Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drive

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X-drive

    hoi

    ik ben op zoek naar een X-drive. Of iets dergelijks.
    Reden: heb 1 kaartje compact flash van 1gig en eentje van 128mb.
    op wedstrijden (actiefoto's) kom ik meestal niet toe. snel nr wagen en overzetten op laptop duurt half uur. veeeeel te lang.
    en lomp natuurlijk zo een laptop.

    daarmee zoek ik iets beters. Mijn oog viel op x-drive.
    Keek net bij PIN en daar kost een x-drive zonder hd (heb nog eentje liggen van 20 gig) 69 euro + 45 euro transport.

    de transportkost is bijna evenveel of het toestel. lol

    iemand een goed adres in België die deze ook verkoopt tegen een redelijke prijs?

    alvast bedankt.

    mvg
    Orc@
    http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

    Canon EOS 10D
    Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

  • #2
    Originally posted by Orc@
    daarmee zoek ik iets beters. Mijn oog viel op x-drive.
    Keek net bij PIN en daar kost een x-drive zonder hd (heb nog eentje liggen van 20 gig) 69 euro + 45 euro transport.
    Klein opmerkingske ivm je plannen. Het copiëren van een kaartje naar een X-Drive verloopt vrij traag (ook met de II en Pro versie, vermoed ik) waardoor je eigenlijk nood hebt aan een voldoend groot 2de kaartje. Afhankelijk van hoeveel foto's je op je kaartjes krijgt (bvb gebruik je JPG of RAW), zal die 128M misschien wat te klein zijn.
    Ik heb 2x 512M kaartjes waarop ik 51 foto's krijg. Een kaartje copiëren duurt ongeveer 7 minuten. Wat dus betekent dat ik gemiddeld max. 6.5 foto's per minuut kan nemen als ik wil hebben dat ene kaartje op de X-Drive staat nog voor het andere kaartje volgeschoten is.

    Henk

    Comment


    • #3
      Originally posted by Orc@
      Keek net bij PIN en daar kost een x-drive zonder hd (heb nog eentje liggen van 20 gig) 69 euro + 45 euro transport. de transportkost is bijna evenveel of het toestel. lol
      euhm, dat is 45 australische dollar, geen euro.

      groeten,

      tom
      klik

      Comment


      • #4
        Ik hoor hier vanalles over de Xdrive en eventueel aankopen in het buitenland. Ik heb hier al veel forums gezien waar ze over PIN spreken in australië. Is die pin een winkel of persoon want als je dit zoekt bij goegel vindt je veel maar niet hetgeen ik nodig heb. De enigste winkel die ik gevonden heb was digitalstore.
        Is inderdaad goedkoper dan hier in belgie. Maar als de invoerkosten net zo hoog zijn als die uit amerika ga je toch wel even twijfelen.
        DSC-F828 PSP proX goe gerief is het halve werk

        Comment


        • #5
          http://www.powerinnumbers.com.au/
          Dat is PIN, heel sterke prijzen, prima service.
          Cypho
          Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

          Comment


          • #6
            Hey,

            ik zou er toch ook voor opteren om eerder een 2de kaart aan te schaffen dan een X-drive.

            Ik bezigde vroeger altijd mijn 1 GB Microdrive en sleurde toen ook een imagetank mee. Moest dan wachten tot alles overgezet was tot ik weer kon schieten. Tot ik 2 kaartjes van 512 Mb kocht.
            Als die 2 kaartjes vol zijn laad ik ze over, maar kan ondertussen wel verder met de microdrive...of omgekeerd.

            Bovendien heb ik mij een externe card-reader aangeschaft met USB2, dat gaat stukken sneller dan de foto's van de camera in te laden op de portable of via de PCMCIA.

            groeten,
            Hans
            http://www.sportfotos.be

            Comment


            • #7
              hoi Hans

              Alles goed?
              denk dat ik nog een kaartje van 512 ga bijkopen.
              Ben al op zoek naar een nieuwe laptop met usb 2.

              had een firewire kaartlezerke van sandisk. zo een space spel, rond schijfje in het zilver.
              bucht.
              eerste maal dat ik er een compact flash kaartje in stak een tandje scheef vanbinnen. om zeep. 99 euro
              damn

              welke kaartlezer heb jij usb2? is het een stevig iets? Want die van sandisk die ik liggen heb is brol.

              greets
              Orc@
              http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

              Canon EOS 10D
              Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

              Comment


              • #8

                welke kaartlezer heb jij usb2? is het een stevig iets? Want die van sandisk die ik liggen heb is brol.

                Jaja, alles goed met mij

                Ik heb een jaar geleden ofzo een USB2 kaartlezer gekocht bij onze Australische vrienden. Blijkt om de ML4-USB2S van Datafab te gaan.
                Het is zo eentje waar ge verschillende soorten memory-kaartjes kan insteken.

                Werkt perfect en nog geen last mee gehad.

                Hans
                http://www.sportfotos.be

                Comment


                • #9
                  Ik gebruik een fiwi kaartlezer van lexar. Ze hebben ze ook in USB 2
                  http://www.lexarmedia.com/readers/readers.html

                  Comment


                  • #10
                    Welk tandje was dat Orc@ ? Ik heb dat ook bij zowel m'n x-drive als mijn D60 en bij beide gaat het om het tandje linksboven. Dat lijkt niet uit te maken wegschijven en lezen gaat nog prima (linksboven is - samen met rechtonder - de GROUND (=massa) ).
                    www.lowspark.nl

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by mikekiwi
                      Welk tandje was dat Orc@ ? Ik heb dat ook bij zowel m'n x-drive als mijn D60 en bij beide gaat het om het tandje linksboven. Dat lijkt niet uit te maken wegschijven en lezen gaat nog prima (linksboven is - samen met rechtonder - de GROUND (=massa) ).
                      het is inderdaad het links boven.
                      kzal er morgen eens een foto van maken, ben niet thuis nu.
                      maar toch, ik krijg dat compact flash kaartje daar niet deftig in.
                      tis heel raar.
                      kvind het allesinds veel geld dat ik gegeven heb voor een stukske plastic. 99 euro.

                      morgen post ik een kleine foto.

                      mvg
                      Orc@
                      http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

                      Canon EOS 10D
                      Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

                      Comment


                      • #12
                        Tja, die D60 was ook niet goedkoop Bij de D60 is het pinnetje helemaal weggebogen en steekt dus niet meer uit. Ik zeg niet dat je dat nu meteen met jouw reader moet doen, maar bij mij werkt alle nog prima!
                        Bij mijn X-drive heb ik met een klein schroevedraaiertje en een pincet het tandje weer redelijk recht kunnen buigen en die zit nu weer goed
                        www.lowspark.nl

                        Comment

                        Working...
                        X