Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 en Metz 54 MZ 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 en Metz 54 MZ 3

    Hallo iedereen,

    Heeft iemand reeds ervaring met de D70 en de compatibiliteit van een Metz flits,liefst met een 54-3. Wordt bvb. de zoom ondersteund, TTL, ETTL, 3D-TTL ? Graag jullie reacties a.u.b.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Pol, ik geloof dat dat net een van die irritante "vernieuwingen" aan de D-70 is: i-TTL is enkel beschikbaar op die nieuw SB-800 en SB-600, had ik gehoord. Voor de rest zou je aangewezen zijn op eventuele manual controls op de flits.

    Kenners, verbeter mij als ik de bal missla hé.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Originally posted by Pieter G.
      Pol, ik geloof dat dat net een van die irritante "vernieuwingen" aan de D-70 is: i-TTL is enkel beschikbaar op die nieuw SB-800 en SB-600, had ik gehoord. Voor de rest zou je aangewezen zijn op eventuele manual controls op de flits.

      Kenners, verbeter mij als ik de bal missla hé.
      Bedankt Pieter, dat is dan wel een groot nadeel voor mij. Zal ook wel een rol spelen bij mijn beslissing Nikon/Canon.

      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Hallo

        Heb verleden week een mail gezonden naar METZ in Duitsland met de vraag of ze in hun gamma reeds een toestel hadden die alle mogelijkheden van de D70 ondersteunt.
        Heb als antwoord gekregen (jammer genoeg heb ik de mail niet bewaard) dat een toestel in ontwikkeling is.
        Ga naar de site, zoek op D70, en je kunt je op een nieuwsbrief inschrijven die je zal verwittigen wanneer het toestel op de markt komt.

        Hier de link : http://www.metz.de/photo_electronics/kameras_test.201.html

        en daar de NIKON D70 aanvinken

        Groetjes,

        Marc

        NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

        Comment


        • #5
          Originally posted by mvdr1
          Hallo

          Heb verleden week een mail gezonden naar METZ in Duitsland met de vraag of ze in hun gamma reeds een toestel hadden die alle mogelijkheden van de D70 ondersteunt.
          Heb als antwoord gekregen (jammer genoeg heb ik de mail niet bewaard) dat een toestel in ontwikkeling is.
          Ga naar de site, zoek op D70, en je kunt je op een nieuwsbrief inschrijven die je zal verwittigen wanneer het toestel op de markt komt.

          Hier de link : http://www.metz.de/photo_electronics/kameras_test.201.html

          en daar de NIKON D70 aanvinken

          Groetjes,

          Marc


          Beste Marc,
          Zou het hier dan gaan om een nieuwe adaptor of om een totaal nieuwe flash ?

          Groetjes,
          Pol
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Ik heb een hééél sterk vermoden, dat het een kompleet nieuwe flits zal worden, Metz heeft nu al een 54mz4 voor de Nikon range, en de D70 zal technisch weer wat verschillen...

            Comment


            • #7
              Pol,

              Waarschijnlijk zal de 54MZ3 helemaal niet gaan op de D70. Deze werkte ook niet op de D100. Ik had deze flits op mijn CP5700 en dacht hem te gebruiken op de D100. Noppes! Ik heb toen de 54MZ3 kunnen inruilen voor de 54MZ4 (mits kleine opleg). De MZ4 was speciaal ontworpen voor de Nikon DSLR's. Voor de D70 zal dat nog een andere flits worden vrees ik...
              Groeten,
              Bert

              Comment


              • #8
                Na een telefoontje met Debeukelaer vernomen dat een adaptor voor de Metz-Flash zeker nog niet voor binnenkort is. Wellicht kan er met de Metz 54-3 alleen in M en misschien in A gewerkt worden, Dus geen TLL en geen automatisch meezomen. Als er iets komt van Metz uit zal het ten vroegste september zijn op de beurs. Dus dikke pech met de Metz flashes die nochtans zeer goeie toestellen zijn. Het nieuw systeem dat men gebruikt op de D70 laat alleen hun eigen SB600 en SB800 toe. Goe gezien van Nikon. Zal mijn keuze NikonCanon nu wel weer beinvloeden.

                Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  En heb daarjuist dit mailtje van Metz binnengekregen :

                  Dear Mr. Callens,

                  please note, a Nikon D70 is loaded with a so called i-TTL flash control which is currently not possible with any Metz flash unit. Therefore, we recommend to you to list in under www.metz.de, English, photo electronics, Novelties & latest cameras in test to be informed as soon as we are able to provide any solution.



                  As long we recommend to use your 54 MZ-3 with manual settings in simple auto flash mode.



                  With Best regards



                  Metz Werke GmbH & Co KG

                  Technical Support



                  Mr. Lutz Goeschel

                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Oei....
                    Ik heb zo'n Metz 54 MZ 3... daaronder hangt nu nog een Oly E-20... Maar als de D70 die TTL van Metz niet ondersteund komt hij der niet onder te hangen. Ne ! Ik koop geen D70 .. Mijn Metz boven alles !

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by mic
                      Oei....
                      Ik heb zo'n Metz 54 MZ 3... daaronder hangt nu nog een Oly E-20... Maar als de D70 die TTL van Metz niet ondersteund komt hij der niet onder te hangen. Ne ! Ik koop geen D70 .. Mijn Metz boven alles !
                      Wel Mic, dit zou voor mij ook een reden kunnen zijn om naar Canon te gaan.

                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Ja, idd, die Metz 54 is echt fantastisch.
                        Hoe ik met die flitser foto's maak TTL ... en bij slecht verlichte indoor snelle gokarts.. perfecte foto's... Altijd juist belicht.
                        Die flits doe ik nooit weg. En als de D70 daar niet mee wil werken...
                        Ik heb trouwens al een tijdje besloten m'n Oly nog wat te houden.

                        Comment


                        • #13
                          Heb vandaag de kans gehad mijn Metz 54 - 3 te testen op de D70.
                          Niets, nopes, nada.... Camera weigert zelfs af te drukken. Ook niet in Aut. of in Manueel. Hopelijk vindt Metz snel een oplossing.

                          Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Pol Callens
                            Heb vandaag de kans gehad mijn Metz 54 - 3 te testen op de D70.
                            Niets, nopes, nada.... Camera weigert zelfs af te drukken. Ook niet in Aut. of in Manueel. Hopelijk vindt Metz snel een oplossing.

                            Groetjes,
                            Pol.
                            welke adapter (SCA) stond erop...?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by w00ha
                              Originally posted by Pol Callens
                              Heb vandaag de kans gehad mijn Metz 54 - 3 te testen op de D70.
                              Niets, nopes, nada.... Camera weigert zelfs af te drukken. Ook niet in Aut. of in Manueel. Hopelijk vindt Metz snel een oplossing.

                              Groetjes,
                              Pol.
                              welke adapter (SCA) stond erop...?
                              Het is de SCA 3402.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X