Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

just did it! D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • just did it! D800

    Hallo,

    na een korte tussenstop bij NEX7 dan toch maar gesprongen:

    D800 + MD12 + 24/70_2.8 + SB910...
    heb nog een oude 80/200_2.8 dus setje is voorlopig compleet...

    zooo blij terug een camera in de hand te hebben die naam waardig...

    ok beetje overdreven maar het gevoel terug te kunnen werken als weleeer is toch wel heel fijn...

    Ben nog volop aan het RTFM'en ("read the fucking manual") maar eerste resultaten zijn priiima!
    ook SB910 is echt wel iets!

    De laatste dingen op de lijst zijn de 12/24 en een sigma 120/300_2.8

    gr

    koen

  • #2
    Re: just did it! D800

    was je dus even bij Sony aan de boemel gegaan?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: just did it! D800

      Hoe is het mogelijk een SUPERIEURE Nex 7 verlaten voor zo'n antieke camera met klapperende spiegel
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: just did it! D800

        nex is gemaakt voor fijne handen.... niet voor mijn cervela's..
        prima camera maar shiet mi zijn doel voorbij.. stoorde me mateloos aan de ontuitschakelbare video-start-knop....

        is fantastisch ding maar blijft point en shoot... en je wordt er slordig van ... met al die beeldkwaliteit crop je naar believen in PS... dus klikken maar, zal wel iets goeds in zitten...

        nee, nee ... happy as larry met goeie ouwe FX mode... 24x36 + M/A/S/P - rocks!
        en lenzen blijven onklopbaar... Methusalem wist het al maar het blijft waar : eerst glas en dan de camera...

        grtz

        Koen

        Comment


        • #5
          Re: just did it! D800

          Ik heb zo ook een paar keer naast pot gepiest .... Mij laten meeslepen door de hype's dat DSLR voorbij was , dat de nieuwe kleine compactere systemen minstens even goed zijn ...duh, vanalles geprobeerd... Fuji - nex - "M" - etc .... Ze mogen zoveel zeggen dat een spiegel "antiek" is ... Ik moet daar dan eens meewarig om glimlachen ...

          Comment


          • #6
            Re: just did it! D800

            Is het de D800 of D800E
            ik ben sinds kort de eigenaar van de 800 zonder E en wil wel eens wat gebruikservaringen horen van de 800E.

            Comment


            • #7
              Re: just did it! D800

              Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
              Is het de D800 of D800E
              ik ben sinds kort de eigenaar van de 800 zonder E en wil wel eens wat gebruikservaringen horen van de 800E.
              Kan je hier toch allemaal lezen - veel pro's maar zeker zoveel contra's : http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...00-403696.html

              Comment


              • #8
                Re: just did it! D800

                Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                Kan je hier toch allemaal lezen - veel pro's maar zeker zoveel contra's : http://forum.belgiumdigital.com/f9/n...00-403696.html


                ook objectieve meningen??
                Ik heb nog niets gelezen wat ook onderbouwd was
                Wel veel meningen van niet bezitters wel ik vind een ferrari ook geweldig maar heb er ook geen hoe objectief is dat dan???

                Comment


                • #9
                  Re: just did it! D800

                  Heb een D2x, een D3 en sinds kort de D800 (zonder E). Eerlijk gezegd spijt het me van de aankoop van de D800 omdat ik met mijn andere Nikons even goede (of even slechte) foto's maak. Mijn hoofdreden was de mogelijkheid tot filmen met de D800 maar van dat filmen heb ik eigenlijk al mijn bekomst: naar mijn mening kan ik de 2 niet goed combineren, ik moet me toeleggen op het één ofwel op het ander.(maar dat zal wel voor iedereen verschillend zijn)
                  Ik zeg geen woord kwaad van de D800 maar volgens mijn eerste ervaringen presteert hij niet echt beter dan de D3. ik druk echter nooit af want al mijn werk steek ik in diaporama's waardoor ik de grote resolutie van de D800 niet echt nodig heb. Maar... het is een fantastische Nikon die ik, zonder de gebruikshandleiding te openen, onmiddellijk intuïtief kon bedienen. In elk geval proficiat met je aankoop, je zult er veel genoegen aan beleven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: just did it! D800

