Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D nu nog kopen of wachten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D nu nog kopen of wachten?

    Jah, zoals de titel het al zegt.

    Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een vervanging van mijn oude 400D maar wil mijn EF-S lenzen nog kunnen gebruiken dus daarom geen fullframe for me

    De reden dat ik nog wat twijfel voor te kopen is dat deze camera nu toch ook al een drie jaar op de markt is en er misschien een 8D of 7D MkII zit aan te komen het zou dus echt wel balen zou zijn mocht die dan juist uitkomen...

    Wat denken jullie?

  • #2
    Re: 7D nu nog kopen of wachten?

    Daarvoor bestaat de tweedehandsmarkt toch ?
    Op 2,5 jaar kan er geen enkele versleten zijn.

    Comment


    • #3
      Re: 7D nu nog kopen of wachten?

      Hij is misschien wel al drie jaar op de markt maar het blijft een dijk van een camera voor dat geld.
      Ik zou begot niet weten wat Canon nog meer in een MkII van dit model zou moeten stoppen, alles zit er al in (zelfs nog meer) wat je nodig hebt !

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: 7D nu nog kopen of wachten?

        Oorspronkelijk geplaatst door timpsiih Bekijk bericht
        ...........

        Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een vervanging van mijn oude 400D maar wil mijn EF-S lenzen nog kunnen gebruiken dus daarom geen fullframe for me ...

        Wat denken jullie?
        gewoon wachten.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: 7D nu nog kopen of wachten?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Hij is misschien wel al drie jaar op de markt maar het blijft een dijk van een camera voor dat geld.
          Ik zou begot niet weten wat Canon nog meer in een MkII van dit model zou moeten stoppen, alles zit er al in (zelfs nog meer) wat je nodig hebt !

          grts
          Sieg
          Ik lees toch enige regelmaat over de minder goede beeldkwaliteit, met name niet zo'n goede hoge ISO?

          Begrijp mij niet verkeerd, ik bedoel dit zeker niet spottend hoor. Ik wil graag nog een camera erbij voor de meer sport gerelateerde fotografie en aangezien de prijs van de 5DIII nogal exorbitant is gestegen ten opzichte van de 5DII, heb ik ook al meermaals een 7D overwogen... maar de berichten over de beeldkwaliteit hebben mij tot op heden altijd nog tegengehouden... Ik ben uiteraard nogal verwend met de beeldkwaliteit van de 5D & 5DII dus ben ik nogal huiverig dat de 7D mij dan ook tegen zou vallen....
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: 7D nu nog kopen of wachten?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Hij is misschien wel al drie jaar op de markt maar het blijft een dijk van een camera voor dat geld.
            Ik zou begot niet weten wat Canon nog meer in een MkII van dit model zou moeten stoppen, alles zit er al in (zelfs nog meer) wat je nodig hebt !

            grts
            Sieg
            Ik volg.
            En ik dacht gehoord te hebben dat er een nieuwe firmware op komst is zodat hij nog wat extra kan.
            Veel van mijn macro foto's die je hier kan zien zijn op ISO800 genomen. Da's inderdaad niet spectaculair, maar daarvoor staat de 7D nu ook niet echt bekend.
            Indien ik geen andere zaken zou willen aanschaffen hield ik de mijne bij als back-up

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: 7D nu nog kopen of wachten?

              Wachten natuurlijk.
              Het is Fotokina in September.
              Er zullen in de komende maanden heel wat nieuwe camera's gereleased worden en de prijzen van de bestaande zullen dalen.

              Comment


              • #8
                Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                Ik volg.
                En ik dacht gehoord te hebben dat er een nieuwe firmware op komst is zodat hij nog wat extra kan.
                Canon has announced a firmware update that will add a series of features to the EOS 7D. In an unusual move for a camera that has been on the market for almost three years, Canon is performing the most comprehensive firmware upgrade we can remember. This includes improved continuous-shooting buffer depth (to 25 Raws, up from the original 15), customizable Auto ISO, control of audio recording level for video and the ability to re-process Raws and rate images in-camera. The update will also enable the use of the GP-E2 GPS module. It will be available from August 2012.


