Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

    Er is goed nieuws voor de deelnemers aan de natuurfotografie op 25 augustus door het natuurgebied Groote meer in Ossendrecht
    Ik begeleid jullie door het natuurgebied met een elektrische off the road eco-car. Die dag hebben we per toeval ook een foto-workshop in het gebied onder leiding van natuurfotograaf Johan van de Watering. Wij mogen op een bepaald uur aansluiten bij hem, en kennismaken met de kunst van de macrofotografie
    Dus voor zij die wat willen opsteken over macro, neem ook uw macrolensje mee We zullen dan ongeveer maximaal een uurtje close-ups en macro fotograferen.

    Normaal ben ik ook aanwezig bij deze workshops als begeleider/toezichthouder, maar mijn collega is zo vriendelijk het van mij over te nemen als begeleiding bij die workshop, zodat ik met jullie een mooie dag kan beleven, hoop ik

    -----------------------------------

    Deze datum is volgeboekt..

    Voor 5 liefhebbers van natuurfotografie een dag door een uniek natuurgebied ten noorden van Antwerpen op de grens met België en Nederland. Het betreft hier heidelandduinen en bosgebied met prachtige vennen. Ook rijdt men dan door een stuk militair domein. Als er vroeg genoeg wordt gestart is het mogelijk om ook fauna te fotograferen. Er is wel een stuk privé domein bij waar je eventueel fauna kunt fotograferen, maar deze foto's mogen omwille van het beschermd gebied niet worden gepubliceerd.

    Lunch
    Er kan worden gegeten onderweg in de natuur of in de kantine van een onze werkschuur. Eventueel zorg ik voor een heerlijke kop soep.

    Kosten
    Er zijn geen kosten aan verbonden. Wel zelf eten en frisdrank meebrengen.

    Afsluiting
    Er kan eventueel een nabespreking volgen onder het genot van een bakje koffie of iets anders in een taverne(Volksabdij) of in de werkschuur.

    In deze periode staan de heidelandduinen in bloei staan.

    Waarom maar 5 natuurfotografen?
    We rijden met een eco-car door ongeveer 900 hectare natuurgebied. Op deze electrische eco-car is plaats voor 6 personen inclusief bestuurder.

    De eerste 5 aanmeldingen voor 25 augustus 2012 zijn bekend.
    Wil je ruilen of een andere datum, dan even een PB aub.
    Wil je met iemand samen rijden, kijk dan of een van de deelnemers uit uw buurt komt.

    Lijst met aanmeldingen:

    1. jvdk
    2. Sonjabelgium (wil samen rijden met iemand)
    3. purlut ( 2 personen)
    4. terrano
    Last edited by Guest4; 30 juni 2012, 19:14.

  • #2
    Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

    Mijn fototas is ondertussen klaar. Accu's opgeladen, macrolen(s)(zen) klaar.
    Oei, 't is nog wat te vroeg zekers ?

    Kijk er toch naar uit ...
    @Sonjabelgium. Eventueel kan je tot bij mij komen vanwaar we dan met drie personen doorrijden ....
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

      Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
      Oei, 't is nog wat te vroeg zekers ?
      Baaah...Kweet nie Ge kunt altijd blijven slapen in de Volksabdij twee maandjes vakantie

      Comment


      • #4
        Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

        Veel plezier aan jullie! 't Is een mooie plek. Wij gaan er regelmatig wandelen of toch in stukjes ervan.

        Comment


        • #5
          Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

          Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Mijn fototas is ondertussen klaar. Accu's opgeladen, macrolen(s)(zen) klaar.
          Oei, 't is nog wat te vroeg zekers ?

          Kijk er toch naar uit ...
          @Sonjabelgium. Eventueel kan je tot bij mij komen vanwaar we dan met drie personen doorrijden ....
          OMG Wat een toffe surplus zeg!!! Tof tof tof!!!!

          Ik pb je purlut om af te spreken

          Moest er iemand wegvallen neem ik graag de eerste reservebank in ook voor mijn dochter LMfoto

          Son

          PS mijne zooitje is ook geladen maar gaat ongetwijfeld nog ettelijke keren "platgebruikt" zijn ook hoor 7 juli en 14 juli ook al hele dag gaan macroën en t'is niet dat ik anders stilzit ook ...
          Last edited by Sonjabelgium; 1 juli 2012, 09:42.
          Webstek in opbouw

          Comment


          • #6
            Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

            juist gelezen

            moest er iemand wegvallen mag je me altijd als reserve inschrijven, lijkt me inderdaad wel de moeite, nog nooit een SD natuurfotografie meegemaakt
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

              moesten er meerdere wegvallen ik wil wel 3de reserve zijn of zo iets toch
              bd0379be

              Comment


              • #8
                Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

                Ik zeg trekhaak en remork
                Webstek in opbouw

                Comment


                • #9
                  Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                  Ik zeg trekhaak en remork
                  't zou nog plezant worden ook, 'k zie het al voor mij , op zich al een fotoshoot waard denk ik

                  hebben ze er géén tweede elektrische off the road eco-car ?
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

                    Sorry voor al de "reserven", maar ik zal toch zelf aanwezig zijn

                    Goed nieuws ook, die workshop; mijn macro lens zal niet ontbreken...

