Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Black'n Yellow

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Black'n Yellow




    De bedoeling was om het natuurgebied van Reynisdrangar te bezoeken, maar zoals gevreesd was dit afgesloten wegens broedseizoen van de papegaaiduikers. Gezien we daar toch voor de slagboom stonden hebben we van de nood een deugd gemaakt en zijn we het ondiepe water ingetrokken. Het contrast tussen geel en zwart zand en de kleuren die zich herhaalden in de bergen leverde toch een opportuniteit op.

    Update met verbeterde kleurbalans





    origineel






    Let's hear it

    Last edited by Codon; 28 juni 2012, 20:57.
    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

  • #2
    Re: Black'n Yellow

    Als ik eerlijk ben vind ik hier de voorgrond net iets te veel/te lang.
    Is ook moeilijk aan te passen gezien je toch de steen wilt behouden.

    Kleurtjes zijn wel erg tof.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Black'n Yellow

      Om eerlijk te zijn vind ik het steentje vooraan ietske te obligaat in beeld genomen.
      Door je extreme breedhoek heb je een te uitgerokken voorgrond.
      Ietske minder breedhoek, iets lager bij de grond
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: Black'n Yellow

        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Om eerlijk te zijn vind ik het steentje vooraan ietske te obligaat in beeld genomen.
        Door je extreme breedhoek heb je een te uitgerokken voorgrond.
        Ietske minder breedhoek, iets lager bij de grond
        en helemaal mee eens.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Black'n Yellow

          Ook zonder die steen had je er zeker een mooie opname aan overgehouden.
          Maar wat ik me vooral afvraag hoe die roze kleuren in de wolken komen? Om 17u lijkt mij dit nogal vreemd?
          (Ik kijk nu wel op een scherm van het werk)
          Last edited by ddboke; 28 juni 2012, 07:48.
          Groeten!

          500px / Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Black'n Yellow

            Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
            ...Maar wat ik me vooral afvraag hoe die roze kleuren in de wolken komen? Om 17u lijkt mij dit nogal vreemd?
            IJsland..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Black'n Yellow

              Het roze noorderlicht dan ofzo?
              Groeten!

              500px / Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Black'n Yellow

                Mooie natuurlijk lijnenspel

                Ik zou de onderkant wegcroppen tot een vierkant.

                Dit maakt de middenpartij iets korter en boeiender, en dan ben je van die steen af, die hier helemaal geen toegevoegde waarde heeft imho.
                Daarvoor ligt hij iets te veel verloren in de hoek, en breekt die ook het lijnenspel.
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: Black'n Yellow

                  Een boel goede reacties...merci!

                  1. Ik kan er in komen dat het middenstuk te lang is. Een lager standpunt was inderdaad wat beter geweest hoewel de reflecties dan wel vervelend werden. Ik heb gelijkaardige foto's in landscape en die zijn inderdaad beter voor de voorgrond.
                  2. De kleur van de wolken. Je hebt gelijk Dries, ik zie nu dat zelfs de ganse foto eigenlijk een roze-magenta schijn heeft die er niet hoort te zijn. Je ziet het gewoon minder op de zwarte vlakken. Het moet er in geslopen zijn bij het opwarmen van de foto. Ik moet dringend eens mijn scherm kalibreren ook
                  3. Ik zie wat je bedoelt Danny, komt inderdaad niet slecht uit een vierkante crop. Maar da's niet zoals ik de foto bedoeld had en dan doe ik dat niet graag (ongeacht beter of slechter). Die steen heeft voor mij echter toch wel zijn waarde: het is de allereerste blikvanger van de foto en dan gaat de blik verder via de lijnen naar de bergen.
                  Allez, de volgende beter
                  D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                  500px FaceBook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Black'n Yellow

                    Ik steek eerstdaags m'n spyder binnen bij broerlief!
                    Groeten!

                    500px / Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Black'n Yellow

                      Benjamin, heb je die ook genomen met pola ? Vraag me af wat het geeft zonder reflecties, zodat het zwart mooi boven komt drijven...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Black'n Yellow

                        Toch een update bijgeplaatst met minder roze/magenta...
                        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                        500px FaceBook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Black'n Yellow

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                          Benjamin, heb je die ook genomen met pola ? Vraag me af wat het geeft zonder reflecties, zodat het zwart mooi boven komt drijven...
                          Neen, de 11-16 had ik pas de week voor ik vertrok gekocht en een pola of ND ervoor had ik niet. Achteraf gezien was de 18mm met pola inderdaad mss een betere keuze geweest. goede tip, op het moment zelf niet bij stil gestaan.
                          D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                          500px FaceBook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Black'n Yellow

                            Terug gaan eh...

                            Om tegendraads te zijn: ik grijp zelden naar de breedhoek, en "compress" een landschap graag met iets langer; vind dat (over het algemeen) de schaal dan beter klopt. Maar hier vind ik dat eindeloze net mooi, en laat die steen maar in beeld hoor.
                            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Black'n Yellow

                              voor mij zonder steen,voor de rest knap werk alweer
                              eos 600 d
                              lens 18-135 canon 10-22canon

                              Comment

                              Working...
                              X