                    Oorspronkelijk geplaatst door kope999R Bekijk bericht
                    Hallo,

                    na een korte tussenstop bij NEX7 dan toch maar gesprongen:

                    D800 + MD12 + 24/70_2.8 + SB910...
                    heb nog een oude 80/200_2.8 dus setje is voorlopig compleet...

                    zooo blij terug een camera in de hand te hebben die naam waardig...

                    ok beetje overdreven maar het gevoel terug te kunnen werken als weleeer is toch wel heel fijn...

                    Ben nog volop aan het RTFM'en ("read the fucking manual") maar eerste resultaten zijn priiima!
                    ook SB910 is echt wel iets!

                    De laatste dingen op de lijst zijn de 12/24 en een sigma 120/300_2.8

                    gr

                    koen
                    12/24 op een FF camera ? Wat is daarvan de zin ? Ik meen te weten dat er geen enkele objectievenbouwer een zoom in het fullframe groothoekgebied tot 12mm heeft, of heb ik wat gemist

                    Comment


                    • #11
                      Re: just did it! D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      12/24 op een FF camera ? Wat is daarvan de zin ? Ik meen te weten dat er geen enkele objectievenbouwer een zoom in het fullframe groothoekgebied tot 12mm heeft, of heb ik wat gemist
                      Je hent idd wat gemist, Sigma heeft de 12/24 voor FF



                      Maar ik vermoed aan de zinsbouw dat de schrijver de Nikon 14/24 bedoelde
                      D800 en een goed glasservies

                      Comment


                      • #12
                        Re: just did it! D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                        Je hent idd wat gemist, Sigma heeft de 12/24 voor FF



                        Maar ik vermoed aan de zinsbouw dat de schrijver de Nikon 14/24 bedoelde
                        Sorry, ik dacht dat het hier om een Nikon objectief ging, maar wist niet dat Sigma deze had in groothoek, ook ik zou gaan voor de 14-24 van Nikon, hoewel de Nikon 16-35 AF-s ook een niet te onderschatten stukje optiek is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: just did it! D800

                          Die sigma van je openingspost overweeg ik ook heel sterk, enkel het gewicht van deze baby doet me twijfelen
                          Webstek in opbouw

                          Comment


                          • #14
                            Re: just did it! D800

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                            Die sigma van je openingspost overweeg ik ook heel sterk, enkel het gewicht van deze baby doet me twijfelen
                            sorry, verkeerd gepost
                            Last edited by Roland Cuypers; 1 juli 2012, 09:55.

                            Comment


                            • #15
                              Re: just did it! D800

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Sorry, ik dacht dat het hier om een Nikon objectief ging, maar wist niet dat Sigma deze had in groothoek, ook ik zou gaan voor de 14-24 van Nikon, hoewel de Nikon 16-35 AF-s ook een niet te onderschatten stukje optiek is.
                              whoops! foutje! idd een 14/24_2.8
                              excuus...

                              zal nog wat sparen worden... varkentje kreunt...

                              ben er wel zeer happy mee.. ben halverwege door de Manual ( 453 paginaatjes) hen en ding is echt op eigen lijf te schrijven over enkele lineaire assen... zonder te vervallen in de camera die voor jou denkt en waar je een beetje achteraan loopt... maar hij zal je nooit moeten zeggen 'dat kan niet'... of het ware dat je 10FPS nodig hebt... iets voor de D4...

                              heb nog een oude SB 800 liggen die er ook op kan zie ik nu.. dus kleine studio bij de hand!

                              grtz

                              Koen

                              Comment

                              Working...
                              X