Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meningen gevraagd over prijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meningen gevraagd over prijs

    Ik ben al enkele jaren geďnteresseerd in fotografie, en een tijdje geleden heb ik besloten om me er hobbygewijs meer op toe te leggen.
    Ik heb me ingeschreven voor een cursus en ben nu dus op zoek
    naar een camera.

    Aangezien ik een student ben, ligt het budget niet echt hoog, en ben ik aan het uitkijken naar een Nikon D3100 (of vergelijkbare modellen).

    Op een tweedehandssite vond ik volgende aanbieding:

    Nikon D3100 met 18-55 kitlens en geheugenkaart van 8GB.

    De camera in kwestie is amper gebruikt (ongeveer 1000 clicks), een jaartje oud en nog in garantie.

    De verkoper vraagt €330.

    Vinden jullie dit een eerlijke prijs als je op bijvoorbeeld Bol.com een D3100 met kitlens voor €399 kan kopen.

    Graag jullie mening!

  • #2
    Re: Meningen gevraagd over prijs

    Wat is een eerlijke prijs, wat de gek er voor geeft zeggen ze vaak en terecht. Als de verkoper iemand zo gek krijgt prima en hij is vrij om te vragen wat hij wil. Alleen jij als koper moet je afvragen of je er dat voor wilt betalen als hij nieuw maar €399.- kost.
    "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

    Comment


    • #3
      Re: Meningen gevraagd over prijs

      ik zou gewoon afdingen naar 300 euri.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Meningen gevraagd over prijs

        Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Bekijk bericht
        Wat is een eerlijke prijs, wat de gek er voor geeft zeggen ze vaak en terecht. Als de verkoper iemand zo gek krijgt prima en hij is vrij om te vragen wat hij wil. Alleen jij als koper moet je afvragen of je er dat voor wilt betalen als hij nieuw maar €399.- kost.
        Daarin heb je gelijk, maar ik maak graag een geďnformeerde beslissing, dus daarom leek het me een goed idee om raad te vragen aan mensen die meer van fotografie en camera(prijzen) weten dan ik.

        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        ik zou gewoon afdingen naar 300 euri.
        De koper zegt dat ze een bod heeft van €320 en wil daarom enkel voor €330 aan mij verkopen. Het is natuurlijk onmogelijk om in zulke zaken te weten of ze de waarheid spreekt, maar zo zit het natuurlijk in elkaar.

        Comment


        • #5
          Re: Meningen gevraagd over prijs

          persoonlijk zou ik voor die 'luttele' 70 euro dan toch voor nieuw gaan als ik jou was. je hebt wel een jaar garantie meer dan
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Meningen gevraagd over prijs

            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            persoonlijk zou ik voor die 'luttele' 70 euro dan toch voor nieuw gaan als ik jou was. je hebt wel een jaar garantie meer dan
            Idem hier. 70€ voor 2 jaar rust is het waard. De prijs van bol.com is erg scherp.

            Ik heb niets tegen tweedehands, maar het verschil moet groot genoeg zijn (e.g. 60% nieuw prijs).

            C.

            Comment


            • #7
              Re: Meningen gevraagd over prijs

              Ga voor een nieuwe D 3100 echt fantastisch toestelletje voor de prijs, als je budget het toelaat, koop dan ook een 35mm 1.8G.

              Comment


              • #8
                Re: Meningen gevraagd over prijs

                Ook ik zou je aanraden als het budget het enigszins toelaat om voor een nieuwe te kiezen.
                "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                Comment


                • #9
                  Re: Meningen gevraagd over prijs

                  Allemaal bedankt voor jullie reacties, het is duidelijk waarnaar de voorkeur uitgaat

                  Wel had ik nog graag geweten waarom jullie voor de nieuwe camera zouden gaan. Hij kost €399 en ik zou dus nog een geheugenkaart nodig hebben van (ongeveer) €30.

                  Dit is €100 meer dan de tweedehands optie.

                  Schatten jullie de nadelen van een tweedehands camera zo in of gaat het om het extra jaar garantie?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Meningen gevraagd over prijs

                    Oorspronkelijk geplaatst door BenVdB Bekijk bericht
                    Allemaal bedankt voor jullie reacties, het is duidelijk waarnaar de voorkeur uitgaat

                    Wel had ik nog graag geweten waarom jullie voor de nieuwe camera zouden gaan. Hij kost €399 en ik zou dus nog een geheugenkaart nodig hebben van (ongeveer) €30.

                    Dit is €100 meer dan de tweedehands optie.

                    Schatten jullie de nadelen van een tweedehands camera zo in of gaat het om het extra jaar garantie?
                    Dat is een moeilijke vraag. Meestal is tweedehands ok. Maar het toestel kan wel geval-
                    len zijn, of op een andere manier "misbruikt". Dat weet je dus nooit. Je neemt dus een
                    risico. Weliswaar geen groot. Maar toch. Het is er.
                    Zelf zou ik nooit meer dan 60% van de nieuwprijs betalen. Die 100 euro verschil ben je
                    in een paar dagen vergeten. Misschien zelfs al van zodra je dat ding splinternieuw uit
                    zijn doos haalt.
                    Want indien ik iets nieuws koop, heb ik het gevoel dat ik het zelf moet inwijden en in-
                    werken. Het toestel groeit zo als het ware met mij en mijn hobby. Belachelijk. Ja, dat
                    zal wel. Maar ik wil ook geen kat van 2 jaar oud of zo.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Meningen gevraagd over prijs

                      Oorspronkelijk geplaatst door BenVdB Bekijk bericht
                      Ik ben al enkele jaren geďnteresseerd in fotografie, en een tijdje geleden heb ik besloten om me er hobbygewijs meer op toe te leggen.
                      Ik heb me ingeschreven voor een cursus en ben nu dus op zoek
                      naar een camera.


                      Graag jullie mening!
                      een gewaagde volgorde.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment

                      Working...
                      X