Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

low key

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • low key

    Ik heb een paar foto's gezien van een object/persoon waar de 1 helft "donker" is en de andere kant "belicht",low key genoemd.
    Ik zou dit graag zelf ééns proberen met m'n D7000 en m'n SB600.Het "linken" van elkaar is geen probleem van de beide toestellen,echter...

    Het object,hier een persoon,is overbelicht.De interne flits van de D7000 flitst ook,wat volgens mij niet de bedoeling is???
    De sterkte kan ik niet instellen van de SB600...

    Kan er me iemand helpen over dit "low key",hoe ik de instellingen goed doe en hoe te fotograferen...

    Met dank.
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: low key

    Natuurlijk kan je de flitssterkte van de sb600 wel instellen.

    Manueel, dan kan je tot 1/64 van de maximale output gaan.
    En manueel, aangestuurd via cls, lijkt me de beste oplossing voor je lowkey probleem.
    Last edited by paly; 5 juli 2012, 09:53.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: low key

      Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
      Ik heb een paar foto's gezien van een object/persoon waar de 1 helft "donker" is en de andere kant "belicht",low key genoemd.
      Ik zou dit graag zelf ééns proberen met m'n D7000 en m'n SB600.Het "linken" van elkaar is geen probleem van de beide toestellen,echter...

      Het object,hier een persoon,is overbelicht.De interne flits van de D7000 flitst ook,wat volgens mij niet de bedoeling is???
      De sterkte kan ik niet instellen van de SB600...

      Kan er me iemand helpen over dit "low key",hoe ik de instellingen goed doe en hoe te fotograferen...

      Met dank.
      Als je je SB600 als off-camera-flash gebruikt, dan zal de popup-flitser van je camera ook flitsen. Op deze manier geeft hij het signaal door aan je SB600 dat hij moet flitsen. Maar de flitsintensiteit is zo laag, dat je het effect van je popup-flitser niet op de foto zal zien
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #4
        Re: low key

        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Natuurlijk kan je de flitssterkte van de sb600 wel instellen.

        Manueel, dan kan je tot 1/64 van de maximale output gaan.
        En manueel, aangestuurd via cls, lijkt me de beste oplossing voor je lowkey probleem.
        Kan je me dit even uitleggen hoe ik volgens jouw de SB600 en D7000 instel,aub..
        Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

        Comment


        • #5
          Re: low key

          Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
          Kan je me dit even uitleggen hoe ik volgens jouw de SB600 en D7000 instel,aub..
          Misschien de handleiding even lezen
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: low key

            menu e3 in de D7000 : Commander mode

            Build in: --
            Group A: M 1/1.....1/64
            Group B: --

            Channel: 1

            De sb600 stel je dan in als Group A en op kanaal 1.

            Uiteraard de popup opklappen en oogje van sb600 richting camera.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: low key

              Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
              Kan je me dit even uitleggen hoe ik volgens jouw de SB600 en D7000 instel,aub..
              Low key is een correcte belichting doch aan de donkere kant, i.e. de linkerkant van het histogram. Of je hiervoor enkel gericht natuurlijk licht gebruikt, of je pop-up gebruikt, een on camera speedlight, of een 'off camera'-flash, of meerdere 'off camera'-belichtingen verandert weinig aan het 'low key'-principe. Indien je je low key belichting vanuit een andere hoek wenst te laten komen dan je on camera flash, dan stel je je on camera, of pop-up,als master in op zijn minimale kracht (zoals hierboven vermeld in de camera menu's). Die 'on camera'-flash stuurt dan de 'off camera'-flitsers aan (als slave) die naar hun eigen instelling en plaatsing de belichting zullen realiseren. In een gewenste low key zet je ze dus best ook niet te hard (of te dicht op het onderwerp)...

              Cheers,
              F.
              Last edited by Fibonacci; 7 juli 2012, 06:18.

              Comment


              • #8
                Re: low key

                Vraagje,dit is min of meer gelukt.Nu wil ik dit toepassen met een YN560 Speedlite ,lukt dit?Ik dacht op "S2" instellen.
                Ik heb dit geprobeert,ikzie de flits werken...maar de foto laat daar niets van zien???!!
                Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

                Comment

                Working...
                X