Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G5 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon G5 ???

    Heb hem eens goed vastgepakt en het was min of meer liefde op het eerste zicht. Hij mag dan een beetje 'vierkant' zijn, maar hij is niet dik, en past dus goed in een vestzak. Heb zelfs speciaal een zomervestje gekocht in C&A voor m'n toekomstige camera. Zo een met rechte diepe zakken met een klepje over, en met een ingebouwd regenkapje. Nu moet ik eindelijk eens stoppen met twijfelen, en er voor gaan. Er zijn echter geruchten over een G6, en over een paar nieuwe toestellen met 6 megapixel sensors. De Pro1 heb ik opgegeven, past niet goed in mijn hand en de diepte is een beetje te groot. En voor zoveel centjes verwacht ge toch wat meer (géén pixels!). Ik geef mezelf nog twee maanden tijd (vóór verlof) , en dan moet er beslist worden. Waarschijnlijk komt het perfecte toestel (voor mij) op de markt de dag nadat ik de G5 heb gekocht.
    Dit is een oproep aan alle bedeeërs, hou mij aub op de hoogte van alle speculaties en roddels over nieuwe 5- en 6 megapixel-toestellen met een 4 à 6 X zoom en de best mogelijke kwaliteit. Ze mogen nogal groot zijn, maar zeker niet dik! En hou mij zo lang mogelijk tegen om de G5 te kopen, want ik voel aan mijn water dat ik een kemel ga schieten. Twee maanden is lang....

  • #2
    De G5 heeft geen echte TTL-zoeker maar zo een doorkijkgaatje. Onbruikbaar voor mij, en altijd op het schermpje werken, ligt mij ook niet. Ik weet wel zeker dat de Pro1 mij veel beter zou bevallen, en trouwens niet alleen voor die zoeker. (Je hebt erom gevraagd. )

    Op de beeldkwaliteit van de G5 is weinig aan te merken, zoals je ook kan zien aan de vele voorbeelden die hier zowat dagelijks worden gepost.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      @Pieter G.: wat is jouw ervaring met EVF? Ik heb toevallig gisteravond een review op Luminous Landscape gelezen van de Leica Digilux2 (met EVF) een daarin beschrijft de reviewer dat hij nog nooit een EVF is tegengekomen die hem kon bekoren.

      Jij daarentegen geeft de voorkeur aan een EVF boven een meezoomend doorkijkgaatje. Uiteraard begrijp ik dat een EVF meer beeld laat zien (dus beter overeenkomt met wat er uiteindelijk op de foto verschijnt) en dat je ook wat extra info (diafragma+sluitertijd) kunt zien, maar hoe is jouw ervaring met de kwaliteit van het getoonde beeld in de EVF (ook in hoog contrast en low-light situaties) ?
      www.lowspark.nl

      Comment


      • #4
        Originally posted by mikekiwi
        @Pieter G.: wat is jouw ervaring met EVF?
        Mij gaat het puur om het beeld en de compositie, dus het is niet zo dat ik een EVF zou verkiezen wegens de informatie die erin wordt getoond. Bij de G5 kan je die trouwens perfect aflezen op de top display - ik kan me geen betere plaats voorstellen. Toen ik mijn Fuji 6900 kocht, waren er nog niet eens zo gek veel toestellen met een TTL EVF, en die van de Fuji was echt een hele goeie. Ik hoefde het schermpje achteraan niet te gebruiken, en dat was maar goed ook, want in volle zon was er niet veel op te zien. Fotograferen met een EVF voelt ook aan als het werken met een SLR, al is het elektronische beeld helemaal nog niet te vergelijken met optisch TTL kijken. Het doorkijkgaatje van de G5 geeft je wel weer een optisch beeld, maar qua compositie kom je al snel bedrogen uit doordat je nu eenmaal niet door de lens kijkt.

        Er zijn ook minder goeie zoeker, hoor. Ik had vorige week nog een Oly 730 of 740 vast, en door die zoeker zag ik maar heel weinig details. Ik zeg niet dat je in een goeie zoeker de scherpte van een foto kan beoordelen, maar je zou op zijn minst een helder beeld met voldoende detail moeten krijgen, zodat je de compositie goed kan beoordelen. Volgens de eerste berichten zou de Canon Pro1 dus een hele goeie EVF hebben, en daarvoor, maar ook voor de lenskwaliteit en het bereik, zou ik met plezier het verschil ten opzichte van de G5 betalen. Ook de Minolta A1 heeft mij kunnen bekoren, en die beeldstabilisatie is niet te onderschatten. Natuurlijk zijn dit geen supercompacte toestellen meer...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Weet niets over de G6, enkel ergens iets kunnen lezen over de G7 met Mark II (al weet ik niet waar dat voor staat)en met IS!!

          G7: http://users.pandora.be/Hawaii2004/26934098.G7.jpg

          Comment


          • #6
            Originally posted by The E@sterbunny
            Weet niets over de G6, enkel ergens iets kunnen lezen over de G7 met Mark II (al weet ik niet waar dat voor staat)en met IS!!

            G7: http://users.pandora.be/Hawaii2004/26934098.G7.jpg


            1 april is toch al geweest ??
            Met de groeten van Stanley !

            Albumpies

            Canon Stuff

            Comment


            • #7
              Originally posted by The E@sterbunny
              Weet niets over de G6, enkel ergens iets kunnen lezen over de G7 met Mark II (al weet ik niet waar dat voor staat)en met IS!!

              G7: http://users.pandora.be/Hawaii2004/26934098.G7.jpg


              haha!

              is idd volgens mij een aprilgrap, ziet er veel te lelijk en onhandig uit

              bewijs: http://www.dpreview.com/reviews/CanonG5/Images/frontview.jpg
              (zijkant is en flits-klem is gans hetzelfde, photoshop can do it all)

              Comment

              Working...
              X