Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skeikampen mountain

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Skeikampen mountain

    De 1e dag in Skeikampen zijn we voor zonsondergang de berg op gaan wandelen.
    Zonsondergang was niet echt spectaculair, maar vind bij deze foto het licht wel mooi.
    In de voorgrond zie je nog een restant sneeuw.

    Update:



    Last edited by jos82; 28 juni 2012, 23:17.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Skeikampen mountain

    Het licht in de verte vind ik ook wel mooi maar de rechterkant vind ik wat te overheersend in het geheel.
    Het klinkt als een herhaling op commentaar die ik op mijn foto's kreeg maar als je daar staat zag het er waarschijnlijk overweldigend uit.
    Alleen is dat gevoel niet makkelijk in een foto te vatten
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #3
      Re: Skeikampen mountain

      Ik denk dat je er hier uitgehaald hebt wat er uit halen was...

      Dit is te zien aan de doordachte compo, met een mooie vlakkenverdeling.

      Het licht werkte niet echt mee, ook de lucht niet... en dat maakt het dan tot een "te gewoon" plaatje...

      Imho...
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Skeikampen mountain

        Ik denk dat we er relatief over eens kunnen zijn dat deze foto qua impressie geen al te grote wow-factor heeft.
        Het is degelijk, technisch wel ok, maar dat vingerknisperend gevoel zit er niet in.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: Skeikampen mountain

          mooi doordachte compo!
          maar ik denk dat er nog iets meer te halen valt uit deze plaat. Ik vind hem wat kil overkomen. Ik heb het zelf net even geprobeerd en als je je witbalans op de sneeuw zet en je verhoogd de saturatie nog wat, vind ik het een heel andere plaat worden. Het gele in de verte springt wat meer in het oog (alsook het groen) en ook de gele gloed onderaan de lucht wordt beter. Persoonlijk vind ik de kleurcontrasten dan beter mee werken. Mijn gedacht eh
          facebook

          500px

          Comment


          • #6
            Re: Skeikampen mountain

            Thanks voor de reacties, en eerlijke meningen.

            Mathias je hebt gelijk is idd wat te kil, heb je advies opgevolgt, en nog een update bij geplaatst.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Skeikampen mountain

              Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
              Mathias je hebt gelijk is idd wat te kil, heb je advies opgevolgt, en nog een update bij geplaatst.
              yup zoiets had ik voor ogen... vind ik persoonlijk veel beter
              facebook

              500px

              Comment


              • #8
                Re: Skeikampen mountain

                Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                Ik denk dat we er relatief over eens kunnen zijn dat deze foto qua impressie geen al te grote wow-factor heeft.
                Het is degelijk, technisch wel ok, maar dat vingerknisperend gevoel zit er niet in.
                Zelfde gevoel hier. Ik zou om te beginnen de bergrug rechts "scheren" (struikjes wegdoen bedoel ik) en de gebouwen links onder wegklonen, ze doen af van de verlatenheid. Ik dwaal voortdurend af naar die gebouwen.

                Comment


                • #9
                  Re: Skeikampen mountain

                  vind die up wel beter
                  eos 600 d
                  lens 18-135 canon 10-22canon

                  Comment

                  Working...
                  X