Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto van micro scannerscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto van micro scannerscherm

    Een vraagje vanwege een broer van een vriend die voor genealogie foto's wil maken van gegevens op microfilm.
    Probleem is dat de lamp van die scanner een witte vlek op de foto geeft waardoor de tekst niet of niet goed leesbaar is, er wordt uiteraard geen flitser gebruikt.
    Hoe kan men dit verbeteren?

  • #2
    Re: foto van micro scannerscherm

    ik weet niet of dit mogelijk is met microfilm, ik heb eens foto's van 35mm negatieven gemaakt. Ik had de beste resultaten door de negatieven op een wit blad te plakken met een stukje plakband en dat tegen een volledig wit laptop scherm te zetten.

    Comment


    • #3
      Re: foto van micro scannerscherm

      Van het scherm zal niet werken. Wel de fiches zelf fotograferen.

      Een kleine lichtbak werkt perfect. Zelf maken is makkelijk: een wijnkistje of dgl, twee mini tl's (8W) en een melkwitte plexi. Kan ook op batterijen, er bestaan genoeg armaturen voor 8W TL in de caravan/camping/botenwinkel die op een stuk of 6 C-cellen (dikke batterijen) werken.

      Of, als je met een notebook en een flatbed kunt werken, dan zeker proberen. Het kan zijn dat je een rug (deksel) voor transparant moet gebruiken, maar ik zou het toch eens proberen door reflectie. Het is zwart/wit, geen grijstonen.
      Last edited by mnoach; 28 juni 2012, 08:50.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: foto van micro scannerscherm

        Bedankt al voor de reacties maar het gaat om officiele microfilms in een bibliotheek die enkel daar op een scherm kunnen bekeken worden en het is de bedoeling om de teksten die van belang zijn te fotograferen.

        Comment


        • #5
          Re: foto van micro scannerscherm

          als je enkel op de reader mag kijken, dan zal het niet lukken.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #6
            Re: foto van micro scannerscherm

            Bedankt voor de bevestiging van wat men al vreesde.

            Comment


            • #7
              Re: foto van micro scannerscherm

              UV filter met een kaars in het midden iets beroeten en dan try and error.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: foto van micro scannerscherm

                Ik zal deze mogelijke oplossing doorspelen aan de betrokkene.Bedankt

                Comment

                Working...
                X