Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 1D X versus 5D Mk III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 1D X versus 5D Mk III

    welk is het voordeel van de 1DX t.o.v. de 5D Mk III ?

    uiteraard vergelijk je de specs van beide toestellen en zijn er wel wat verschillen , vooral de prijs maar toch moeilijk kiezen uit deze twee nieuwe toestellen ...

    ik ben geïnteresseerd om hier wat comments over te horen .

  • #2
    Re: canon 1D X versus 5D Mk III

    Ik heb eigenlijk nog geen review gezien van de 1D X, dat maakt het moeilijk om een vergelijking te maken.
    De 1D X is vooral gemaakt om op alle punten zo snel mogelijk te zijn, heel veel foto's per seconde, nog wat snellere AF...
    Voor iemand die dagelijks actiefoto's maakt zal dat de perfecte keuze zijn.

    Van de 5D MKIII heb ik al wel reviews gelezen, vooral de heel sterk verbeterde AF en de nog betere hoge iso hebben mij doen beslissen om die te bestellen (ik heb er dus net eentje besteld).
    Ik heb geregeld problemen met de AF van de 5D MKII omdat ik redelijk wat foto's maak op plaatsen waar er niet veel licht is, dat zou met de 5D MKIII heel wat beter moeten gaan. Bij de "II" is dan alleen het centrale AF-punt bruikbaar, bij de "III" zijn er heel wat meer bruikbaar met wat minder licht.
    Het aantal foto's per seconde is ook verdubbeld tegenover de 5D MKII, 6 foto's per seconde zal voor mij wel voldoende zijn, toch voor de actie die ik gewoonlijk fotografeer.

    De 1D X is voor mij gewoon veel te duur, anders had ik die misschien wel gekocht.
    Die zal waarschijnlijk op heel wat punten net iets beter presteren, maar die kost wel dubbel zoveel.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: canon 1D X versus 5D Mk III

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb eigenlijk nog geen review gezien van de 1D X, dat maakt het moeilijk om een vergelijking te maken.
      De 1D X is vooral gemaakt om op alle punten zo snel mogelijk te zijn, heel veel foto's per seconde, nog wat snellere AF...
      Voor iemand die dagelijks actiefoto's maakt zal dat de perfecte keuze zijn.

      Van de 5D MKIII heb ik al wel reviews gelezen, vooral de heel sterk verbeterde AF en de nog betere hoge iso hebben mij doen beslissen om die te bestellen (ik heb er dus net eentje besteld).
      Ik heb geregeld problemen met de AF van de 5D MKII omdat ik redelijk wat foto's maak op plaatsen waar er niet veel licht is, dat zou met de 5D MKIII heel wat beter moeten gaan. Bij de "II" is dan alleen het centrale AF-punt bruikbaar, bij de "III" zijn er heel wat meer bruikbaar met wat minder licht.
      Het aantal foto's per seconde is ook verdubbeld tegenover de 5D MKII, 6 foto's per seconde zal voor mij wel voldoende zijn, toch voor de actie die ik gewoonlijk fotografeer.

      De 1D X is voor mij gewoon veel te duur, anders had ik die misschien wel gekocht.
      Die zal waarschijnlijk op heel wat punten net iets beter presteren, maar die kost wel dubbel zoveel.
      Bart,

      bedankt voor de interessante reactie !

      ik had ook de 5D MkII en was daar wel zeer tevreden mee.(onlangs verkocht met het oog op ... ).
      maar de snelheid en de AF konden inderdaad wel wat beter dan bij de 5D Mk II. ( alom bekend ).
      bij de 5D Mk III worden deze 'probleempjes' blijkbaar opgelost.

      het wordt dus één van de twee nieuwe toestellen, maar. ... .

      als ik je tussen de lijnen door begrijp zou je, als je geen rekening zou houden met de prijs eerder voor de 1Dx gekozen hebben.
      misschien moet ik toch nog even wachten op de eerste reviews, want dit hoge bedrag schrikt toch wel wat af.

      zou die 1DX puur naar scherpte even goed zijn als die 5D Mk III ? met minder pixels ?

      groetjes,

      Dirk

      Comment


      • #4
        Re: canon 1D X versus 5D Mk III

        Ik vermoed dat 1dx in alles wel wat beter zal zijn aangezien de video kwaliteit ervan ook beter is dan de mk3, terwijl geen filmer de 1dx gaat kopen vanwege de concurrentie in die prijssegment. Video in ieder geval lijkt scherper te zijn, maar de principes daarvan zijn toch ff wat anders.....

        Comment


        • #5
          Re: canon 1D X versus 5D Mk III

          [QUOTE=Black B@ndit;3593968]Ik heb eigenlijk nog geen review gezien van de 1D X, dat maakt het moeilijk om een vergelijking te maken.QUOTE]

          fotograaf Martin Bailey beschrijft zijn Canon 1D-x,.. maakt ISO-test alsook tussen de 1D-x vs 5D mk III

          Comment


          • #6
            Re: canon 1D X versus 5D Mk III

            [QUOTE=Sweetly;3594406]
            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik heb eigenlijk nog geen review gezien van de 1D X, dat maakt het moeilijk om een vergelijking te maken.QUOTE]

            fotograaf Martin Bailey beschrijft zijn Canon 1D-x,.. maakt ISO-test alsook tussen de 1D-x vs 5D mk III

            http://blog.martinbaileyphotography....al-slr-review/
            bedankt voor de link naar deze review.

            Dirk

            Comment


            • #7
              Re: canon 1D X versus 5D Mk III

              Ik ben net de 5D MKIII gaan ophalen bij Studio 73 te Geel.

