Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lage zon door de stormwolken, Moskenesøya, Lofoten, NO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lage zon door de stormwolken, Moskenesøya, Lofoten, NO



    Deze is nog van de Lofoten trip van mei/juni 2011.

    Ik was aan het scouten achter nieuwe locaties, en zag deze plek als een potentiële locatie.
    Spijtig genoeg was dit een van de laatste dagen dat het acceptabel fotoweer was en heb ik deze foto niet meer in betere licht omstandigheden kunnen trekken.

    De compositie is niet perfect, aangezien ik geblokeerd was door een vervelende prikkeldraad, en er een boer achter mij werkte, dus er zomaar over klimmen was geen optie.

    Het weer veranderde snel, en er stonde een hevige wind. Deze foto is juist getrokken tussen twee regen buien.
    Aangezien ik dit als een testshot zag, heb ik niet te veel rekening gehouden met de wind in de boom aan de linkerkant.
    Later, na het bekijken van de foto's vond ik dit toch wel publiceerwaardig en heb ik de compositie gewijzigd zodat de blurry boom (door de wind) zo weinig mogelijk stoort.

    Getrokken om 21:16.
    10mm, 3 shots from 1/50 --> 1/6 @ f11, ISO 200, HDR.
    Canon EOS 400D, Canon 10-22 mm

  • #2
    Re: Lage zon door de stormwolken, Moskenesøya, Lofoten, NO

    Als 'testshot' kan dit tellen !
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: Lage zon door de stormwolken, Moskenesøya, Lofoten, NO

      Vind hem mooi. Knap zo met die dreigende lucht. Grandioos landschap.
      Boompje had er niet op gehoeven van mij. Maar je geeft al aan dat er niet veel mogelijk was.

      Foto heb je wel te groot gepost, max 900 pix langste zijde.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Lage zon door de stormwolken, Moskenesøya, Lofoten, NO

        een heel mooie opname.
        maar zou hem wel verkleinen tot MAX900.
        er is hier een hoop veranderd maar de MAX niet hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Lage zon door de stormwolken, Moskenesøya, Lofoten, NO

          Ik heb de foto breedte aangepast.

          Alvast bedankt voor de feedback !

          Comment


          • #6
            Re: Lage zon door de stormwolken, Moskenesøya, Lofoten, NO

            Superplaat . Wat een prachtige omgeving, licht en wolken. Maar ik mis ook hier scherpte. Scherp je je verkleinde foto's na?
            Een klein puntje: ik heb het gevoel dat ik ook de rechteroever zou willen zien en dat die nét buiten beeld valt (geen idee of het zo was natuurlijk)
            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
            500px FaceBook

            Comment


            • #7
              Re: Lage zon door de stormwolken, Moskenesøya, Lofoten, NO

              Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
              Superplaat . Wat een prachtige omgeving, licht en wolken. Maar ik mis ook hier scherpte. Scherp je je verkleinde foto's na?
              Een klein puntje: ik heb het gevoel dat ik ook de rechteroever zou willen zien en dat die nét buiten beeld valt (geen idee of het zo was natuurlijk)
              Hey Codon, ook hier had ik de fout gemaakt van de jpg van 1500px breed snel te hersaven naar 900px.
              De plaat is terug geëxporteerd vanuit de originele foto naar 900px (double refresh).

              Ivm de rechteroever kan ik je mening volgen, maar aangezien de wolken hier het sterkste punt van de foto waren, en ik al met HDR moest werken om alle levels licht op 1 foto te krijgen, was het niet mogelijk om foto's aan elkaar te stitchen zonder enorm veel nabewerking (de wolken ginge super snel).
              Zoals eerder vermeld was dit niet als een final shot bedoeld, en dacht ik hier de komende dagen in betere omstandigheden terug te komen, maar deze zijn er spijtig genoeg niet geweest.

              Comment


              • #8
                Re: Lage zon door de stormwolken, Moskenesøya, Lofoten, NO

                Knappe plaat.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment

                Working...
                X