                Canon EOS 7D firmware v2 – new features:

                Improved maximum burst for RAW images (up to 25)
                In-camera RAW image editing
                In-camera Image Rating
                In-camera JPEG resizing
                Maximum Auto ISO setting (ISO 400-6400)
                Manual audio level adjustment in movie recording
                GPS compatibility
                File name customisation
                Time zone settings
                Faster scrolling of magnified images
                Quick control screen during playback

                Comment


                • #9
                  Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                  Vrees dat de prijs van de 7D niet zal dalen mocht er een 7D MKII of 8D op de markt komen.
                  Zelf wou ik bij de start en lopende verkoop van de 5D MKIII een 5D MKII aankopen indien deze in prijs zou dalen. Maar wat zien we. De 5DMKII daalt niet, hiervoor heb ik zelfs even contact opgenomen met mijn fotoboer en die vraag zo ook even gesteld. Antwoord was duidelijk; Canon wil zijn prijs niet verlagen...
                  En ja, de 5D MKIII is echt wel overprized, als je weet dat de technologie zichzelf reeds heeft terug betaald uit de 1D en de 7D, want de 5D MKIII is een mix van beide toestellen.

                  Maw ben ik zo ook aan het wachten op een nieuw speeltje ter vervanging van mijn 40D, en de 7D was eigenlijk the runner up.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                    Als er een 7D II zou uitkomen, zou hij wel 1.5 a 2x zoveel kosten als de 7D. Zie maar naar de 5DIII.

                    Ik vind de prestaties van de 7D op hoge Iso niet zo goed en vind het n overroepen toestel.

                    Dan denk ik dat n 60D meer waar voor zijn geld is.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Als er een 7D II zou uitkomen, zou hij wel 1.5 a 2x zoveel kosten als de 7D. Zie maar naar de 5DIII.

                      Ik vind de prestaties van de 7D op hoge Iso niet zo goed en vind het n overroepen toestel.

                      Dan denk ik dat n 60D meer waar voor zijn geld is.
                      IK heb daarom dus ook een 60D genomen, zelfde sensor, zelfde isoprestaties.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                        Zelfde hier - om die reden keuze 60D
                        Webstek in opbouw

                        Comment


                        • #13
                          Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                          En toch heb ik 3 weken geleden mijn 60d weggedaan en een tweedehands 7d aangekocht.
                          Het hangt allemaal af van het soort fotografie. Voor macro is het kantelscherm super (ga dat missen).
                          Maar ik heb mijn Tamron 17-50 en 60d gewisseld voor toch de 7D en de canon-versie 17-55 2.8. Qua autofocus en snelheid echt wel een stap vooruit.
                          Eerst de 7d aangekocht, en tot de vaststelling gekomen dat de Tamron niet echt mee kan op de 7D. Niettegenstaande op de 60d ik nooit de Tamron als te traag heb ervaren.
                          Qua IQ is er volgens mij geen verschil tussen beiden.
                          Nu nog de volgende maanden een 5D II tweedehands scoren

                          Comment


                          • #14
                            Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Warakurna Bekijk bericht
                            En toch heb ik 3 weken geleden mijn 60d weggedaan en een tweedehands 7d aangekocht.
                            Het hangt allemaal af van het soort fotografie. Voor macro is het kantelscherm super (ga dat missen).
                            Maar ik heb mijn Tamron 17-50 en 60d gewisseld voor toch de 7D en de canon-versie 17-55 2.8. Qua autofocus en snelheid echt wel een stap vooruit.
                            Eerst de 7d aangekocht, en tot de vaststelling gekomen dat de Tamron niet echt mee kan op de 7D. Niettegenstaande op de 60d ik nooit de Tamron als te traag heb ervaren.
                            Qua IQ is er volgens mij geen verschil tussen beiden.
                            Nu nog de volgende maanden een 5D II tweedehands scoren
                            Ik heb de 60D met een 17-55 2.8 en dat marcheert ook gewoon goed hoor. De 7D zal misschien nog een fractie sneller zijn en een hogere burst hebben.
                            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                              IK heb daarom dus ook een 60D genomen, zelfde sensor, zelfde isoprestaties.
                              Als het alleen daarom gaat, had je ook een 600D kunnen nemen. Camera is meer als een sensor.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X