Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paraplu (2in1) - Silver vs White

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paraplu (2in1) - Silver vs White

    Bij mijn zoektocht naar 'de ultieme paraplu' zijn tot nu toe 2 grote variabelen bepaald:

    - De grootte van de paraplu
    - Het materiaal van de paraplu

    1. De grootte:
    Over het eerste lees ik over het algemeen om te kiezen voor 43"/45"/60"..
    Hoe groter, des te beter voor grotere oppervlaktes/groepen uiteraard

    2. Het materiaal
    Ik ga sowieso voor een convertible paraplu, rest me enkel nog de keuze uit volgende types:
    - Wit & Zwarte Cover
    - Wit & Silver/Black Cover

    WestCott heeft in 60" versie blijkbaar geen silver versie, en kom dus "noodgedwongen" uit bij de white/black..

    Daarbij rees de vraag bij mij "wat is het verschil qua teruggekaatst licht"
    En daar lees je -zoals steeds op het www- verschillende/tegenstrijdige zaken over.
    Het enige waar men het over eens is, is dat er -logischerwijs- meer licht terugkaatst uit een zilveren versie...

    Rest de vraag; Hoeveel...

    Daarop opnieuw een zoekactie gestart, en op volgende uitgekomen;

    If you are using a black/silver, you will have harder and more directed light, but it will wrap around the subject in a pleasing manner. If you are using white as a shoot through, you will have softer light, more spill, but can get closer to the subject. There isn't much wrap to either.

    White shoot through literally sprays light all over, and will fill a room with backwash. That can be good or bad. When I need to get a bigger source but cannot just spray light everywhere (like to keep my background isolated), I use the reflector in as tight as I can get it. When I can afford to spray light around I go with the shoot through.

    "White reflects about 90% of the light that is directed into it, silver about 97% so white will be softer than the silver when at the same distance from the subject. I use white exclusively as I want the softest light possible."

    7% verschil dus... (voor zover deze post relevant is)

    Als gevolg rijst de vraag: kan je die 7% opmerken?
    Zoniet: Wit & Zwarte Cover
    Zowel: Wit & Silver/Black Cover

    En 2de vraag;
    Stel; je koopt een 45" paraplu, silver versie
    Deze zou een sterkere licht-intensiteit moeten hebben dan een wit/black alternatief...
    Maar, als je nu een 60" wit/black koopt, benadert het (zachtere) licht dan dat van de 45" silver? of is het licht -logischerwijs- enkel beter verspreid door de grotere diameter, en toch zachter dan de 45", gezien wit ipv silver...
    of.. breek ik mijn hoofd teveel over nutteloze items
    Last edited by brechtvm; 29 juni 2012, 14:16.
    Canon EOS-450D | Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS | Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II | Canon EF-S 55-250 f/4-5.6 IS | Canon EF-S 70-200 f/2.8 IS USM | EF 50 f/1.8 II | Speedlite 430EX

  • #2
    Re: Paraplu (2in1) - Silver vs White

    geef zo weinig mogelijk geld uit voor een paraplu...

    je vind ze hier: click

    zowel de dure als de goedkope gaan kapot als ze omvallen...

    60" krijg je met een gewone reportage flits niet gevuld... daar heb je een omgebouwde flits voor nodig

    zie: click en click

    mijn voorkeur gaat uit naar zilver
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment

    Working...
    X