Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[DSLR] spiegel reinigen ?!?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [DSLR] spiegel reinigen ?!?

    Ik heb op de spiegel van mijn DSLR een veeg zitten. Heb er zelf geen last van bij het turen door de zoeker, maar ik weet niet of er andere camera-onderdelen (belichting, scherpstelling) wel door gehinderd kunnen worden.

    Is het verstandig om mijn spiegel schoon te maken en zo ja, hoe pak ik dat aan?

    Groet,
    Michael
    www.lowspark.nl

  • #2
    Ik weet niet hoe je het moet doen. Wel weet ik dat je er niet aan zou mogen komen, die dingen zijn erg snel ontregeld heb ik ergens gelezen.
    Misschien heel heel voorzichtig?
    Nikon D70 / AF-S Nikkor 18-70mm

    Comment


    • #3
      Heel voorzichtig lijkt mij inderdaad raadzaam. Ik vind overal topics en info over sensoren reinigen, maar spiegels....
      De fles Glassex zal ik maar laten staan denk ik ;-)


      www.lowspark.nl

      Comment


      • #4
        idd heel heel gevoelig die spiegel, ten eerste de constructie en ten tweede de coating, zou er zeker niet met producten opzitten
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          Lichtmeting kan afhankelijk van de camera inderdaad via een splitted beam doorheen de spiegel gebeuren. Of die veeg echt veel invloed heeft kan ik niet inschatten... Hangt een beetje af van je camera en zo. Maar zonder veeg is natuurlijk zeker niet slechter, als je ze kan verwijderen zonder andere schade te veroorzaken

          Comment

          Working...
          X