Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon coolpix 3100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon coolpix 3100

    Dag allemaal, ik ben volledig nieuw op dit forum en ook i.v.m. digitale cameras. Morgen ga ik naar Aken en wil in de mediamarkt een toestel kopen dat er in promotie is : de Nikon Coolpix 3100 voor 208 euro. Ik wil alleen foto's kunnen maken om op internet te plaatsen van bv. postkaarten. Is dit voor mij dan een goed toestel en kan ik bv. postkaarten fotograferen zonder dat ik nog aan de foto moet sluiten kwestie afmetingen bv. Dank voor snel antwoord (omdat ik morgen al eventueel het toestel wil kopen).

  • #2
    Hallo,

    Ik heb de Nikon Coolpix 3100 gehad als mijn eerste toestel. Ik was tevreden over de beeldkwaliteit en zeker de compactheid van het toestel. Enkel de 3X optische zoom was veel te weinig waarvoor ik hem nodig had (spotten).

    Groetjes,
    Rutger
    Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

    Comment


    • #3
      Originally posted by wbrone
      Dag allemaal, ik ben volledig nieuw op dit forum en ook i.v.m. digitale cameras. Morgen ga ik naar Aken en wil in de mediamarkt een toestel kopen dat er in promotie is : de Nikon Coolpix 3100 voor 208 euro. Ik wil alleen foto's kunnen maken om op internet te plaatsen van bv. postkaarten. Is dit voor mij dan een goed toestel en kan ik bv. postkaarten fotograferen zonder dat ik nog aan de foto moet sluiten kwestie afmetingen bv. Dank voor snel antwoord (omdat ik morgen al eventueel het toestel wil kopen).
      Ik ken die Nikon niet, maar neem als je naar de mediamarkt gaat alleszins een voorbeeld-postkaart mee. Je kan dan daar ter plaatse testen of de postkaart goed scherp te fotograferen valt, en je ook geen onscherpe hoeken krijgt... Neem ook een wit blad papier mee in postkaartformaat, en neem daar een foto van om vignettering te testen ( = donkere hoeken). Elk van deze testen doe je dan nog best volledig ingezoomd, en ook nog eens volledig uitgezoomd.
      zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

      Comment


      • #4
        Ik heb een cp3100 als handschoenkastje toestel, zeker geen problemen.
        Snel, handig, vol-auto-everything, niet zo scherp als mijn cp995 maar voor internet, perfect.

        Trebs

        www.trebledee.com
        www.vistapan.com

        Comment

        Working...
        X