Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IJslanders in de avondzon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IJslanders in de avondzon

    Ook dit is IJsland...
    Naast watervallen, vulkanen, Geysers en gitzwarte stranden is IJsland ook bekend vanwege zijn paarden, de IJslanders.
    Eén van de bijzonderheden van deze paarden is dat ze niet alleen in galop en draf kunnen lopen maar ook in een stijl typisch voor IJsland, de Tölt.

    Bij deze een beeld van deze paarden in de avondzon...

    Laat maar horen!




    UPDATE: Schaduwen ietsje opgelicht





    Origineel:




    Last edited by Cytochrome; 8 juli 2012, 07:55.
    facebook

    500px

  • #2
    Re: IJslanders in de avondzon

    Super, dit vind ik heel erg mooi.
    Zou de donkere partijen misschien tikkeltje ophalen, heb het geprobeerd en ik vind de foto niet zijn echtheid/natuurlijkheid verliezen, en het geeft net iets meer detail op vooral het voorste paardje.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: IJslanders in de avondzon

      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
      Super, dit vind ik heel erg mooi.
      Zou de donkere partijen misschien tikkeltje ophalen, heb het geprobeerd en ik vind de foto niet zijn echtheid/natuurlijkheid verliezen, en het geeft net iets meer detail op vooral het voorste paardje.
      +1
      Mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: IJslanders in de avondzon

        Mooie sfeerplaat.

        groetjes

        moniq
        groetjes, moniq (BD1321BE)

        A picture paints a thousand words

        Comment


        • #5
          Re: IJslanders in de avondzon

          Update geplaatst met de schaduwen een ietsje opgelicht.
          facebook

          500px

          Comment


          • #6
            Re: IJslanders in de avondzon

            Mooi beeldvullend met een lekker sfeer element.
            Doch misschien een tikje te geel?
            Misschien vergis ik me, maar heb de indruk dat het orgineel meer schaduwdetail vrij geeft dan de update?
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: IJslanders in de avondzon

              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Mooi beeldvullend met een lekker sfeer element.
              Doch misschien een tikje te geel?
              Misschien vergis ik me, maar heb de indruk dat het orgineel meer schaduwdetail vrij geeft dan de update?
              Voor de update ben ik vertrokken van het origineel, en heb daar enkel de de schaduwen wat opgetrokken, verder is er niks mee gebeurd. Maar het origineel (dat eigenlijk nog steeds mijn persoonljke voorkeur geniet) is contrastrijker, de up is wat fletser. Misschien daarom die indruk?
              facebook

              500px

              Comment


              • #8
                Re: IJslanders in de avondzon

                Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                Voor de update ben ik vertrokken van het origineel, en heb daar enkel de de schaduwen wat opgetrokken, verder is er niks mee gebeurd. Maar het origineel (dat eigenlijk nog steeds mijn persoonljke voorkeur geniet) is contrastrijker, de up is wat fletser. Misschien daarom die indruk?
                Van wat je hier uitlegt lijkt het voor mij erop dat je de tags "update" en "orgineel" omgewisseld hebt. Algemene indruk is dat bij wat jij orgineel noemt de schaduwen lichter zijn en detailrijker.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: IJslanders in de avondzon

                  Heel mooie foto!
                  de donkere delen wat oplichten was ook het eerste wat in mij opkwam.
                  Voor mij geen twijfel mogelijk: de update. En daar is niks flets aan!
                  Groeten!

                  500px / Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: IJslanders in de avondzon

                    Drie opmerkingen :

                    1. Hoewel ik niks ken van paarden : volgens mij hebben ze 5 gangen
                    2. Ze zijn te donker, wat ze geen eer aan doet. Maar goed, het past in het concept.
                    3. Ik zie in de verte afsluitpalen. Niks erg maar het geeft me een beetje beklemmend gevoel. De paarden staan voor vrijheid en dan die afsluiting ....

                    Comment


                    • #11
                      Re: IJslanders in de avondzon

                      merci voor je reactie Paul!

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Drie opmerkingen :

                      1. Hoewel ik niks ken van paarden : volgens mij hebben ze 5 gangen
                      klopt inderdaad: stap, draf, galop, Tölt en Telgang

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      2. Ze zijn te donker, wat ze geen eer aan doet. Maar goed, het past in het concept.
                      Het ging mij hier inderdaad voornamelijk om de sfeer, al zijn de paarden natuurlijk wel het onderwerp en mss inderdaad een tikje donker, al vind ik er zelf genoeg detail in zitten. Ik heb nog foto's liggen waar de paarden lichter belicht zijn, maar daar zit dan absoluut geen sfeer meer in. En gezien die beesten niet stil wilden staan was blenden geen optie

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      3. Ik zie in de verte afsluitpalen. Niks erg maar het geeft me een beetje beklemmend gevoel. De paarden staan voor vrijheid en dan die afsluiting ....
                      Scherp oog! Ik kan je wel ergens volgen hoor...'k ga ze nog wel eens wegclonen...
                      facebook

                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: IJslanders in de avondzon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht

                        Scherp oog! Ik kan je wel ergens volgen hoor...'k ga ze nog wel eens wegclonen...
                        Nee, eerder IJsland-oog
                        Zelf heb ik verleden jaar DE foto gemist
                        Op de hoogvlakte naar Karahnjukar doken ineens uit de mist en uit het niks een hele rij van die paardjes op, voorafgegaan door ééntje met een ruiter.

                        Mijn eerste dag, ik probeerde me te troosten maar ik heb van coleire al mijn sokken opgegeten

                        Comment


                        • #13
                          Re: IJslanders in de avondzon

                          Update beter hoor . Je kunt nu net wat beter de ogen zien van het voorste paardje.
                          Vind hem absoluut niet flets, nog steeds heel veel sfeer.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: IJslanders in de avondzon

                            beide zijn heel mooi met heel veel sfeer hoewel ik het origineel nog de voorkeur geef

                            Comment


                            • #15
                              Re: IJslanders in de avondzon

                              Mooi hoor!
                              En ik ga zeker voor de update!
                              Gr Pascale
                              Eerlijkheid duurt het langst!!
                              Mijn website: http://www.degrafon.be/

                              Comment

                              Working...
                              X