Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stukje Beaufort-04

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stukje Beaufort-04

    Lang geleden dat ik nog wat in de Fotohoek gepost heb. Dit is een van de beelden die ik heb meegebracht van m'n zomervakantie aan zee.

    Last edited by LesC; 26 januari 2013, 16:09.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Stukje Beaufort-04

    Vind het wel mooi, maar zijn de wolken niet wat te soft?
    Photography is a way to see the world in detail.
    Fotograaf op rust

    Comment


    • #3
      Re: Stukje Beaufort-04

      Wauw, heel mooi.

      Comment


      • #4
        Re: Stukje Beaufort-04

        Les ... je moet wat meer posten want deze is heel origineel in beeld gebracht en perfect uitgevoerd .

        Groetjes
        Luc
        Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

        Comment


        • #5
          Re: Stukje Beaufort-04

          ik vond de metalen structuren vanmiddag te donker, maar als ik ze nu terug bekijk, klopt het wel helemaal en komt het veel sterker uit. De wolken hebben voor mij ook iets bevreemdend, maar juist daarom zo hard contrasterend met de voorgrond.
          Dringend die verlichting hier onder controle zien te krijgen
          groeten
          Maarten

          Comment


          • #6
            Re: Stukje Beaufort-04

            Dank jullie wel voor de mooie, positieve reacties.
            Even meegeven dat deze foto genomen werd tijdens "het blauwe uurtje", rond 21:45. Het licht dat je ziet is van de ondergaande zon, boven de zee, in mijn rug. De wolken zijn bijna "ex camera", hoewel ik de foto toch een bepaalde bewerking heb meegegeven.
            @Lucske_40: ik zou inderdaad wat meer moeten posten, en ik heb heus foto's genoeg om te tonen; kwestie van een evenwicht te vinden tussen "moderator zijn" en -zoals jullie allemaal- "fotograaf zijn". Maar ik doe m'n best.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Stukje Beaufort-04

              Ik kom daar net van terug. Ik hoorde een fotografenfamilie discussiëren over hoe moeilijk je dit (heel mooi) beeld toch maar goed op de foto zou krijgen. Hopelijk zijn het ook BD'ers en krijgen we hun resultaten ooit te zien.
              Zoals het beeld hier op staat, is moeilijk te overtreffen, denk ik. Ik blijf er naar kijken.
              Bedankt, Les, voor de moderatie. En blijf posten ajb.
              Groetjes,
              Xavier
              Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
              Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
              Laat de commentaren maar komen.

              Comment


              • #8
                Re: Stukje Beaufort-04

                Mooie abstracte plaat mede door het goed gekozen standpunt. Knap.

                Comment


                • #9
                  Re: Stukje Beaufort-04

                  Licht gebogen tot mijn eigen ik. Bewonderend in bescheidenheid. Mooie plaat
                  van een mooi kunstwerk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stukje Beaufort-04

                    Dank voor de mooie woorden (ook wat het modereren betreft )
                    Gelukkig vind ik tussendoor nog wat tijd om aan m'n foto's te werken, daarvoor zitten we toch op BD, nietwaar?

                    Even meegeven dat dit beeld in Wenduine op de Rotonde staat; het is maar een stukje van wat de Franse beeldhouwer Bernar Venet "216.5° Arc x21" noemt. Ik probeer er nog een foto van af te werken voor in m'n portfolio.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stukje Beaufort-04

                      Heel mooi beeld! Het middelste paaltje mag van mij of iets meer op, of eraf. Zoals die nu erop staat - net wel/ net niet... Vind ik persoonlijk iets raars hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stukje Beaufort-04

                        Bedankt voor je reactie.
                        Als je het beeld zelf gezien hebt (op de Rotonde in Wenduine), dan weet je dat het bestaat uit drie groepen met telkens een aantal onvolledige cirkels in metaal. Eenentwintig bogen in totaal. Dit is een stuk van de groep van zes. Een lager standpunt had achtergrondrommel in beeld gebracht. Een hoger standpunt (of onderaan wat afgekropt) zou de groep gebroken hebben, en dat wilde ik niet. Ik geef het toe: mijn persoonlijke visie hierop.
                        Ik moet nog altijd een paar andere shots van hetzelfde beeld afwerken en eindelijk werk maken van mijn "portfolio Beaufort-04". Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb...
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stukje Beaufort-04

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Bedankt voor je reactie.
                          Als je het beeld zelf gezien hebt (op de Rotonde in Wenduine), dan weet je dat het bestaat uit drie groepen met telkens een aantal onvolledige cirkels in metaal. Eenentwintig bogen in totaal. Dit is een stuk van de groep van zes. Een lager standpunt had achtergrondrommel in beeld gebracht. Een hoger standpunt (of onderaan wat afgekropt) zou de groep gebroken hebben, en dat wilde ik niet. Ik geef het toe: mijn persoonlijke visie hierop.
                          Ik moet nog altijd een paar andere shots van hetzelfde beeld afwerken en eindelijk werk maken van mijn "portfolio Beaufort-04". Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb...
                          Helaas ken ik het beeld niet, maar hoop dat je snapte wat ik bedoel, net een halve cm meer zou leuk zijn, alhoewel ik goed begrijp dat niet alles altijd mogelijk is en af en toe moet je concessies doen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stukje Beaufort-04

                            heel mooi beeld!
                            persoonlijk, wellicht kwestie van smaak, zou ik er nog wat geel uithalen en de saturatie wat verhogen. Dan komt het contrast blauw/roestbruin nog beter tot zijn recht.
                            facebook

                            500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stukje Beaufort-04

                              Dank je. Wil best wel eens proberen, maar gezien het tijdstip waarop de foto werd gemaakt (gouden uurtje)...
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X