              Ik heb 3299 euro betaald, maar krijg nog 60 euro terug omdat die ondertussen wat goedkoper geworden is.
              Er is 5 jaar garantie + een Lexar Professional 1000x 16GB CF inbegrepen (de actie met het CF kaartje loopt morgen af, maar dan zullen ze waarschijnlijk wel iets anders doen).

              Ik heb de AF hier wat getest in vrij donkere omstandigheden (1/30 sec op f2,8 en iso 12800), en dan schijnen alle AF-punten nog goed te werken, met de 5D MKII heeft dan zelfs het centrale AF-punt al problemen, de andere kan je dan al lang vergeten, want die werken dan gewoon niet meer.
              Dat ziet er al heel wat handiger uit, zo kan ik bij optredens altijd het juiste AF-punt gebruiken wat het gemakkelijker maakt om juist te kadreren.
              Volgende donderdag zal ik dat allemaal eens goed uittesten.
              Last edited by Black B@ndit; 6 juli 2012, 11:08.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: canon 1D X versus 5D Mk III

                Na het lange wachten was hij er dan eindelijk. Nu een week of 2 in het bezit van de 1Dx en bevalt prima.
                In het begin wel wat zoeken naar de juiste AF instellingen maar nu al staat vast dat ik heel veel plezier ga beleven aan deze snelheidsduivel. Hopelijk blijft het entoesiasme er ook als we weer indoor actiefoto's gaan maken.
                De nieuwe bijkomende en ook de gewijzigde bedieningsknoppen zijn eveneens een groot pluspunt tegenover de vorige versies.
                Kopen als je kan!

                Comment


                • #9
                  Re: canon 1D X versus 5D Mk III

                  hoi wavewarriorwilly,

                  Ik ben benieuwd naar je ervaringen mbt de 1dx.
                  Zowel de voor- als de nadelen van deze camera.
                  Waar lig je interesse met fotograferen?
                  Is dit echt een allround camera of merk je dat de beeldkwaliteit bij bijvoorbeeld stilstaande 'voorwerpen' minder/net zo goed zijn als bij andere [goedkopere] camera's?
                  Dus, als je de snelle burst niet nodig hebt?

                  Alvadt bedankt voot je reactie

                  Shinobi

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 1D X versus 5D Mk III

                    Oorspronkelijk geplaatst door shinobi Bekijk bericht
                    Zowel de voor- als de nadelen van deze camera.
                    Waar lig je interesse met fotograferen?
                    Is dit echt een allround camera of merk je dat de beeldkwaliteit bij bijvoorbeeld stilstaande 'voorwerpen' minder/net zo goed zijn als bij andere [goedkopere] camera's?
                    Dus, als je de snelle burst niet nodig hebt?
                    Voordelen ; alles wat je je maar kan voorstellen
                    Nadelen ; prijs en gewicht

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 1D X versus 5D Mk III

                      Ik ken iemand die n 1Dx heeft gekocht, en het prijsverschil met de 5DIII niet gerechtvaardigd vindt. 7000 euro is geen kleingeld !

                      Als je het enkel voor je hobby zou gebruiken is het eigenlijk wel gestoord om zoiets te kopen, tenzij je natuurlijk n win for life hebt gewonnen, geërfd hebt of CEO bent :-).

                      t Toestel is trouwens nog zwaarder en groter dan n 1DIV of 1DsIII, dus als je er heel de dag meer rondloopt, wordt je dat wel beu.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 1D X versus 5D Mk III

                        Ik heb geen 5D Mk III maar de 1DX is gewoon de beste camera die ik tot nu toe gehad heb. Tot ISO 6400 zo goed als geen ruis, tot ISO 12800 perfect bruikbaar voor krantenfoto's. Je kan twee scherpstelpunten vastleggen, 1 hor en 1 ver. Lichtmeting op scherpstelpunt. De beeldkwaliteit is altijd top. Nadeel kan de prijs zijn, gewicht vind ik zelf niet erg.
                        Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 1D X versus 5D Mk III

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Ik ken iemand die n 1Dx heeft gekocht, en het prijsverschil met de 5DIII niet gerechtvaardigd vindt.

                          t Toestel is trouwens nog zwaarder en groter dan n 1DIV of 1DsIII, dus als je er heel de dag meer rondloopt, wordt je dat wel beu.
                          Het gewicht kan ik me voorstellen dat dit een erge nadeel is.
                          Kan degene ook aangeven waarom hij het prijsverschil niet gerechtvaardigd vindt?

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 1D X versus 5D Mk III

                            1Dx is meer dan dubbel zo duur maar beeldkwaliteit etc is niet dubbel zo goed.

                            Natuurlijk is het een geweldig machien, maar als je het gewoon voor je hobby koopt, denk ik niet dat je vrouw/man happy zal zijn. Voor dat geld heb je al n tweede auto of n mooie keuken.

                            t Is natuurlijk n toestel voor pro's !

                            Maat van mij gebruikt het op festivals en vindt het te zwaar om heel de dag meer rond te lopen, zeker met n 70-200 erop.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 1D X versus 5D Mk III

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Maat van mij gebruikt het op festivals en vindt het te zwaar om heel de dag meer rond te lopen, zeker met n 70-200 erop.
                              Ik loop op een cyclocross rond met 2 1D's, 70-200, 16-35, 24-70 en 200-400 die alleen al 3,6 kilogram weegt. Als ik festivals doe is het een verademing dat ik maar 2 body's met 2 lenzen moet dragen. Vooral dat je daar ook niet op en af hellingen moet :-)

                              Voor portrait toepassingen en stilstaande objecten is een 5D III of II meer dan voldoende, een andere Canon zal de klus ook wel klaren. Vooral de lenzen zijn belangrijk. Een mindere lens op een DX geeft geen topfoto...
                              Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                              Comment

                              Working...
                              X