Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon coolpix of canon powershot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon coolpix of canon powershot

    Hallo,

    Ik heb mijn nichtje voor haar verjaardag een nieuwe compact beloofd. Nu ben ik wat aan het rondkijken, maar ik geraak er niet uit. Welke is nu het interessantst? De nikon coolpix s2600 of de canon powershot A3300?
    De nikon heeft hogere iso, maar de canon is lichtsterker.
    Ze heeft hem nodig voor foto's van haar zoontje van 1 en foto's in haar klas, ze is kleuterleidster.
    Ze klaagt dat haar oude nooit scherpe foto's neemt en ik heb de resultaten ervan gezien en dat klopt wel. Ze kent niets van fotografie en wil gewoon snapshotjes nemen.

    Thx
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: nikon coolpix of canon powershot

    Bij mijn dochter gaat het over de keuze tussen Canon Powershot SX 220 HS, die momenteel in de Media in solden staat voor 150 euro of een Nikon Coolpix P310. De bedoeling is ook om binnenshuis foto's te maken van de kindjes.
    En het moet compact zijn (in een broekzak of kleine handtas passen)
    Ik denk dat ik morgen voor haar de Canon Powershot SX220 HS ga halen in de Mediamarkt. Volgens reviews zijn beide toestellen redelijk goed binnenshuis.
    De Nikon oogt degelijker maar de prijs is dan ook weer een stuk hoger.
    Mijn oude Panasonic FZ8 presteerde ook niet goed binnenshuis.

    Comment


    • #3
      Re: nikon coolpix of canon powershot

      Mijn vrouw heeft vandaag de coolpix s3300 gekocht. Ik wil deze wel eventjes testen :-)
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: nikon coolpix of canon powershot

        En wat is het resultaat?
        Mijn dochter is ook aan het zeuren voor zo'n coolpix maar ook ik weet minder van de compacts dan van de dslr's.
        Ze heeft nu een goedkope sanyo, maar das echt niks. Die foto's trekken echt nergens op. (prijs was dan ook 79 euro, kadootje oma)
        Accu is na 10 foto's leeg.
        Gaan er in zo'n coolpix gewone AA accu's?

        Ruud
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

        Comment

        Working...
        X