iets dat eenvoudig is in het gebruik, een deftige kwaliteit aflevert, met een niet té trage shutterlag enz....
        Naar de Aldi gaan voor een merkenloos ding is ook geen optie, dat zijn de genen die werken

        Om even de toon te zetten : ze vroeg deze namiddag : Nikon, is dat goed ?
        Ja, dat zal wel zeker
        Maar ik kan me niet voorstellen dat je blind koopt op basis van een reputatie van een merk.

        Vandaar mijn vraag.

        Comment


        • #5
          Re: Advies voor eenvoudige camera

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Mijn vrouw is destijds begonnen met een Canon Ixus, en dat cameraatje doet af en toe nog dienst. Past makkelijk in "de sacoche", maakt heldere en kleurrijke foto's, enz.
          Ah, goed idee, bestaat dat nog ?

          Ik ken er dus echt niks van
          Aan de andere kant wil ik hier ook het kalf niet gaan uithangen, ik heb zelf topspullen maar van "zepen" weet ik niks tenzij dat ze voortdurend uit mijn handen vallen.
          Ik heb hier zelf een Panasonic FZ-8 voor noodgevallen (formidabel dingetje voor zijn geld) maar dat vindt ze al te groot.

          Comment


          • #6
            Re: Advies voor eenvoudige camera

            Mijn vrouw heeft nog een Pana Lumix FZ18 (waarvan jouw FZ8 de voorloper is) en die doet nog uitstekend dienst, speciaal uitgerust voor macro's (trouwens: Lilybie werkt met dergelijke toestellen).
            Maar die zijn te groot voor de sacoche.
            Ik zou toch voorstellen om te kopen van een merk dat je zelf ook kent. Is dat Nikon, ga dan voor een compact Nikon; is dat Canon -en dat is bij ons het geval- dan vind je een Ixus al vanaf €129,-
            KLIK. Als de link nog werkt, en anders ga je maar naar een site als Fotokonijnenberg, waar je via bepaalde filters (merk, prijs...) kunt zoeken wat je wil. Als je (of de persoon in kwestie) een keuze gemaakt heeft, kun je nog altijd hier vragen: heeft er iemand ervaring met een XYZ123?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Advies voor eenvoudige camera

              Ik heb sinds kort een fujifilm X10. Ik weet niet of dit in het budget past maar het is een redelijk compact toestel, en de beelden die eruit komen zijn echt wel top hoor voor zo een toestelletje. Reden dat ik deze camera heb is juist voor zijn compactheid alsook zijn beeldkwaliteit. AF en snelheid van het toestel blijven me verbazen. En 1 extra pluspunt is zijn o zo mooie retro look
              Hieronder 3 voorbeeld fotootjes met dit toestel getrokken.

              http://img688.imageshack.us/img688/156/dscf0053sd.jpg
              http://img208.imageshack.us/img208/8226/dscf0076v.jpg
              http://img641.imageshack.us/img641/2006/dscf0103or.jpg

              Ik raad deze aan maar ben er zeker van dat die sonytjes ook goeie toestellen hebben, maar daar kan ik niet van meespreken want ik heb er geen ervaring mee.

              groetjes
              Oli
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Advies voor eenvoudige camera

                Ik heb zo eens verbaasd staan kijken over de kwaliteit van een reeks snapshots
                van een man. Hij was 87 jaar. Voor zijn 80-ste had hij nooit aan fotografie gedaan.
                Natuurlijk was ik ook nieuwsgierig wat voor camera hij gebruikte. En dat bleek een
                Nikon Coolpix S6200 te zijn. Hoeveel het ding kostte wist hij niet, want gekregen
                van een kleinkind, of achterkleinkind.

                Comment


                • #9
                  Re: Advies voor eenvoudige camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  ...
                  Natuurlijk was ik ook nieuwsgierig wat voor camera hij gebruikte. En dat bleek een
                  Nikon Coolpix S6200 te zijn. Hoeveel het ding kostte wist hij niet, want gekregen
                  van een kleinkind, of achterkleinkind.
                  €124,- bij Konijn: KLIK
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies voor eenvoudige camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    €124,- bij Konijn: KLIK
                    Ah, heel erg bedankt.
                    Dit in combinatie met de raad om bij het vertrouwde merk te blijven zal de balans wel doen doorslaan.
                    Bedankt iedereen

                    Ik hoor dat ie intussen (13.30 h) al besteld is.
                    Last edited by Guest2; 8 juli 2012, 12:41. Reden: actualisering

                    Comment

                    Working...
                    X