                    Mvg, Theo
                    Mijn website: http://www.vlassen.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

                      't is bijna zover ... We moeten dringend met de eieren naar de Arme Klaeren ...
                      Euh, nog even graag info.

                      Is er een idee wanneer we eventueel stoppen ? 18u, 19u, 20u, 21u, 22u, 23u, de dag nadien, de week nadien ?

                      Zijn laarzen nuttig, nodig of is wandelschoeisel meer dan voldoende ?
                      Is er mogelijkheid om een pakje, koffer goed vast te sjorren in het wagentje ? Ik zit met mijn materiaal in de rugzak, maar denk eng ewone schoudertas mee te nemen en een afzonderlijke tas met het eten en het drinken. Maar, als je achteraan zit, is het moelijk om en je fototas, en nog een afzonderlijke tas en eventueel je fototoestel vast te houden ...

                      Allee, ik kijk er al naar uit
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                        't is bijna zover ... We moeten dringend met de eieren naar de Arme Klaeren ...
                        Euh, nog even graag info.

                        Is er een idee wanneer we eventueel stoppen ? 18u, 19u, 20u, 21u, 22u, 23u, de dag nadien, de week nadien ?

                        Zijn laarzen nuttig, nodig of is wandelschoeisel meer dan voldoende ?
                        Is er mogelijkheid om een pakje, koffer goed vast te sjorren in het wagentje ? Ik zit met mijn materiaal in de rugzak, maar denk eng ewone schoudertas mee te nemen en een afzonderlijke tas met het eten en het drinken. Maar, als je achteraan zit, is het moelijk om en je fototas, en nog een afzonderlijke tas en eventueel je fototoestel vast te houden ...

                        Allee, ik kijk er al naar uit
                        Ik vermoed dat dit niet al te laat zal zijn, want er zijn er die nog een heel eind moeten rijden. Wil het beperken tot maximaal 16 uur, afhankelijk wat de deelnemers willen natuurlijk
                        Vermits u wordt gereden en niet veel moet stappen, zou ik voor laarzen kiezen, kun je ook eens een drassig ven instappen. Onderaan de car is op de tweede rij bij de voeten van de passagiers nog een beetje ruimte om enkele tassen te plaatsen. De fototassen zou ik zelf bij u houden op de zit. Maar, we zien wel, desnoods een aanhangwagentje. of op het dak, dan is het een echte safari
                        Last edited by Guest4; 15 augustus 2012, 15:36.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

                          Bedankt voor deze info ...
                          16 uur is vroeg, heel vroeg ...
                          Dan nog 2 uren max bollen en dat is dan 18 uur ...
                          Euh, indien het weer is zoals vandaag en voorspelt voor de volgende 3 dagen (30°C en meer) zou ik toch opteren dat iedereen verplicht wordt van minimaal 2 liter water mee te brengen, tenzij we zeker onderweg kunnen tanken . Ik spreek hier echt wel uit ervaring en niets is slechter dan een risico op onvoorzien uitdrogen ... Heb het ooit meegemaakt in de Hoge vennen ver van alle bewoners, ... waar we bij 33°C in volle bakzon plots een collega hadden die een crisis deed ten gevolge onvoldoende drinken. Achteraf vernamen we dat de sukkel amper 33cl water had voorzien anders moest hij teveel sleuren...
                          En nu naar de arme klaeren voor een schitterend weer volgende zaterdag.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

                            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            Bedankt voor deze info ...
                            16 uur is vroeg, heel vroeg ...
                            Dan nog 2 uren max bollen en dat is dan 18 uur ...
                            Euh, indien het weer is zoals vandaag en voorspelt voor de volgende 3 dagen (30°C en meer) zou ik toch opteren dat iedereen verplicht wordt van minimaal 2 liter water mee te brengen, tenzij we zeker onderweg kunnen tanken . Ik spreek hier echt wel uit ervaring en niets is slechter dan een risico op onvoorzien uitdrogen ... Heb het ooit meegemaakt in de Hoge vennen ver van alle bewoners, ... waar we bij 33°C in volle bakzon plots een collega hadden die een crisis deed ten gevolge onvoldoende drinken. Achteraf vernamen we dat de sukkel amper 33cl water had voorzien anders moest hij teveel sleuren...
                            En nu naar de arme klaeren voor een schitterend weer volgende zaterdag.
                            Vergeet ook niet de nodige suikers in te pakken , veel plezier op de shoot .
                            Trouwens, jullie gaan toch op 25 augustus en niet dit komende weekend dacht ik, tegen dan is de hittegolf waarschijnlijk al voorbij...

                            Grtjs,
                            EdjeC
                            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goed nieuws voor Natuurfotografie 25 augustus 2012 Groote Meer

                              Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
                              Trouwens, jullie gaan toch op 25 augustus en niet dit komende weekend dacht ik, tegen dan is de hittegolf waarschijnlijk al voorbij...

                              Grtjs,
                              EdjeC
                              Weet ik, weet ik, maar 't is nog niet verboden te dromen ...
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X